AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #1 Del Skrevet 30. desember 2024 Vi skal feire nyttår sammen med mannens familie, og i den anledning er jeg veldig usikker på hvordan vi skal kle barna. Både vi og barna skal selvsagt være pyntet under selve feiringen, men vi skal gå ut under fyrverkeriet. Jeg tenker at de bør ha på ull og vinterdress, mens mannen tenker det ikke er nødvendig. De er 8 og 11 år. Hva gjør dere? Anonymkode: 689b4...184 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #2 Del Skrevet 30. desember 2024 Så store barn trenger ikke å få tredd på seg full vinterdress. Det kommer jo også an på været. Hos oss har det meldt noen minus og snø. Vinterjakke skal på(mine er 9 og 10), vil de kle seg mer, så får de det, men lue og votter er det eneste jeg kommer til å be dem ta på seg, men akseptere om de sier nei. Yngste vil nok kle seg bedre enn best, eldste vil kaaanskje tre ørevarmere over ørene. Det går an å ta med et klesskift om de skulle bli våte. De første timene pyntet, resten av kvelden krever ikke full finstas på barna, synes jeg, om det er behov for klesskift. Jeg er mer bekymra for svimerker i yttertøyet enn at de skal fryse. Men aldri opplevd det med stjernerap, og det er det eneste de får være i nærheten av. Anonymkode: dbe07...5b3 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #3 Del Skrevet 30. desember 2024 Ullbukse og jakke. Skal ikke være ute så lenge. Lue og votter og da såklart Anonymkode: 8f846...8b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GMT800 Skrevet 30. desember 2024 #4 Del Skrevet 30. desember 2024 8 og 11? Og ute 15-20 minutter rundt midnatt? Det skjønner de selv. Har de bommet blir det litt kaldt, og det går nok helt fint. De er ikke hjelpeløse babyer eller skal være ute i timesvis. Yngste her på 10 hadde flippet om jeg skulle detaljstyrt hva han skulle ha på seg for å være ute 20 minutter, det klarer han å styre selv. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #5 Del Skrevet 31. desember 2024 Hopp inn i vinterdressen, med finklærne under! Kan vel ikke bli lettere tenker jeg! Anonymkode: fccbb...6ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #6 Del Skrevet 31. desember 2024 Har vel stort sett kun tatt på jakke, lue og vintersko. Trenger vel ikke full ute bekledning for den stakket stunden. Anonymkode: 854fd...2a2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #7 Del Skrevet 31. desember 2024 De tar på jakke og vernebriller. Hansker og lue hvis minusgrader😀 Er 9 og 12. Anonymkode: e3f5f...3b8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #8 Del Skrevet 31. desember 2024 Du kler ikke på en 11-åring noe som helst, det klarer h*n selv. Og hvor kaldt er det og hvor langt skal dere. Vi har tatt på (og skal ta) allminnelig yttertøy tilpasset været. Ikke ulldresser, men så skal vi bort til en park, ikke opp på et fjell i kveld. Anonymkode: a89a6...a57 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #9 Del Skrevet 31. desember 2024 Er dette virkelig noe å lure på? Så store barn som 8 og 11 år, de bør da kunne klare å kle på seg selv Anonymkode: 69452...9ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 31. desember 2024 #10 Del Skrevet 31. desember 2024 De tar sikkert på seg jakka de hadde på seg da de kom til selskapet? Og lue, votter og sko f. Eks? For en ting å planlegge, det er jo ikke snakk om en baby dere kler på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #11 Del Skrevet 31. desember 2024 Spørs vel hvor kaldt det er? Jeg er vokst opp med at vi dro ullundertøy eller ytterbukse + ullgenser utenpå pentøy og så vinterjakke + votter og lue osv. Men vi var ute mer enn 10 minutter, gjerne minium en halvtime. Og det var ofte veldig kaldt på nyttårsaften. Tar jo bare noen ekstra minutter å kle ordentlig på seg så slipper man fryse når man står ute. Anonymkode: e1d93...17c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 31. desember 2024 #12 Del Skrevet 31. desember 2024 Her når unga var i den alderen hoppet de i vinterdressen med penklær under. Står som oftest max 15-20 min ute. Og her kunne det fort være -25. På det kaldeste hadde vi -45 her på nyttårsaften . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #13 Del Skrevet 31. desember 2024 Her har de pleid å ta på vinterdress/to delt over penklær. De er ute max 40min, de løper og er i aktivitet.. Barn klarer å være ute en stund uten den magiske ullen... Anonymkode: d31e9...7a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #14 Del Skrevet 31. desember 2024 Vil tro at så store barn klarer å velge ut hvilke klær de skal ha på seg selv. Men siden du spør, så har mine barn aldri tatt på seg ull og vinterdress når de bare skal ut for å se på fyrverkeri. Det eneste du så absolutt bør ta ansvar for når det gjelder bekledning, er at de har på vernebriller. Anonymkode: 8ca02...7ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #15 Del Skrevet 31. desember 2024 Om de er så store og kun tenker å gå ut i 10-15 minutter for å se på fyrverkeri tenker jeg vinterdress er unødvendig. Men du har jo 11-åringer som fortsatt liker å leke i snøen, så om det er en sjangse for at de gjør det så skader det jo ikke å ta på dressen heller Anonymkode: 65ea6...f81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 31. desember 2024 #16 Del Skrevet 31. desember 2024 Jakke og evt en joggebukse/ullbukse over strømpebuksa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #17 Del Skrevet 31. desember 2024 Det klarer de fint å vurdere selv i den alderen. Eneste jeg skal kle på er 1 åringen (hvis våken). 8 åringen klarer seg selv. Anonymkode: 7f902...c6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå