AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #1 Del Skrevet 30. desember 2024 Hva hadde dere syntes? Vi har små barn under skolealder, der den minste er en baby. Babyen sover dårlig på besøk, og det samme gjør jeg. Etter ferien skal jeg tilbake på jobb, og jeg har ikke tenkt å ødelegge hverken egen eller baby sin søvn rett før dette. De siste... sikkert 15 årene har vi alltid feiret hos svigers. Når barna kom skulle hun styre med hvordan vi skulle ha barna våkne når vi var på besøk, for hun vekte sine egne barn når de var babyer, for å se på fyrverkeri, så da MÅTTE vi jo gjøre som henne. Meningsløst, etter min mening. Barna ble da overtrøtt i 3 dager på rad, og det ødela halve ferien min. Vi feiret hjemme hos oss én gang, og det gikk fint, men året etter fikk svigers seg hund. Denne hunden er stor, bjeffer lukter vondt og røyter. Jeg liker ikke hunder. Vi har små barn, og huset er ikke hundevennlig, med leker overalt, dyre lekematter som blir ødelagt av dyreklør, og jeg liker rett og slett ikke møkka som hunder drar inn i huset og hundehår overalt. I tillegg insisterer noen av gjestene på at de MÅ bruke sko inne. Fordi det er tradisjon for dem. De går ute i de samme penskoa og vasker de ikke - de synes rett og slett det er greit å gå med sko inne, hos hvem som helst. Til slutt: gjester og hunder er bråkete, så småbarna kommer til å bli vekket hele tida om vi feirer hos oss, og jeg har jo ikke lyst til å hysje på gjestene hele tida. Derfor synes jeg lite om å invitere på feiring hos oss. Med flere små barn så har jeg ikke lyst til å starte året med å vaske alle gulvene om igjen, og slitne barn. Eldste barnet liker å overnatte hos svigers, og gjør det innimellom gjennom året. Mannen har da bestemt seg for at han skal overnatte også, og at jeg kan jo dra hjem med resten av barna som ikke sover godt hos svigers, til deres leggetid. Er det rart at jeg synes dette er en merkelig måte å prioritere på? At man er jo vanligvis med familien sin på slike feiringer, og at tydeligvis så er svigers en viktigere del av familien enn meg, virker det som. I tillegg har svigers flere voksne på besøk over nyttår... mens jeg er alene med barna etter middag. Anonymkode: 27dc3...c0d 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #2 Del Skrevet 30. desember 2024 Hva vil du helst gjøre da? Er planen hans da at etter middag drar du og de minste hjem og du legger dem mens han og eldste blir igjen og sover over og står opp ved midnatt osv? Hvordan ville det blitt hvis du og de to minste også sov over? Når tenkte mannen at han og eldste skulle komme hjem igjen? Tenker at det jo ikke høres ut som den aller verste planen? Anonymkode: cc44c...07f 25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 Populært innlegg #3 Del Skrevet 30. desember 2024 Det virkere egentlig bare som om du gjør deg vanskelig med alt du ikke liker og ellers ikke orker denne ene dagen i året. Tror kanskje du ikke liker svigermoren din og mannen din er naturlig nok av en annen oppfatning Anonymkode: 6da2d...490 74 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #4 Del Skrevet 30. desember 2024 Synes ikke det forslaget var allverdens dårlig.. 🤷🏼♀️ Hadde gått for det 😄 Anonymkode: cfd55...249 30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #5 Del Skrevet 30. desember 2024 Høres ut som en ok løsning, ikke vær så drama queen. Anonymkode: 55ab4...799 35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #6 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva vil du helst gjøre da? Er planen hans da at etter middag drar du og de minste hjem og du legger dem mens han og eldste blir igjen og sover over og står opp ved midnatt osv? Hvordan ville det blitt hvis du og de to minste også sov over? Når tenkte mannen at han og eldste skulle komme hjem igjen? Tenker at det jo ikke høres ut som den aller verste planen? Anonymkode: cc44c...07f Jeg ville helst at vi alle skulle dratt hjem etter middag, sett på fyrverkeri alle sammen, så kan eldste heller overnatte dagen etter. De minste sover ganske urolig og huset til svigers er veldig lytt. Jeg sover dårlig selv - 6 timer per natt er bra for meg, men har hatt store søvnproblemer tidligere og vil ikke havne på sykemelding igjen. Mannen tar med eldste hjem en eller annen gang dagen etter. Anonymkode: 27dc3...c0d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 Populært innlegg #7 Del Skrevet 30. desember 2024 Synes det er du som virker krevende her. Han er jo med deg og barna gjennom nyttårsfeiringen, så jeg aner ikke hvorfor du snakker om at man vanligvis er med familien sin på slike feiringer og at han "tydeligvis synes svigers er viktigere enn deg". Han er jo med dere. Så blir han igjen hos sine foreldre når du drar hjemover, da attpåtil sammen med det av barna deres som har tenkt å bli over hos besteforeldrene sine. Det høres helt greit ut. Hyggelig hvis noe. Klart du og de barna som ikke skal sove over kan bli så lenge dere vil. Skjønner heller ingenting av hvorfor du skriver så utførlig om at du ikke liker hunder eller at folk liker å gå med sko inne. Jeg er heller ikke noe hundemenneske og synes man bør gå uten sko inne (eller ta på seg rene pensko), men det er jo da helt supert at dere heller kan være hos svigers så du slipper hunderøyting og å vaske over dagen etter. Nei, her synes jeg både mannen og svigers høres helt greie ut og at du virker som den vrange og vanskelige. Og det selv om det er din versjon vi hører. Anonymkode: a9ff0...8e7 50 1 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #8 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det virkere egentlig bare som om du gjør deg vanskelig med alt du ikke liker og ellers ikke orker denne ene dagen i året. Tror kanskje du ikke liker svigermoren din og mannen din er naturlig nok av en annen oppfatning Anonymkode: 6da2d...490 Ja, jeg var veldig people pleaser før, men på et eller annet tidspunkt bikket det over for meg hvor mye svigers skulle styre. Hun mente mannen min måtte få seg hund, for det ville jo han før, hun skulle styre hva barna spiste (som var motsatt av råd fra helsedirektoratet), ødela hele jule- og nyttårstida for meg med å holde barna oppe alt for lenge, skulle til og med styre hva jeg spiste og kjøpte inn av ting, synes jeg trener for mye og atat jeg er merkelig fordi jeg plutselig sluttet å drikke brus, for alle andre gjør jo det på besøk hos henne. Etter store søvnproblemer så passer jeg veldig på hva jeg gjør med helsa mi, så jeg er nok litt vanskelig i noen sammenhenger. Anonymkode: 27dc3...c0d 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #9 Del Skrevet 30. desember 2024 Gud så mye om og men å ting du ikke liker da. Skjønner godt at mannen trenger en natt hos svigers for å kunne puste litt. Anonymkode: 30a22...6e2 40 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #10 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Synes det er du som virker krevende her. Han er jo med deg og barna gjennom nyttårsfeiringen, så jeg aner ikke hvorfor du snakker om at man vanligvis er med familien sin på slike feiringer og at han "tydeligvis synes svigers er viktigere enn deg". Han er jo med dere. Så blir han igjen hos sine foreldre når du drar hjemover, da attpåtil sammen med det av barna deres som har tenkt å bli over hos besteforeldrene sine. Det høres helt greit ut. Hyggelig hvis noe. Klart du og de barna som ikke skal sove over kan bli så lenge dere vil. Skjønner heller ingenting av hvorfor du skriver så utførlig om at du ikke liker hunder eller at folk liker å gå med sko inne. Jeg er heller ikke noe hundemenneske og synes man bør gå uten sko inne (eller ta på seg rene pensko), men det er jo da helt supert at dere heller kan være hos svigers så du slipper hunderøyting og å vaske over dagen etter. Nei, her synes jeg både mannen og svigers høres helt greie ut og at du virker som den vrange og vanskelige. Og det selv om det er din versjon vi hører. Anonymkode: a9ff0...8e7 Jeg forteller min versjon så objektivt som jeg kan for jeg ønsker jo ærlige svar. Ja, jeg er vanskelig mtp feiring hos oss, og jeg er selvfølgelig glad for at svigers faktisk ordner. Bare lurer på om andre ville vært lei seg eller ikke over å være alene når året skifter. Ellers må jeg prioritere søvn - det er alt for viktig for min helse, for jeg er den som tar meg mest av både barna og huset. Anonymkode: 27dc3...c0d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #11 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, jeg var veldig people pleaser før, men på et eller annet tidspunkt bikket det over for meg hvor mye svigers skulle styre. Hun mente mannen min måtte få seg hund, for det ville jo han før, hun skulle styre hva barna spiste (som var motsatt av råd fra helsedirektoratet), ødela hele jule- og nyttårstida for meg med å holde barna oppe alt for lenge, skulle til og med styre hva jeg spiste og kjøpte inn av ting, synes jeg trener for mye og atat jeg er merkelig fordi jeg plutselig sluttet å drikke brus, for alle andre gjør jo det på besøk hos henne. Etter store søvnproblemer så passer jeg veldig på hva jeg gjør med helsa mi, så jeg er nok litt vanskelig i noen sammenhenger. Anonymkode: 27dc3...c0d Men MÅ dere feire hver bidige nyttårsaften med svigers, da? Høres litt stusslig ut i lengden. Anonymkode: 6323b...4d9 4 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #12 Del Skrevet 30. desember 2024 Jeg hadde ærlig talt ikke brydd meg om vi ikke var sammen. I år har vi en toåring, og jeg har ingen intensjoner om å være oppe til midnatt når jeg vet jeg må opp før kl sju. Jeg er a-menneske og kveldstrøtt uansett, så orker ikke ofre to potensielle timer med søvn for å være våken ved midnatt. I fjor la jeg meg også tidlig, da sto barnet enda tidligere opp på morgenen. Vi feirer også med svigers, men heldigvis hjemme hos oss selv, så jeg kommer til å takke for meg mellom kl 22 og 23, så kan mannen og svigers holde hverandre med selskap til midnatt. Anonymkode: 5a55c...eb0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #13 Del Skrevet 30. desember 2024 Høres ut som om det er på tide å gå hver til sitt på nyttårsaften når det gjelder deg og din kjernefamilie og svigers. De kan vel klare å feire uten gullungen sin snart?! Anonymkode: 75453...819 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #14 Del Skrevet 30. desember 2024 Det var da virkelig en god måte å prioritere på. Hvorfor skal ikke mannen din og eldste barn kose seg på nyttårsfeiringen, og du som misliker det få slippe? Etter alle de argumentene dine om hvor fælt det er hos disse umenneskene, så vil du hva da? At mannen din skal legge seg sammen med deg til vanlig tid? På nyttårsaften? Når dere er bedt til fest og du frivillig og med glede drar hjem med de minste? (det er første gang jeg har hørt om et hus som ikke er hundevennlig. Din svigerfamilie høres mye hyggeligere og morsommere å børe på fest hos enn deg. Mannen din ditt forslag er derfor veldig bra syns jeg. Anonymkode: 7c389...977 20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #15 Del Skrevet 30. desember 2024 Men det hørtes ut som en god løsning. Du og de yngste drar når det passer for deg og de får en god natts søvn. Far og den eldste blir med på feiringen videre. Du vil jo uansett ikke ha feiringen hjemme hos dere. Anonymkode: 5f429...808 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 30. desember 2024 #16 Del Skrevet 30. desember 2024 Du har så sjukt mange «liker ikke» at planen til mannen virker logisk. 25 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #17 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg forteller min versjon så objektivt som jeg kan for jeg ønsker jo ærlige svar. Ja, jeg er vanskelig mtp feiring hos oss, og jeg er selvfølgelig glad for at svigers faktisk ordner. Bare lurer på om andre ville vært lei seg eller ikke over å være alene når året skifter. Ellers må jeg prioritere søvn - det er alt for viktig for min helse, for jeg er den som tar meg mest av både barna og huset. Anonymkode: 27dc3...c0d Det er selvfølgelig helt fair. Kjøper også det du sier om at du beskriver dette så objektivt du kan, det er redelig og høres sannsynlig ut. Så tenker jeg likevel at det han legger opp til her høres helt greit og okay ut. Hvis alternativet her var at du fikk være med helt til midnatt med folk du bryr deg om (inkl. et av barna), og han sa nei fordi han heller ville gjøre det på bekostning av deg, hadde jeg tatt ditt parti. Når du uansett er opptatt av å prioritere søvn (hvilket er helt ok), og han kan være med på nyttårsøyeblikket med sine foreldre og ev. deres eldste, synes jeg det høres helt rimelig ut. Anonymkode: a9ff0...8e7 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lychees Skrevet 30. desember 2024 #18 Del Skrevet 30. desember 2024 Jeg klarer ikke å få grep på det egentlige problemet. Stinkende hund/ for sent oppe/ bråkete/ røytende hunder og/ eller gjester, sko inne/ hundeklør og ødelagte lekematter og slitsomt dagen derpå. Hvis totalpakken, som du forsøksvis prøver å skissere(?), er såpass brysom, er det kanskje greit å holde seg hjemme? Eller hva prøver du å få støtte for? 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 30. desember 2024 #19 Del Skrevet 30. desember 2024 Hadde laget en avtale der han kan bli hos svigers med de andre barna deres mens du og den minste drar hjem for å sove mm. Kos deg med tid alene med den minste💓 Så får far i huset kose seg med alle de andre noe han ønsker og barna faktisk har godt av. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #20 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg hadde ærlig talt ikke brydd meg om vi ikke var sammen. I år har vi en toåring, og jeg har ingen intensjoner om å være oppe til midnatt når jeg vet jeg må opp før kl sju. Jeg er a-menneske og kveldstrøtt uansett, så orker ikke ofre to potensielle timer med søvn for å være våken ved midnatt. I fjor la jeg meg også tidlig, da sto barnet enda tidligere opp på morgenen. Vi feirer også med svigers, men heldigvis hjemme hos oss selv, så jeg kommer til å takke for meg mellom kl 22 og 23, så kan mannen og svigers holde hverandre med selskap til midnatt. Anonymkode: 5a55c...eb0 Hadde jo vært fint. Er bare leit å ha 3 hele år på kort tid der jeg må dra hjem med barn mens mannen får feire nyttår. Er jo også mye annet jeg ikke får dratt på pga amming og små barn. Hadde gjerne heller feiret hos min egen side av familien, men de bor for langt unna 😕 Må vel bare bli enda et år alene... Anonymkode: 27dc3...c0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå