AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #1 Del Skrevet 30. desember 2024 Jeg ser mange pakker ned alt av julepynt og nærmest rensker huset sitt før nyttårsaften. Jeg synes det er harry. Tradisjon er trettende dag jul, eller mer moderne tyvende dag jul. Men allerede nå? Nei, det er harry. Når pakker du ned jul? Anonymkode: 95a77...269 29 3 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 Populært innlegg #2 Del Skrevet 30. desember 2024 Harry? Jeg syns det er unødvendig, men harry for meg er liksom campingvogn og danseband. Tenker kanskje heller de Harry folka jeg tenker på ville latt julepynten henge til langt inn i februar? Anonymkode: 4f480...845 63 1 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TinaChristina Skrevet 30. desember 2024 #3 Del Skrevet 30. desember 2024 Jeg elsker jul, men den pakkes vekk 1. nyttårsdag. Er noe som gjør at jeg ikke vil starte et nytt år med jul. Jeg derimot syns det er "harry" å pynte i november... 23 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilique Skrevet 30. desember 2024 #4 Del Skrevet 30. desember 2024 Første januar ryker alt ut her, orker ikke gå inn i et nytt blankt år med julepynt. 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 Populært innlegg #5 Del Skrevet 30. desember 2024 Ikke så flaut som å ikke ha den fjerneste anelse om hva ordet harry betyr. Anonymkode: 989f4...874 55 2 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #6 Del Skrevet 30. desember 2024 Harry er åpenbart et fremmedord du burde lære deg definisjonen av før du begynner å bruke det, ts. Anonymkode: ca4ea...ce1 20 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 30. desember 2024 #7 Del Skrevet 30. desember 2024 Harry? Her tror jeg du trenger å bytte begrep. 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 30. desember 2024 #8 Del Skrevet 30. desember 2024 Har jul fra 23. des til 1. januar. Nytt år og nye muligheter og da vil jeg ha huset mitt med hverdsgspynten min tilbake. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #9 Del Skrevet 30. desember 2024 Lar det være til etter nyttår, men synes det er greit det er gjort før jobb så 1. januar pakker jeg vekk. Adventsstjerna i vinduet får henge litt lengre da. Anonymkode: 9c014...a1b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #10 Del Skrevet 30. desember 2024 OK. You do you. Anonymkode: aae65...7d4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #11 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Harry? Jeg syns det er unødvendig, men harry for meg er liksom campingvogn og danseband. Tenker kanskje heller de Harry folka jeg tenker på ville latt julepynten henge til langt inn i februar? Anonymkode: 4f480...845 Enig i at det er harry å la det henge inn i februar. Grunnen til at jeg synes det er harry, er fordi det avviker fra tradisjon. TinaChristina skrev (3 minutter siden): Jeg elsker jul, men den pakkes vekk 1. nyttårsdag. Er noe som gjør at jeg ikke vil starte et nytt år med jul. Jeg derimot syns det er "harry" å pynte i november... Nettopp! Å pynte i november er også harry, for det avviker med tradisjonen. Julepynt hører til julen. Det er advent fra første søndag i advent og frem til julaften, så er det jul, og så er julen over 6. januar. Nyttår er en del av julen, og slik har det vært i lange tider. Ser flere reagerer på ordbruken harry, men harry har blitt brukt i lange tider når folk bruker en tradisjon på en avvikende eller usmakelig måte. Anonymkode: 95a77...269 6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lychees Skrevet 30. desember 2024 #12 Del Skrevet 30. desember 2024 Harry, faktisk. Bare for kalibreringens skyld, hva annet legger du i det begrepet? Sånt rent foruten å pakke ned julen «for tidlig»? Er det «harry» med julepynt før jul, evt hvor går grensen? Merkeligste bruk av uttrykket jeg har sett… 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #13 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Harry er åpenbart et fremmedord du burde lære deg definisjonen av før du begynner å bruke det, ts. Anonymkode: ca4ea...ce1 Hehe, her er det kanskje du og dere som må lese dere opp på hvordan ordet opprinnelig ble brukt. Anonymkode: 95a77...269 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #14 Del Skrevet 30. desember 2024 Lychees skrev (Akkurat nå): Harry, faktisk. Bare for kalibreringens skyld, hva annet legger du i det begrepet? Sånt rent foruten å pakke ned julen «for tidlig»? Er det «harry» med julepynt før jul, evt hvor går grensen? Merkeligste bruk av uttrykket jeg har sett… Absolutt, det er harry med julepynt for jul. Det er ikke harry med julepynt i juni, det er bare merkelig. Men bruk av julepynt i november eller februar bærer preg av at man ikke forstår eller bryr seg om tradisjoner, og det er harry. Anonymkode: 95a77...269 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Friminutt Skrevet 30. desember 2024 #15 Del Skrevet 30. desember 2024 Hvis det er noe som er Harry så er det julepynt fra potetferien i september til uka før påske 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #16 Del Skrevet 30. desember 2024 Pakket det ned 1 januar om jeg er hjemme. Vil inn i det nye året og ikke være fanget tilbake i julen. Anonymkode: 0a3ba...c23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lychees Skrevet 30. desember 2024 #17 Del Skrevet 30. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Enig i at det er harry å la det henge inn i februar. Grunnen til at jeg synes det er harry, er fordi det avviker fra tradisjon. Nettopp! Å pynte i november er også harry, for det avviker med tradisjonen. Julepynt hører til julen. Det er advent fra første søndag i advent og frem til julaften, så er det jul, og så er julen over 6. januar. Nyttår er en del av julen, og slik har det vært i lange tider. Ser flere reagerer på ordbruken harry, men harry har blitt brukt i lange tider når folk bruker en tradisjon på en avvikende eller usmakelig måte. Anonymkode: 95a77...269 Neste uten unntak, brukes begrepet «Harry» kun av folk som strengt tatt selv kunne kvalifisert til merkelappen 🙈 Endret 30. desember 2024 av Lychees 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sukkerblomst Skrevet 30. desember 2024 #18 Del Skrevet 30. desember 2024 (endret) Lychees skrev (4 minutter siden): Neste uten unntak, brukes begrepet «Harry» kun av folk som strengt tatt selv kunne kvalifisert til merkelappen selv🙈 Jeg tror at de fleste kan kvalifisere til merkelappen på en eller annen måte, og i ulik grad. Endret 30. desember 2024 av Sukkerblomst 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lychees Skrevet 30. desember 2024 #19 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Absolutt, det er harry med julepynt for jul. Det er ikke harry med julepynt i juni, det er bare merkelig. Men bruk av julepynt i november eller februar bærer preg av at man ikke forstår eller bryr seg om tradisjoner, og det er harry. Anonymkode: 95a77...269 Ok. Håper du bor sånn til, at ikke alt for mange forstyrrer ditt synsfelt, med deres harry adferd 🙌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #20 Del Skrevet 30. desember 2024 Det er nå man har tid ! Trettendedag var regel for siste dag det kunne være oppe, mer enn når ned for mange. Tradisjoner har endret seg MYE på 100 år. Man startet tidligere for forberedelser tok så lang tid, det gjør man ikke nå, så man avslutter jul før. Verre å bestemme andres regler Julefeiring har alltid endret seg, ulikt i sosiale lag og by og land. Dine tradisjoner er ikke mine. Jeg dømmer ingen, men jeg kan prøve å tolke hvorfor dine tradisjoner er så viktige for deg. Jeg vet hvorfor mine har endret seg og hvor mye ting har endret seg for mine foreldre på 75 år. Min fars jul var mye styrt av fattigdom og superreligiøs mor. min mor oppvokst med 5 søsken og syk far. Julen mine foreldre skapte sammen var annerledes. De har alltid pyntet tidlig og tatt ned rett over nyttår. Min mors søster pynter 23 desember og ut 30. desember. De har hatt samme oppvekst. Mye endringer er knyttet til juletre. Når man slipper drysssing etter noen dager så kan man ha juletreet tidligere. Mange med ekte tre opplever likevel deysding nå og når man likevel må pakke ned juletrepynt så hvorfor ikke resten. Like mye praktisk med ned som opp. Anonymkode: 6d600...efb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå