Gå til innhold

Stadige skuffelser over kjæresten

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal ikke ta opp alt jeg er skuffet over i dette forholdet, men det gjelder i hovedsak mangel på empati, emosjonell nærhet, mangel på nær og god kommunikasjon, pluss at han aldri gidder å hjelpe til noe særlig, hverken med oppvask etter felles middager, eller sånt jeg sårt kan trenge hjelp med innimellom. Han tar ikke initiativ til noe sånt.

i dag og i natt kommer det veldig mye snø her jeg bor. Jeg skal hente min eldre mor i morgen ettermiddag, og der er det en lang trapp som må måkes før hun kan gå ut. Jeg sa til kjæresten min i dag at jeg er spent på hvordan det skal gå. Han vet at jeg har aktiv leddgikt i mange ledd, og store muskelsmerter i rygg, armer og skuldre. Han vet også at jeg skal stå hele dagen i morgen for å lage til nyttårsmiddag til storfamilien. Han skal til sin storfamilie, en 10 minutters kjøretur fra min mors bolig. Vi skal deretter møtes senere på kvelden.

Det jeg reagerer på, er at han ikke tilbydde seg å komme og hjelpe med snømåking utenfor hos min mor. Han lar meg altså styre med dette helt alene, selv om han vet hvor vond kroppen min vil bli av dette.

Er ikke dette rimelig spesielt og sært? Bør ikke en sterk og frisk kjæreste hjelpe til med sånt, når det er så enkelt for han, men så vondt for meg? Eller er det jeg som forventer for mye her? Han virker ikke å bry seg, han gidder bare ikke, så han lar være å si noe. Jeg er så skuffet, for endte gang. Det er sånne små situasjoner hele tiden.. jeg føler meg alene i dette forholdet, jeg føler ikke han er der for meg hverken på denne måten, eller emosjonelt. Oppgitt..

Anonymkode: f7868...94f

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han burde absolutt tilby hjelp av seg selv, åpenbart. Men, har du spurt han direkte? Noen trenger et ekstra tipp til vektskålen, slik at den skal lande på rett side. Selv om det ikke er optimalt. 

Anonymkode: 4b5cb...f0f

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

monican94 skrev (22 minutter siden):

hvorfor gidder du være i et sånt forhold? 

Begynner å lure selv også, mer og mer..

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Han burde absolutt tilby hjelp av seg selv, åpenbart. Men, har du spurt han direkte? Noen trenger et ekstra tipp til vektskålen, slik at den skal lande på rett side. Selv om det ikke er optimalt. 

Anonymkode: 4b5cb...f0f

Jeg spurte ikke direkte, jeg syns en sterk og frisk mann bør tilby hjelp når kjæresten sier hun gruer seg til snømåking pga vond kropp. Spesielt på selveste nyttårsaften når hun har stått hele dagen over grytene, og skal prøve å få en fin kveld oppi det hele. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du klarer å si ifra her så burde du klare å si det til kjæresten din. 

Anonymkode: 8c0b6...ad4

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om du klarer å si ifra her så burde du klare å si det til kjæresten din. 

Anonymkode: 8c0b6...ad4

Åja, da så😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann tenker ikke sånn. Jeg må spørre om hjelp. Han har utrolig mye empati fordi. Men det kommer ikke naturlig for han at jeg tenker at jeg skal ha hjelp fra han. 

Anonymkode: a1550...63a

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med slike fysiske utfordringer så er det enormt viktig og naturlig at man bor litt mer tilpasset så man slipper å måtte gjøre slike ting som å måke snø mm når man vet man ikke har helse til det. Dette er ens eget ansvar ikke alle andre sitt. 

Ellers så har han helt klart ikke hodet med seg ang andres behov. Mannfolk må som regel spørres veldig konkret og tydelig om ting og tang. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min mann tenker ikke sånn. Jeg må spørre om hjelp. Han har utrolig mye empati fordi. Men det kommer ikke naturlig for han at jeg tenker at jeg skal ha hjelp fra han. 

Anonymkode: a1550...63a

Kan jeg spørre hvordan han viser empati? Jeg tror min kjæresten også har empati, men klarer ikke kunsten å vise det, vet ikke hva han skal si, eller hvordan vise det på andre måter. Nå dreier dette seg om noe helt annet enn den snømåkingen da, men jeg var bare nysgjerrig😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fighter83 skrev (Akkurat nå):

Med slike fysiske utfordringer så er det enormt viktig og naturlig at man bor litt mer tilpasset så man slipper å måtte gjøre slike ting som å måke snø mm når man vet man ikke har helse til det. Dette er ens eget ansvar ikke alle andre sitt. 

Ellers så har han helt klart ikke hodet med seg ang andres behov. Mannfolk må som regel spørres veldig konkret og tydelig om ting og tang. 

Jeg har ordnet meg selv, og bor godt tilpasset selv i forhold til disse tingene. Men min mor har altså mange trapper, og det er der jeg må måke imorra, for å få henne med meg (hun skal snart flytte til en mer tilpasset bolig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg synes det er sært. Jeg er glad min mann ser sånt helt av seg selv. Jeg hadde ikke giddet å være i et forhold med en slik mann. Å hjelpe hverandre er viktig for meg i et forhold.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (2 minutter siden):

Jo, jeg synes det er sært. Jeg er glad min mann ser sånt helt av seg selv. Jeg hadde ikke giddet å være i et forhold med en slik mann. Å hjelpe hverandre er viktig for meg i et forhold.

Veldig enig. Du er heldig❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Åja, da så😄

Ta utgangspunkt i at han (og folk generelt) ikke kan lese tanker.

Eksplisitt kommunikasjon er bedre enn implisitt - det byr på færre misforståelser.

"Du vet at jeg ikke liker å bry deg med sånt, men orker du å bli med i morgen så du kan hjelpe til med å måke snøen i trappa til mamma? Det går så mye raskere når vi er to, og så slipper jeg å være utslitt når jeg skal henge over grytene etterpå"

Anonymkode: 63fa9...39e

• Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ordnet meg selv, og bor godt tilpasset selv i forhold til disse tingene. Men min mor har altså mange trapper, og det er der jeg må måke imorra, for å få henne med meg (hun skal snart flytte til en mer tilpasset bolig).

Høres jo flott ut at du har ordnet deg og at moren sin snart har alt mye lettere sånn sett. Du må nok spørre han kjæresten din veldig konkret og tydelig om hjelp til å måke trappen til moren din om du vil ha hjelp av han. Kommer nok ikke til å skje uten at du spør. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel strengt tatt skrevet om denne karen flere ganger før…. Ser jo ikke noe har endret seg, verken hos han eller hos deg. 

Anonymkode: 7c316...868

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er skuffet over voksne mennesker som synes hinting er en helt akseptabel kommunikasjonsform.

Jeg hadde forstått skuffelsen din dersom du hadde spurt ham om han kunne gjøre denne tjenesten for deg og han svarte nei, men å drive og hinte for så å bli snurt, er bare altfor dumt.

Anonymkode: dff6c...38f

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg spurte ikke direkte, jeg syns en sterk og frisk mann bør tilby hjelp når kjæresten sier hun gruer seg til snømåking pga vond kropp. Spesielt på selveste nyttårsaften når hun har stått hele dagen over grytene, og skal prøve å få en fin kveld oppi det hele. 

Nei. Du må ikke bare anta at andre mennesker forstår dine tanker og hensikter. Du kommuniserer som et barn! Spør rett ut. Hvis han da nekter, er han lite å samle på. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg spurte ikke direkte, jeg syns en sterk og frisk mann bør tilby hjelp når kjæresten sier hun gruer seg til snømåking pga vond kropp...

Jeg synes folk skal si ting rett ut. 

Anonymkode: cd4e2...acf

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, nå må kvinnfolk snart lære seg at menn ikke gjør husarbeid. Sånn er det bare, og sånn vil det alltid være.

Anonymkode: f23c7...3f6

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...