AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #201 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva tror du folk tenkte da de første juletreene ble dratt inn i hus? De var garantert like kritiske som du og andre er her til julepynt tidlig i desember og/eller fjerning av jula første januar. Hva som er stor nok endring av tradisjoner kommer an på hvem man spør. Noen her i tråden henger seg kun opp i tidlig pynting og/eller tidlig fjerning av jul, mens andre snakker om å kun holde seg til helt strikte tradisjoner sånn som før i tida. Derfor er hele denne debatten helt håpløs; folk er forskjellige med ulike tradisjoner og ulike grenser for hva som er for mye, for lite eller feil jul. Anonymkode: 50852...15e Jeg snakker ikke om de som fjerner julepynten 01. januar. Jeg snakker om de som fjerner den 2.juledag eller i romjulen. Anonymkode: f7b6d...5b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #202 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er annethvert år på jobb lillejulaften, halve julaften, i romjulen og halve nyttårsaften. Så for meg er jul stort sett to og en halv dager. 😊 Anonymkode: a6a92...89e Femti prosent av julene du har er jo lenger enn det. Og det er veldig mange andre nordmenn som ikke jobber annenhver jul. Anonymkode: f7b6d...5b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #203 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Femti prosent av julene du har er jo lenger enn det. Og det er veldig mange andre nordmenn som ikke jobber annenhver jul. Anonymkode: f7b6d...5b1 Ja, men om jeg er ferdig med julen, må jo jeg få pakke bort julepynten? Jeg pynter jo ikke for andre mennesker jeg ikke kjenner. Andre nordmenn kan ha pynten sin oppe akkurat så lenge de ønsker, den plager ikke meg. Anonymkode: a6a92...89e 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #204 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, men om jeg er ferdig med julen, må jo jeg få pakke bort julepynten? Jeg pynter jo ikke for andre mennesker jeg ikke kjenner. Andre nordmenn kan ha pynten sin oppe akkurat så lenge de ønsker, den plager ikke meg. Anonymkode: a6a92...89e Du har lov å gjøre akkurat hva du vil med julepynten. Og jeg har lov å ha en mening om fenomenet. Anonymkode: f7b6d...5b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #205 Del Skrevet 31. desember 2024 folk må gjøre som de vil...Men jula i Norge har blitt en harry greie. Starter i November og slutter i januar-februar. Naboene her har julelysene ute til mars💩Er ppvokst på 60 tallet og da var adventstiden en fin tid med ett lys fra 1. desember - Vi hadde kun en magisk stjerne i det største stuevinduet. Nå er det mange stjerner i de fleste småvinduer. Juletreet ble pyntet av hele familien Lille julaften, og med flagg, og samme julepynt hvert år og med flettede korger som barna hadde laget. Julen var magisk:) Helt ærlig, så har julen blitt harryfisert og forsøplet til glede for handelstanden. Mvh Grumpy old man;) Anonymkode: e2332...23d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #206 Del Skrevet 31. desember 2024 Her pynter jeg til full jul med juletre og alt, første søndag i advent. Og alt av jul fjernes første nyttårsdag. Jeg er født tidlig på 80-tallet og magien var jo FØR jul. Alle forventningene, nedtellingen til julaften med julemiddag, gaver og juleselskap med familien på julaften og første dag. Jeg så aldri noe sjarm i all julepynten som ble stående lenge etter at jeg hadde startet på skolen igjen i januar. Pynten fjernes første nyttårsdag delvis også fordi det ene barnet vårt har bursdag 3/1, og skal få ha sin egen dag uten julekaker på bordet og bursdagsgaver pakket inn i julegavepapir. Og sist men ikke minst; jeg har tid til å ta ned alt første nyttårsdag. Når den vonde tidsklemma og hamsterhjulet drar igang igjen neste uke med to fulltidsjobber og 3 barn så kan det ta vinter og votter før jeg får tid igjen, og da blir det fort februar. Anonymkode: 96b95...bee 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #207 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): folk må gjøre som de vil...Men jula i Norge har blitt en harry greie. Starter i November og slutter i januar-februar. Naboene her har julelysene ute til mars💩Er ppvokst på 60 tallet og da var adventstiden en fin tid med ett lys fra 1. desember - Vi hadde kun en magisk stjerne i det største stuevinduet. Nå er det mange stjerner i de fleste småvinduer. Juletreet ble pyntet av hele familien Lille julaften, og med flagg, og samme julepynt hvert år og med flettede korger som barna hadde laget. Julen var magisk:) Helt ærlig, så har julen blitt harryfisert og forsøplet til glede for handelstanden. Mvh Grumpy old man;) Anonymkode: e2332...23d Jeg er oppvokst på 80-tallet og har alltid syntes at mamma sin juletrepynt er skikkelig stusselig 😅 Hun pynter med små halmfigurer og 30 år gamle dorullnisser og piperensere. Veldig koselig, men lite iøyenfallende og veldig spartansk. Jeg har et grønt glitrende tre med massevis av store og små kuler, glitter og ornamenter fått fra venner på reise. Jeg er storfornøyd med mitt tre og mamma er storfornøyd med sitt 😇 Og vet du hva, julen er akkurat like magisk for mine barn som den var for meg når jeg var liten, grumpy old man 😉 Anonymkode: 96b95...bee 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #208 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du har lov å gjøre akkurat hva du vil med julepynten. Og jeg har lov å ha en mening om fenomenet. Anonymkode: f7b6d...5b1 Ja, det er greit. Og jeg må få synes at det er utrolig merkelig å ha en så tydelig mening om hva andre gjør hjemme i sitt eget hus. 😊 Anonymkode: a6a92...89e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 31. desember 2024 #209 Del Skrevet 31. desember 2024 Mange av de som pakker julen ned nå, har hatt pynt oppe siden november. Forstår dem godt. Men ikke fortvil! Alltid én og annen som beholder julestjerna til nærmere mars Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #210 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): folk må gjøre som de vil...Men jula i Norge har blitt en harry greie. Starter i November og slutter i januar-februar. Naboene her har julelysene ute til mars💩Er ppvokst på 60 tallet og da var adventstiden en fin tid med ett lys fra 1. desember - Vi hadde kun en magisk stjerne i det største stuevinduet. Nå er det mange stjerner i de fleste småvinduer. Juletreet ble pyntet av hele familien Lille julaften, og med flagg, og samme julepynt hvert år og med flettede korger som barna hadde laget. Julen var magisk:) Helt ærlig, så har julen blitt harryfisert og forsøplet til glede for handelstanden. Mvh Grumpy old man;) Anonymkode: e2332...23d Jeg er født på 70-tallet og kjenner ingen på min alder som pyntet juletre så sent som 23. desember. Selv mine foreldre har sluttet å pynte med flagg. Jeg nektet de å brukte barnepynt senest etter jeg fylte 9-10 år… Hadde det vært like mye julepynt tilgjengelig når jeg vokste opp hadde mange hatt mye mer. Ikke handelstandens skyld. I Norge er det fortsatt mye juleting som ikke er tilgjengelig i butikker, det merket jeg når jeg har vært i USA på høsten. Lys i vinduer. Mange hadde begrenset med uttak ved vinduer og det tok laaang tid før Ledlys uten strøm ble tatt i bruk. så var det hvor mye penger man hadde. Hadde dagens belysning vært til salg på 70-80-tallwt hadde mange hus blitt lyst opp. Anonymkode: 6d600...efb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #211 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg ser mange pakker ned alt av julepynt og nærmest rensker huset sitt før nyttårsaften. Jeg synes det er harry. Tradisjon er trettende dag jul, eller mer moderne tyvende dag jul. Men allerede nå? Nei, det er harry. Når pakker du ned jul? Anonymkode: 95a77...269 Altfor tidlig å haste med å pakke bort julen. Det er ennå mørkt, kaldt og lange dager. Så julepynt og lysslynger har jeg ute langt ut i februar. Anonymkode: bee07...e39 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 31. desember 2024 #212 Del Skrevet 31. desember 2024 Jeg skjønner ikke...at noen skal krangle om julen pynt For det er jo ikke noe fasit her...for hvorfor skal så mange blir sure for at vi pakker ned jul nå..men helt greit at andre har det oppe til 20 januar? Eller om noen pynter 23 og tar ned imorgen..nei det gjør ikke noe Det må være kjedelige å være så bittert og krenka for at andre gjør ting på sin måte Jeg kan si at mannen min kom fra en familie der de satt på tre 23 desember Min familie midten av desember Når jeg å mannen min flyttet sammen begynte vi pynting i midten av november. Mine barn er oppvoksende med dette og gleder seg til november da pynter mamma og pappa Hva deres tradisjoner blir på dette er opp til dem. Og det er det som er flott..vi er alle ulike og gjør det som passer oss og gjør oss glade. Synd at så mange skal bli sure ..for Julepynt 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #213 Del Skrevet 31. desember 2024 Jeg gleder meg til å pakke ned jula i morgen! Anonymkode: e17ae...cde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eveline Skrevet 31. desember 2024 #214 Del Skrevet 31. desember 2024 Hva er Harry med det? Jeg har ikke julepynt i det hele tatt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #215 Del Skrevet 31. desember 2024 Jeg pakket vekk julen idag. Ekstremt deilig Anonymkode: 57242...4a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #216 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er jo over på et par dager? Det er to helligdager, så er det hverdag og jobb igjen. Anonymkode: a6a92...89e Det stemmer vel ikke helt. Anonymkode: ee238...940 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #217 Del Skrevet 31. desember 2024 eveline skrev (12 minutter siden): Hva er Harry med det? Jeg har ikke julepynt i det hele tatt. Jeg har på følelsen at enkelte her inne vil synes det er veldig, veldig trist. Anonymkode: a6a92...89e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #218 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det stemmer vel ikke helt. Anonymkode: ee238...940 Joda. 25. og 26. desember er helligdager, etter det er julen over etter min mening. 😊 Anonymkode: a6a92...89e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #219 Del Skrevet 31. desember 2024 Hvorfor legge seg borti hva andre gjør med eget hus og inventar? 😅 Anonymkode: 34033...167 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #220 Del Skrevet 31. desember 2024 Selv når jeg bodde hjemme, og treet ikke ble pyntet før et par dager før jul. Jeg har alltid følt at jula er over etter den 26. Og da er jeg liksom ferdig. Jeg er ikke i humør lengre, julefilmer ol. blir ikke det samme. Jeg er klar for et nytt år, en ny start. Jeg har pynten oppe til januar, men den ryker nok enten 1 eller 2 januar. Jeg vet mange klager på at det er fordi vi starter for tidlig, men nei, jeg hadde følt det samme om jeg ventet til 23 med å pynte. Så jeg tar opp pynten når jeg kjenner julestemningen er der. Om du mener det er feil, så kan du ha pynten oppe til 6 januar om du føler for det. Enda lengre om du så ønsker det. Men la folk gjøre hva de føler for. Anonymkode: 9d3c8...cd1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå