Gå til innhold

Spørsmål rundt kjønnsherpes

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Både jeg og kjæresten har dette. Vi får utbrudd noen ganger i året og har Zovirax liggende klart ved utbrudd.

Om en av oss har utbrudd så dropper vi sex. Både fordi vi ikke liker kondom, men også fordi vi vet at kondom ikke beskytter tilstrekkelig. Har nemlig tenkt at vi kan smittes av hverandres utbrudd selv om begge har viruset latent i kroppen fra før. Men kan noen her bekrefte at dette stemmer? Altså om begge har viruset latent i kroppen. Er det kroppene og immunforsvaret vårt som avgjør når viruset skal krype frem eller kan det smitte en allerede smittet person ved utbrudd?

Vi har nemlig aldri testet ut dette i praksis. I morgen er det nyttår og kjæresten og jeg hadde planlagt romantisk natt på hotell. Så veldig typisk han har fått et stort utbrudd akkurat nå.

Jeg tenkte uansett å ta tabletter morgen og kveld forebyggende, men usikker på om dette heller har noe for seg.

Noen her med peiling på Herpes viruset?😅

P.s Jeg la ut innlegget her siden det er en kjønnssykdom. Usikker på om det er riktig forum eller om det kanskje passe bedre under kropp og helse..

Anonymkode: 3336a...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Peiling og peiling, har i alle fall egenerfaring.
Opplever av og til å få utbrudd etter å ha hatt samleie mens han har hatt begynnende utbrudd - uten ennå å vite at det er på tur. Men det handler like mye om min form, om jeg er mer mottakelig, har jeg forkjølelse eller mye stress i livet får jeg det lettere. Så mange ganger har jeg IKKE fått noe utbrudd selv om det viste seg at han hadde, da vi hadde sex. 

Men har han et stort utbrudd som du sier, er det jo innmari vondt - har ikke sjans å nyte. Prøv alternative måter å ha det godt på. Kos dere på hotell uansett!

Anonymkode: 28638...192

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Peiling og peiling, har i alle fall egenerfaring.
Opplever av og til å få utbrudd etter å ha hatt samleie mens han har hatt begynnende utbrudd - uten ennå å vite at det er på tur. Men det handler like mye om min form, om jeg er mer mottakelig, har jeg forkjølelse eller mye stress i livet får jeg det lettere. Så mange ganger har jeg IKKE fått noe utbrudd selv om det viste seg at han hadde, da vi hadde sex. 

Men har han et stort utbrudd som du sier, er det jo innmari vondt - har ikke sjans å nyte. Prøv alternative måter å ha det godt på. Kos dere på hotell uansett!

Takk for at du delte din erfaring❤️ Vi tar sjansen i kveld☺️

Anonymkode: 3336a...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis begge er smittet, så kan dere ikke smitte hverandre på nytt. Jeg tror heller ikke at det vil trigge et utbrudd hos den andre parten. Anbefaler dere å kontakte en sexolog eller lege, og få mer informasjon :) Om man er plaget med mye utbrudd så kan man bli satt på medisiner forebyggende. 

Anonymkode: 26547...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål: hvorfor beskytter ikke kondom 100% ? Trodde det var safe?

Anonymkode: 8b647...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spørsmål: hvorfor beskytter ikke kondom 100% ? Trodde det var safe?

Anonymkode: 8b647...bae

Man kan ha blemmene i lysken eller på områder kondom ikke dekker. Ikke minst hvis noen med munnsår utfører oralsex på deg så er det svært stor sjans for smitte. 

Anonymkode: 93cae...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Man kan ha blemmene i lysken eller på områder kondom ikke dekker. Ikke minst hvis noen med munnsår utfører oralsex på deg så er det svært stor sjans for smitte. 

Anonymkode: 93cae...46d

Jeg fore eksempel, har mine utbrudd rundt anus og på de store kjønnsleppene, ikke inne i skjeden. Da vil ikke kondom gi beskyttelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...