AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #21 Del Skrevet 30. desember 2024 Unnskyld meg men hvem faen bryr seg. Jeg driter i at andre velger å kjøpe tre på lille julaften og velger lilla for advent osv. You do you. Her kjører vi rødt og jul fra slutten av november, vinterlys kommer på halloween og forsvinner ikke før midten av januar. Alt av jul forsvinner i løpet av de første dagene i det nye året. Hvem i all verden har så lite å gjøre at de gidder å bry seg om hva jeg eller naboen velger å gjøre. Så tragisk at mennesker har så mye tid at de gidder å bry seg om slike bagateller er så mye annet å gjøre. Anonymkode: 89ef8...ed9 8 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #22 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Unnskyld meg men hvem faen bryr seg. Jeg driter i at andre velger å kjøpe tre på lille julaften og velger lilla for advent osv. You do you. Her kjører vi rødt og jul fra slutten av november, vinterlys kommer på halloween og forsvinner ikke før midten av januar. Alt av jul forsvinner i løpet av de første dagene i det nye året. Hvem i all verden har så lite å gjøre at de gidder å bry seg om hva jeg eller naboen velger å gjøre. Så tragisk at mennesker har så mye tid at de gidder å bry seg om slike bagateller er så mye annet å gjøre. Anonymkode: 89ef8...ed9 Alle mennesker bryr seg om hva andre gjør, uansett hva de sier at de gjør. Mennesker er mennesker, og det er menneskelig å bry seg. Jeg kan jo synes du er harry, men hva du ikke vet, har du ikke vondt av. Anonymkode: 95a77...269 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #23 Del Skrevet 30. desember 2024 Sånn er det nå. Alt skal skje raskt, og bare videre til neste post. Stress-samfunnet. Ser at de fleste rundt meg bare stresser, nyter ikke livet og tiden. Derfor pakkes det ned fortest mulig. Er bare å komme seg videre i det tette programmet og få annonsert det på sosiale medier. Selv om der inne bryr egentlig alle seg bare om seg selv, så hvorfor gidder de? Anonymkode: b4c7f...4bf 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #24 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Alle mennesker bryr seg om hva andre gjør, uansett hva de sier at de gjør. Mennesker er mennesker, og det er menneskelig å bry seg. Jeg kan jo synes du er harry, men hva du ikke vet, har du ikke vondt av. Anonymkode: 95a77...269 Man er fri til å føle og gjøre som man vil. Men det er dette rare behovet for å informere andre om alt man tenker og føler, det er litt merkelig. Hvorfor kan du ikke bare tenke en ting, legge det vekk og gå videre. Altså, fargesorter noe lego om du har lite å gjøre, gå tur med hunden til naboen, noe fornuftig. Ikke sitte som sladrekjerringa i nabolaget og sture over at noen velger å gjøre noe annet enn det du gjør. ' Harry er vel ikke det verste man kan være for smaken er som baken. Min erfaring er dog at de som velger å bruke dette uttrykket ofte selv havner i den kategorien så man kaster stein i glasshus. Men det kan jo være underholdende det og. Anonymkode: 89ef8...ed9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #25 Del Skrevet 30. desember 2024 Det handler jo ikke om harry, men at tradisjonene endrer seg (slik de alltid har gjort og alltid vil gjøre). Yngre generasjoner vil ha julepynt i desember og ikke i januar, mens mange fra den eldre garde ikke pynter før 23. des og har pynten stående langt ut i det nye året. Hver sin smak. Selv er jeg glad i jul i desember, men i januar er det tilbake til hverdagen. Nedtellingen er over, ingen spiller julemusikk, ingen baking, ingen juleprogrammer på tv... stemningen er borte, selv om det i følge kirken fremdeles er jul. Det er godt å starte et nytt år med et rent og julefritt hjem. Anonymkode: ffb72...bf4 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #26 Del Skrevet 30. desember 2024 Så mye krangel rundt et ord 😟 TS synes det er harry å pakke ned julepynt tidlig. Hun sier ikke at dere andre synes det er harry. Hun må da få lov til å mene at det er harry, uavhengig av definisjonen av ordet. Jeg er ikke spesielt glad i jul, men elsker den renselsesprosessen som skjer etter at man har spist alt for mye og sittet alt for mye i ro, og så har masse motivasjon til å starte det nye året friskt. Derfor foretrekker jeg å fjerne pyntet rundt 1. januar. Lysdekorasjoner synes jeg imidlertid at gjerne kan henge oppe litt lenger. Anonymkode: 1b665...138 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #27 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sånn er det nå. Alt skal skje raskt, og bare videre til neste post. Stress-samfunnet. Ser at de fleste rundt meg bare stresser, nyter ikke livet og tiden. Derfor pakkes det ned fortest mulig. Er bare å komme seg videre i det tette programmet og få annonsert det på sosiale medier. Selv om der inne bryr egentlig alle seg bare om seg selv, så hvorfor gidder de? Anonymkode: b4c7f...4bf Så du er ikke lei av julen? Om du syns det er så kos at det er vanskelig å gi slipp forstår jeg at du vil ha den, men jeg er glad for å pakke den bort. Betyr ikke at jeg ikke nyter ting eller er stresset, men har lyst til å nyte friske nye ark. Er litt trist å pakke ned treet, spesielt siden jeg kjøpte noen kjempe fine kuler i år, å er så fornøyd med hvor koslig pynten er. Samtidig er det noe kvelende med det å ikke kunne vaske det ut, når jeg er så klar for endring og innstillt på å få gjort en del ting som har vært utsatt. Da føles det ekstra ille om julepynten fortsatt er der. Fikk heller ikke så mye julestemning, så er litt melankolsk. Nei den må ut. Anonymkode: 0a3ba...c23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 30. desember 2024 #28 Del Skrevet 30. desember 2024 er jo lei jul siden den varer fra september 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lychees Skrevet 30. desember 2024 #29 Del Skrevet 30. desember 2024 Sukkerblomst skrev (17 minutter siden): Jeg tror at de fleste kan kvalifisere til merkelappen på en eller annen måte, og i ulik grad. Dette innspillet ga ikke allverdens til denne diskusjonen. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #30 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sånn er det nå. Alt skal skje raskt, og bare videre til neste post. Stress-samfunnet. Ser at de fleste rundt meg bare stresser, nyter ikke livet og tiden. Derfor pakkes det ned fortest mulig. Er bare å komme seg videre i det tette programmet og få annonsert det på sosiale medier. Selv om der inne bryr egentlig alle seg bare om seg selv, så hvorfor gidder de? Anonymkode: b4c7f...4bf Ingen var så stressa som moren min som skulle gjøre huset juleklart 23. des. En helt forferdelig måte å starte julefeiringen på, og jeg minnes all kjeftingen, stresset og hvor sliten min mor var i jula. Selv har jeg senket presset betraktelig hva gjelder vask og baking, og pynter tidlig i desember for å nyte jula og roen så lenge som mulig. Lille julaften er en rolig kosedag med familien (i motsetning til hvordan dagen var i min egen barndom). Anonymkode: ffb72...bf4 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 30. desember 2024 #31 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg ser mange pakker ned alt av julepynt og nærmest rensker huset sitt før nyttårsaften. Jeg synes det er harry. Tradisjon er trettende dag jul, eller mer moderne tyvende dag jul. Men allerede nå? Nei, det er harry. Når pakker du ned jul? Anonymkode: 95a77...269 Er nyttårs barnet hjemme så er alt vekke før nyttårsfeiringen om ikke så er det 13 dag hjul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #32 Del Skrevet 30. desember 2024 Julepynten må henge minst en uke til. Hvert fall til Jesus’ fødselsdag. Anonymkode: cd03b...9a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #33 Del Skrevet 30. desember 2024 Pynten ryddes bort tyvende dag jul 😊 Anonymkode: 15f78...2ca 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #34 Del Skrevet 30. desember 2024 Tjuende dag jul, men jeg pynter seint og beskjedent. Synes det blir så veldig mørkt når jula forsvinner. Hva andre gjør bryr meg ikke, men jeg skjønner at hvis man pynter til jul i begynnelsen av november når man et metningspunkt mye tidligere enn jeg gjør, som pynter lille julaften. Anonymkode: 5680e...bd0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #35 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Så mye krangel rundt et ord 😟 TS synes det er harry å pakke ned julepynt tidlig. Hun sier ikke at dere andre synes det er harry. Hun må da få lov til å mene at det er harry, uavhengig av definisjonen av ordet. Anonymkode: 1b665...138 TS bruker ordet helt annerledes enn de fleste andre, sånt blir det naturligvis forvirring av. Anonymkode: 1e3e1...3ae 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milla1717 Skrevet 30. desember 2024 #36 Del Skrevet 30. desember 2024 Nissene gikk i boden i dag. Men lys og juletre får stå noen dager til. Folk må gjøre som de vil for meg😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #37 Del Skrevet 31. desember 2024 Jeg skjønner at noen ønsker å ha julen lenge ut i det nye året, men jeg skjønner også de som ønsker å ta den ned når de har anledning. Selv er jeg for tiden syk i et lengre tidsbegrep og får defor hjelp av familie til å ta ned julen nå denne uken etter nyttårsaften. Hadde vært hyggelig å ha julen en uke til, men det må være mest mulig hensiktsmessig for den enkelte om hvor lenge den er i hus. Anonymkode: bebda...c13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lychees Skrevet 31. desember 2024 #38 Del Skrevet 31. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): TS bruker ordet helt annerledes enn de fleste andre, sånt blir det naturligvis forvirring av. Anonymkode: 1e3e1...3ae TS fremstår som å ha oppdaget ordet «harry» ord 20 år for seint, og bruker det til å opphøye seg selv i en problemstillinge folk flest bryr seg null om. Alt i alt ganske sørgelig, både mtp holdning og trivielt tema. Endret 31. desember 2024 av Lychees 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #39 Del Skrevet 31. desember 2024 Manglende forståelse av kultur og tradisjon kan gjerne kalles harry. Å påbegynne en feiring ca 1 måned for tidlig for å avslutte den altfor tidlig sier det meste om tidens forfall. Anonymkode: 1d946...602 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GMT800 Skrevet 31. desember 2024 #40 Del Skrevet 31. desember 2024 (endret) Alt kommer opp til første søndag i advent. Alt unntatt girlander med lys ute på balkongrekkverket forsvinner 1. eller 2. januar. Jul er koselig i desember når julen kommer nærmere og nærmere, når den og nyttår er overstått er det bare å få vekk alt. Nisser og juletre til midten av januar, nei takk. Endret 31. desember 2024 av GMT800 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå