Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2006 #1 Skrevet 3. mars 2006 Har en yuccapalme stående, lurer på om den er giftig? Skal få meg valp om kort tid og lurer på om palmen må ut først. Takknemlig for svar.
sanasol Skrevet 4. mars 2006 #2 Skrevet 4. mars 2006 I en bok som heter "Potteplanter" står det ingenting om at den er giftig.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 4. mars 2006 #3 Skrevet 4. mars 2006 står ikke noe om den på giftinformasjonssentralen.no, men den er jo ganske spiss og raspete, så den er nok ikke noe kul å få i munnen. Vil tro han spytter den ut igjen ganske fort hvis han først får det for seg at han skal smake på den.
Kira27 Skrevet 4. mars 2006 #4 Skrevet 4. mars 2006 Ifølge http://www.hushjemhage.no/hjem/planter_giftige.htm er den ikke listet opp som giftig.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2006 #5 Skrevet 4. mars 2006 Tusen takk for svar, alle sammen! Da får palmen bli. Det hadde vært synd å kvitte seg med den igrunn, eneste planten jeg har klart å holde liv i noensinne
Blackjack Skrevet 6. mars 2006 #6 Skrevet 6. mars 2006 Tusen takk for svar, alle sammen! Da får palmen bli. Det hadde vært synd å kvitte seg med den igrunn, eneste planten jeg har klart å holde liv i noensinne ← Jeg har en valp på 14 uker og yuccapalme, og det har gått helt smertefritt! Eneste problemet er at han graver i jorden i potten, bladene og stammen holder han seg unna. Lykke til med valp, det er en herlig tid!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå