AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #1 Del Skrevet 31. desember 2024 Samboer og jeg kjører filmkveld i morgen. Vi vil ikke kaste bort nyttårsaften på en drit film. Dune filmen er vel ikke for alle og jeg liker egentlig ikke science fiction. Men noen er jo bare så bra at det går likevel. Lurer på om Dune er en sånn film. Og hvis ikke, hvilken film vil dere anbefale å bruke nyttårsaften på? Blant filmer vi liker: Alt av Steven Spielberg, The Big Lebowski, Joker, Mystic River, Cinderella man, Black Swan, Donnie Darko, Elvis, Donnie Brasco, Forrest Gump, Requiem for a dream, The Champ, The Others og det meste innen god grøss. For å nevne noen tilfeldige for å gi en viss ide om hva vi liker begge to. Vi liker ikke romantisk komedie (han) eller action (jeg). Vi har sett ganske mye, men bare fyr løs med tips! Tar gjerne i mot tips rundt samme sjanger som Joker og Black Swan. Gjerne litt overraskende slutter. Helst ingen veldig triste filmer denne gang, selv om vi vanligvis liker det. Men alle tips mottas med stort takk og godt nyttår!! Anonymkode: 70c65...64a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #2 Del Skrevet 31. desember 2024 Dune er en typisk folkefilm. Fin å se på, kule vfx, men den er ingen god film. Manuset burde vært gjennomgått både to og tre runder til. Den fornyer ikke filmmediet overhode. Dere kan jo se Casablanca? Kanskje vestens beste propagandafilm! Det sjunde inseglet av Bergmann? Dyp film om døden, men ikke så dyster som man skulle tro. Faktisk ganske morsom. Pulp Fiction? Litt mer moderne. Den er på mange måter en anti-action film. Bruker sjangerens konvensjoner for å kritisere den. Apocalypse Now? Freudiansk drama satt til vietnamkrigen. Heller ikke denne er noen actionfilm, selv om den inneholder elementer fra sjangeren. Taxi Driver? Freudiansk drama satt i New York. American New Wave. Anonymkode: d02dc...4e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #3 Del Skrevet 31. desember 2024 Dere finner en rekke lister etter ulike kriterier her: https://montages.no/topplister/ Hvis dere har sett mye har dere kanskje sett de jeg foreslår nå, men skriver det i tilfellet. Frihetens regn (Filmoteket, itunes o.l.)og Gutten og hegren. (Netflix) Anonymkode: 159ed...9c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #4 Del Skrevet 31. desember 2024 The Menu ( husker ikke hvor) , Dogman Netflix ( kanskje litt trist- men Joker-aktig), Kapernaum Nrk. Anonymkode: d494c...10a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå