Gå til innhold

Bekkenbunnstrening/vaginalkuler

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså.. jeg klarer ikke aktivere bekkenbunnsmuskulatuten, ønsker jo å kunne stramme til rundt mannen og ikke minst plutselig få inkontinens-problemer. 

noen erfaringer med vaginalkuler e.l. ? Googla litt nå... og noen sett er det en enkel kule OG 2 kuler på rad, skal da begge "oppi" ??

Anonymkode: 64df4...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Altså.. jeg klarer ikke aktivere bekkenbunnsmuskulatuten, ønsker jo å kunne stramme til rundt mannen og ikke minst plutselig få inkontinens-problemer. 

noen erfaringer med vaginalkuler e.l. ? Googla litt nå... og noen sett er det en enkel kule OG 2 kuler på rad, skal da begge "oppi" ??

Du skal kunne klare å gå med vaginakulene inne i minst ti minutter. Du skal stå eller gå. Hver dag. 

Anonymkode: 9b3eb...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å ta kontakt med en fysioterapeut som har fokus på kvinnehelseproblemer, det er veldig effektivt og trygt. 

Anonymkode: 9818f...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Anbefaler deg å ta kontakt med en fysioterapeut som har fokus på kvinnehelseproblemer, det er veldig effektivt og trygt. 

Anonymkode: 9818f...ec0

Hun trenger ikke det da hun fikk gratis råd av meg. 

Anonymkode: 9b3eb...f5e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 31.12.2024 den 0.39):

Ja, begge skal inn😊 Jeg foretrekker dem med to kuler.

Anonymkode: c3fab...b8b

Så du dytter opp begge kulene og går rundt i 10min pr dag? Skal du knipe samtidig eller bare gå uten å gjøre noe? Det strammer til for å ikke miste?

Anonymkode: 302be...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så du dytter opp begge kulene og går rundt i 10min pr dag? Skal du knipe samtidig eller bare gå uten å gjøre noe? Det strammer til for å ikke miste?

Du må stramme til selv, men lettere å få tak på bekkenbunnsmusklene. Du har dem jo, siden du evner å holde deg.  Du kan også bryte urinstrålen mens du tisser. Så fort du har «skjønt» hvordan du skal knipe så et det bare å knipe i vei :D 

Anonymkode: c1bf7...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

hmm, må få tak i sånne å prøve..  klarer å bryte sv strålen når tisser men finner liksom ikke de musklene ellers 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Du må stramme til selv, men lettere å få tak på bekkenbunnsmusklene. Du har dem jo, siden du evner å holde deg.  Du kan også bryte urinstrålen mens du tisser. Så fort du har «skjønt» hvordan du skal knipe så et det bare å knipe i vei :D 

Anonymkode: c1bf7...bed

Takk for svar. Da skal det prøves :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...