Gå til innhold

Mannen sover over hos svigers etter nyttårsfeiringen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når hun presterer å klage over at mannen «disponerer 70 prosent av boligen de eier sammen» så jo! Med glede. Noen fortjener å høre at de er ego

Anonymkode: e613f...49f

Man snakker aldri til folk på den måten hvis man er et oppegående og hyggelig menneske med normal folkeskikk. Uansett.

Anonymkode: 4dc16...6f2

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker første året vi hadde baby, og en kompis inviterte mannen til nyttårsfest. Mannen svarte med en gang: «og hvor gøy blir det for «Kari» da, og sitte alene på nyttårsaften?». Vi hadde ikke diskutert temaet, men han tok det heldigvis som en selvfølge at jeg ikke skulle sitte alene på nyttårsaften og passe sovende barn mens han var i selskap. 

I år er jeg høygravid og ønsker at vi skal være hjemme. Mannen tar det heldigvis som en selvfølge at han og barnet også blir hjemme, og at vi feirer nyttår som en familie ❤️ Vi skal kose oss med god middag og dessert, en film og raketter fra balkongen. Hadde stusset veldig om mannen heller ville feire med sin mor enn meg 🙉🙉

Anonymkode: b1dd4...7a6

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Skulle de liksom gå rundt i dress eller pen kjole og sokkker?

Ja, det gjør alle i min familie og vennekrets, når man går inn i private hjem. Hvis ikke drar man inn masse steiner og dritt, på nyvasket gulv, og på lyse tepper m.m, og det ønsker vel ingen?

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det gjør alle i min familie og vennekrets, når man går inn i private hjem. Hvis ikke drar man inn masse steiner og dritt, på nyvasket gulv, og på lyse tepper m.m, og det ønsker vel ingen?

Samme her. Man går vel ikke inn med sko til folk..

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Eg trur TS egentleg skulle ønske at ektefellen sjølv skulle ønske å reise heim saman med henne, sjå nyttårsrakettane saman med henne og få nyttårskyss av ektefellen. 

MEN så føler ho at han velger sine foreldre særleg mor) framfor henne. 

❤️

Anonymkode: 6323b...4d9

Ts vil ha mannen hjemme hvor han skal legge seg tidlig med henne for det vil hun. Kontrollerende og selvopptatt på en dag man vil feire med andre. 

Anonymkode: 05006...909

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva? Man har vel med seg sko! Mener du at folk går i sokker i selskap? Hva slags miljø er dette, lurer virkelig?

Anonymkode: 6269d...dde

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde jo vært fint. Er bare leit å ha 3 hele år på kort tid der jeg må dra hjem med barn mens mannen får feire nyttår. Er jo også mye annet jeg ikke får dratt på pga amming og små barn. Hadde gjerne heller feiret hos min egen side av familien, men de bor for langt unna 😕 Må vel bare bli enda et år alene...

Anonymkode: 27dc3...c0d

Du ønsker jo dette selv.. heller feire med egen familie…(?), du liker tydeligvis ikke svigers!

Godt nyttår!

Anonymkode: 7eb5e...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

caroliine skrev (1 minutt siden):

Samme her. Man går vel ikke inn med sko til folk..

Man har ikke på seg støvlettene inne nei, men hvis man er bedt på middag eller fest så har man med seg pensko/innnesko.

Jeg har i alle fall aldri opplevd noe annet enn det, og jeg både inviterer til og er i flere sammenkomster hver eneste måned.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så høres det perfekt ut. Å få mat også kan jeg feire alene etterpå er jo bare perfekt. Men hvis det ikke er perfekt for deg så må du jo kommunisere det til din partner. Så enkelt er det. 

Anonymkode: a00c7...263

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest hele tråden nå. Her er det tydeligvis en hel cocktail av søvnproblemer, psykiske problemer, traumer fra fortiden, konflikter med svigermor og rigiditet. Anbefaler at du får hjelp av psykolog, og helst også parterapi, for å rydde opp i det du kan rydde opp i, dvs det som handler om seg. Svigermor får du ikke gjort noe med. Men kanskje ting vil bli enklere med henne også hvis du har det bedre med deg selv. 
I mellomtiden hadde jeg gått for forslaget til mannen sin. 

Anonymkode: dc596...991

• Liker 9
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest hele tråden nå. Her er det tydeligvis en hel cocktail av søvnproblemer, psykiske problemer, traumer fra fortiden, konflikter med svigermor og rigiditet. Anbefaler at du får hjelp av psykolog, og helst også parterapi, for å rydde opp i det du kan rydde opp i, dvs det som handler om seg. Svigermor får du ikke gjort noe med. Men kanskje ting vil bli enklere med henne også hvis du har det bedre med deg selv. 
I mellomtiden hadde jeg gått for forslaget til mannen sin. 

Det som handler om *DEG, ikke seg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvorfor feirer dere ikke hjemme da så blir du ikke alene?

Nei stemmer det. Hundehår og sko inne ja... 🙄

Ingen kan please deg uansett tror jeg. Du er bare vanskelig.

Anonymkode: a3254...d6d

Hvorfor MÅ de feire med svigers (med hunden og sko inne)? 

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Du er den sære og du velger å legge deg tidlig, bor dere nærme hans familie så prioriteres det. Det med hund, bare unnskyldning. Om det er så jævlig med svigers og bo med en som ikke vil legge seg tidlig hvorfor holde ut i 15 år. Ts høres ut som high maintetenace martyr. 

Hvem har bestemt det? Er det en regel at man må feire nyttårsaften med det foreldreparet som bor nærmest? Jeg har ikke hørt om voksne som feirer nyttårsaften med foreldre i det hele tatt! Det vanlige i min omgangskrets er å feire nyttårsaften bare kjernefamilien de årene barna er så små at de legger seg tidlig, og så feire med venner når barna blir eldre. 

Ts har feiret nyttårsaften med svigers i 15 år, det hadde jeg aldri giddet! Synes hun fortjener en kveld med bare kjernefamilien, spesielt med tanke på at de har baby i år.

• Liker 2
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg skjønner deg så godt.

Liker ikke hunder selv, og har aldri vært glad i å ha hunder inn i mitt hjem. Dette med å gå med sko inne som man bruker ute, synes ikke jeg er greit heller.

Hvorfor MÅ dere feire med svigers egentlig? Hadde det ikke vært hyggeligere å feiret med andre som har barn i samme alder? Vet ikke om dere har noen i vennekretsen å feire med? 

Jeg vekket ikke mitt barn for å se på fyrverkeri. Vi fyrte av noen raketter før leggetid og barnet sov tungt og godt etter dette. I mine øyne bare tull og vekke små barn for dette. Men her tenker man jo forskjellig. 

Tenker det er viktig at du sier tydelig i fra hva du vil, selv om det ikke er så enkelt. Er man småbarnsfar bør jo han være med dere hjem tenker jeg. Eller kjøre hjem med eldste etter midnatt til dere.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor feirer dere nyttår med svigers da? Kan dere ikke finne en annen barnefamilie som har samme ønsker og behov som dere kan feire med? Høres rart ut å tviholde på feiring med svigers når det ikke matcher. Hadde funnet en venninne med barn som du enten inviterte eller dro til neste år. Hadde ikke orket sånn svigers med så mye styr. Barna og søvn først.

Anonymkode: ddde4...7cf

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hva? Man har vel med seg sko! Mener du at folk går i sokker i selskap? Hva slags miljø er dette, lurer virkelig?

Menn går i dress-sokker ja, og kvinner med kjoler går i strømpebuksen, evt sokker de også, om de har på seg kjole. Helt normalt i alle sosiale settinger jeg noen gang har vært i. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ts vil ha mannen hjemme hvor han skal legge seg tidlig med henne for det vil hun. Kontrollerende og selvopptatt på en dag man vil feire med andre. 

Da har du lest en helt annen tråd enn meg. Jeg tolker ts som at hun ønsker å sove hjemme fordi hun og baby sover dårlig  hos svigers, men at hun har tenkt å være våken til etter midnatt. Hun skriver jo også at hun kunne tenkt seg mannen hjemme så de kan kose seg sammen på kvelden for så å se fyrverkeriet sammen. 

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det vanlige er å gå med sokker inne ja. Sko går man med ute og på jobb. Hva slags stivpyntet miljø er du fra?

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Menn går i dress-sokker ja, og kvinner med kjoler går i strømpebuksen, evt sokker de også, om de har på seg kjole. Helt normalt i alle sosiale settinger jeg noen gang har vært i. 

Innesko? Pensko? Dere går i sokkelesten på julaften og nyttårsaften, i penklær? 

Anonymkode: 7c389...977

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det vanlige er å gå med sokker inne ja. Sko går man med ute og på jobb. Hva slags stivpyntet miljø er du fra?

Dette har jeg faktisk vanskelig for å tro på. Jeg har aldri sett en mann i dress og sokkelesten eller en dame i pen kjole som går rundt i strømpebukse. Eier ikke vennene deres pensko?

Jeg tror jeg omgås et par hundre mennesker i året, så jeg treffer en del folk. Alle har heldigvis begrep om normal skikk og bruk.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Innesko? Pensko? Dere går i sokkelesten på julaften og nyttårsaften, i penklær? 

Anonymkode: 7c389...977

Vi gjør det og mange jeg kjenner gjør det.

Anonymkode: b248e...5ef

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...