Gå til innhold

Mannen sover over hos svigers etter nyttårsfeiringen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

rundtfingern skrev (1 time siden):

Genuint spørsmål: hvorfor er din plan den beste? Og hvorfor skal du dra hele familien gjennom noe de ikke liker? Hvorfor skal de lide fordi du skal få viljen din?

Mannen din har kommet med et fornuftig forslag og du bare finner problemer. Kanskje er det på tide å se litt utover? Det er en kveld i året. Du klarer å dra hjem og sove med resten av flokken. Han har det fint der han er. 

Jeg har ikke dratt noen i noen retning - spurte bare om det var lov å være skuffet. Ellers, om hvorfor min plan er "best": jeg har ikke så mange valg - minste klarer ikke sove i svigers sitt hus, jeg HAR prøvd mange ganger tidligere. Jeg er den som samlet sett har sitter hjemme med barna i over 2,5 år. Mannen har fått reise på jobreiser, for han ammer ikke, mens jeg har prioritert barnas helse og ikke reist så mye, og ikke drukket noe på f.eks. julebord i tida jeg ammet. I tillegg har han familien i nærheten - han kan dra dit ofte. Min bor langt unna, men det er jeg som blir sittende med to barn mens han får hjelp med barnepass nyttår og første nyttårsdag. Ellers synes jo JEG også det er morsomt å se barnas reaksjon på fyrverkeri på nyttårsaften. Jeg synes han kunne vært mer solidarisk. Og til slutt: Nei, det er ikke stor forskjell for barna hvor de ser fyrverkeriet fra: vi har svære vinduer rett ut mot sentrum og det er stort show her. I tillegg er det ikke noe forskjell for barna om de overnatter på nyttår eller dagen etter nyttår. Feiringen får de jo med seg uansett.

Anonymkode: 27dc3...c0d

• Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke dratt noen i noen retning - spurte bare om det var lov å være skuffet. Ellers, om hvorfor min plan er "best": jeg har ikke så mange valg - minste klarer ikke sove i svigers sitt hus, jeg HAR prøvd mange ganger tidligere. Jeg er den som samlet sett har sitter hjemme med barna i over 2,5 år. Mannen har fått reise på jobreiser, for han ammer ikke, mens jeg har prioritert barnas helse og ikke reist så mye, og ikke drukket noe på f.eks. julebord i tida jeg ammet. I tillegg har han familien i nærheten - han kan dra dit ofte. Min bor langt unna, men det er jeg som blir sittende med to barn mens han får hjelp med barnepass nyttår og første nyttårsdag. Ellers synes jo JEG også det er morsomt å se barnas reaksjon på fyrverkeri på nyttårsaften. Jeg synes han kunne vært mer solidarisk. Og til slutt: Nei, det er ikke stor forskjell for barna hvor de ser fyrverkeriet fra: vi har svære vinduer rett ut mot sentrum og det er stort show her. I tillegg er det ikke noe forskjell for barna om de overnatter på nyttår eller dagen etter nyttår. Feiringen får de jo med seg uansett.

Skal du skylde kun på din mann at din familie bor langt borte ? 

Hvert innlegg viser problemfokus.

Ts ville legge seg tidlig, nå ville ts se barnas reaksjon. Bestem deg.

Anonymkode: 05006...909

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer du forklarer og begrunner, jo mer urimelig fremstår du. Og det er du som velger og velger bort her, ikke mannen din. 

Anonymkode: 7c389...977

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med deg, hadde også en mann som hørte mer på sin mor enn på meg. Vi ee heldigvis i dag skilt.

Du er sliten, har hatt søvnproblemer slev i mange år. En mann må velge lojalitet i spesielt en småbarnsfase med sin kone og ikke sin gamle familie. 

Kanskje du bør gå med på din manns forslag her, men helst få en samtale der han forstår hvor viktig det er at hans lojalitet først og fremst skal ligge hos deg, ellers vil ikke dette fungere.

