Gå til innhold

Søppelbøtte og hund

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøver her. Hvor har dere som har hund søppelbøtta? Og som også sliter med mus der søppelbøtta er?

Ikke kan jeg ha søppelbøtta løs på kjøkkenet da hundene lærer seg å åpne den eller tar hele bøtta opp ned på hodet og heller det ut?

Nå har jeg søppelbøtta i skapet men problemet her er at mus tar seg inn gjennom veggen og under skapet og hopper ned i søppelbøtta. Og de samler seg der.

Måtte flytte for tre år siden og sliter så mye med mus etter jeg flytta hit. Aldri vært problem tidligere der vi bodde før. Enormt mye mus her. Har musefeller men det er ikke nok siden jeg ser mus hoppende oppi søppelbøtta. 

Ikke kan jeg ha større og høyere søppelbøtte heller fordi benken er så lav under vasken.

Jeg har i tillegg enormt musefobi så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre mere med søppelbøtta. Hvis jeg da bytter plass til søppelbøtta flytter sikkert musen seg dit og problemet er fortsatt ikke løst.

Anonymkode: 70568...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts. Tenkt på å kjøpe en stor plastdunk til å ha på gulvet på kjøkkenet løst. Da tenker jeg på så store som søppelbøtta ute er. Men er redd den er for lett og smal og at hundene da velter den. Vipper den over mens de dytter den øverst. De er ekstremt smarte.

Anonymkode: 70568...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du få musesikret huset? Utvendig? Koster kanskje en del da. 

Anonymkode: 4d94c...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel ikke fortsette med å ha mus i skapet? De kan jo komme rundt i huset andre plasser også. Du må få tettet der de kommer inn, gå på en byggevarehandel og få tips.

Anonymkode: ae7e7...a3f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den i skapet og barnesikring på skapet. Jeg har aldri hatt mus i mitt hus. Er det et gammelt hus du bor i? Dem har funnet et hull og kryper inn der om høsten tenker jeg. Så du må gå rundt huset og finne hullet. 

Anonymkode: 397a2...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har den i skapet under vasken, og har musefelle strategisk plassert i skapet. Musene bytter litt på hvor de pleier å komme ut, men nå for tida pleier de å lande rett bak søppelbøtta, så nå er den plassert der. Vi har en plastikk-matte som dekker "gulvet" i skapet og følger med på skrape-merkene i den for å vite hvor musene lander. :) 

Anonymkode: 15411...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...