Anonymkode: 7071e...f89

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, når jeg får én dårlig natt kan jeg lett få fler. Hadde en periode der hodet nektet å skru seg av. Fikk max 2,5 timer søvn i døgnet i flere uker i strekk. Til slutt bare gråt jeg hele tiden, husket omtrent ikke ting, begynte å tenke på hvordan man avslutter livet uten å skape mye rot, og måtte jo likevel f.eks. kjøre til jobb, kjøre barna til barnehage, og var hele tiden redd for å kræsje. Ble da langtidssykemeldt til jeg kunne lære meg å sove igjen. Har hatt flere slike perioder, så er veldig var på dårlig søvn fortsatt. 

Tror jeg bare antakeligvis sier til mannen at han kan dra, for har allerede sagt at jeg gjerne skulle ønsket å feire sammen - når vi gjorde dét var det mitt fineste nyttår. Ønsker heller ikke å nekte han en god feiring, bare føles trist at han kanskje ikke føler han kan få det sammen med meg, slik jeg fungerer nå. 

Tror du trenger en liten pause , fra alt ansvar og må/skal /bør som følger med familie , småbarnsliv og høytider . Bestill en natt evnt helg på spa alene,  eller med veninner ( å uten unger ) så du har noe å glede deg til ❤️. Utenom det så forstår jeg det er sårt at mannen velger svigers foran deg . Din ego-Tripp kan være å velge deg selv foran han / barn en helg . 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Alle andre har ikke det. Alle får lov å være seg selv og ingen er stuck up heldigvis. 

Anonymkode: 3f956...778

Det er ikke «stuck up» å kle seg ordentlig når man skal bort. Det er helt normal dannelse.
Men som sagt, hvis du kun vanker i et «sokke»-miljø (som tydelig finnes flere steder her i landet) så er jo alt såre vel. 

Anonymkode: 6269d...dde

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hadde ALDRI respektert en sånn som ts med alle sine særheter. Ikke pensko inne, legge seg tidlig, ikke hunder og sååå mye mer. Fatter ikke hvordan hun og mannen ble sammen så ulike de virker.  Mannen virker i det minste omgjengelig.

Men respektert en mann som overlot omtrent alt av hus og barn til deg, uansett hvor sliten du var og hvor lite søvn du hadde, det hadde du. Og ja, selvfølgelig, du hadde selvfølgelig også respektert at svigermor forsøkte å presse deg til å utsette barna dine for det som ikke er anbefalt av helsemyndighetene.

Glad vi respekterer helt ulike verdier...

Anonymkode: 46ac8...83c

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde latt mann og ene barnet overnattet der og dratt hjem med resten selv. Skader ikke å dele seg litt. Tenk så kjekt det er for barnet som er på overnatting og blir vekket til fyrverkeri. Det er stas det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men respektert en mann som overlot omtrent alt av hus og barn til deg, uansett hvor sliten du var og hvor lite søvn du hadde, det hadde du. Og ja, selvfølgelig, du hadde selvfølgelig også respektert at svigermor forsøkte å presse deg til å utsette barna dine for det som ikke er anbefalt av helsemyndighetene.

Glad vi respekterer helt ulike verdier...

Anonymkode: 46ac8...83c

Jobb er jobb, du har valgt masse barn selv. Helsemyndighetene. Du er patetisk.  Jeg forstår ikke hvordan du klarer å omgås mennesker

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Å hvorfor i alle dager har du fått 3 barn når du ikke skjønner at amming medfører mer ansvar på mor - som tross alt har de puppene som melken kommer ut fra 😮 

Du gjør jo regnskap på alt jo, hvor mye du har barna, hvor mange kvm mannen bruker av huset som ikke er fellesrom osv. 

Ut ifra hva jeg kan lese så er du så vanvittig negativ. Du har ikke ett eneste positivt svar her i tråden, men kun opphengt i det negative. Å for hvert svar så finner du enda mer negativt å klage på.

Gjør deg og familien din en stor tjeneste og sørg for å få hjelp over nyttår, for dette ser ikke bra ut. Håper ikke du er så negativ i virkeligheten også, for da kan du fort bli alene med eller uten ungene. Det kan jo ikke være så godt for deg heller å bare være negativ. Husk at barn blir hva de vokser opp med, å har de en veldig negativ og klagete forelder, så er muligheten der for at barna tar etter. 

Anonymkode: 30a22...6e2

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Er lov å være skuffet, men du syter ganske så mye. Virker som alt er feil uansett. Du klager veldig på mannen din. Bruker 70% av huset, er dere ikke sammen da? Du lager jo virkelig problemer ut av ingenting. 

Han får dra på jobbreiser grunnet at han ikke ammer. Så det er feil at han ikke ammer. Han får hjelp med barnepass? Da får vel du også hjelp, for det er jo deres felles barn.

Anonymkode: 8258a...47e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Innesko? Pensko? Dere går i sokkelesten på julaften og nyttårsaften, i penklær? 

Anonymkode: 7c389...977

Ja, absolutt. Det har vi alltid gjort, i alle mulige ulike sosiale settinger. Lurer på hvilket miljø du er fra? Er det et ekstra fint, eksklusivt miljø? 

Anonymkode: 4dc16...6f2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, har selvsagt på pensko i selskap på restaurant/leid lokale. Men jeg tråkker ikke på parketten i stua til venner med høyhælte sko!

Har aldri møtt noen som bruker sko inne i private hjem, helt vanlig med dress/kjole i sokkelesten eller strømpebuksa.

Anonymkode: b1dd4...7a6

Akkurat, dette er min erfaring også.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Javel. Får håpe du aldri blir invitert til et «møblert» hjem da.

For det regnes faktisk som uhøflig å ikke ha på seg sko i selskaper.

Anonymkode: 6269d...dde

Jeg anser det som uhøflig å gå inn i private hjem med sko, selv om det er pene innesko. De fleste har vel pensko de også går ute med? Og stiletthælene ødelegger jo parketten? Men jeg ser for meg at det brukes pensko inne i stive selskaper blant «fiffen», blant de rikeste i Oslo vest, f.eks. Kanskje du er fra Bærum eller Oslo vest? Hadde vært interessant å vite😊

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må dere feire sammen med dem? Hadde jeg vært dere ville jeg ha feiret hjemme med bare mann og barn, så lenge barna er små. I år er det nok for sent, men kanskje på tide at du snakker med din mann om hva du ønsker og hvorfor? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supersmurf skrev (Akkurat nå):

Hvorfor må dere feire sammen med dem? Hadde jeg vært dere ville jeg ha feiret hjemme med bare mann og barn, så lenge barna er små. I år er det nok for sent, men kanskje på tide at du snakker med din mann om hva du ønsker og hvorfor? 

Hun ville bruke kvelden til å legge seg tidlig, så gøy for mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg anser det som uhøflig å gå inn i private hjem med sko, selv om det er pene innesko. De fleste har vel pensko de også går ute med? Og stiletthælene ødelegger jo parketten? Men jeg ser for meg at det brukes pensko inne i stive selskaper blant «fiffen», blant de rikeste i Oslo vest, f.eks. Kanskje du er fra Bærum eller Oslo vest? Hadde vært interessant å vite😊

Er ikke fra Oslo vest, men øst. Ikke mye penger, og vil ikke si jeg henger med rike folk. Men dem få selskapene jeg har dratt til så går folk med innesko. Dem bytter bare sko når dem kommer inn døra. Trodde helt ærlig at det var vanlig. 

Anonymkode: 8258a...47e

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun ville bruke kvelden til å legge seg tidlig, så gøy for mannen.

Ts har (flere ganger) skrevet at hun kommer til å være oppe til etter midnatt. Du kan ikke bare finne på egne påstander. 

Anonymkode: b1dd4...7a6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser en del fokuserer på fyrverkeri. Det får en med seg om en er oppe til 20.00. Riktignok ikke alt, men mer enn nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye fokus på alt du synes er negativt, ts. Fokuser på det som er positivt i stedet. 

Anonymkode: fd3cf...1bc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...