AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:37 #21 Del Skrevet onsdag kl 17:37 Vi har en slik som brukes utrolig lite. Som en bitteliten ovn. Like greit å bruke vår store Anonymkode: dc96a...d49 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:55 #22 Del Skrevet onsdag kl 17:55 Bruker aldri min air fryer, kjæresten min bruker sin nesten hver dag. Så alt kommer an på behov. Anonymkode: c5197...87b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:05 #23 Del Skrevet onsdag kl 18:05 Hvis det er en av god kvalitet: Behold Hvis den er billig og veldig enkel: Bytt Anonymkode: 89817...15f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:53 #24 Del Skrevet onsdag kl 18:53 Jeg hadde en tråd om airfryer her tidligere og stilte da dette spørsmålet: Sitat Jeg vet at mange er frelst av airfryer for tiden, og at den er veldig raskt og praktisk til mange formål. Likevel har jeg ikke gått til anskaffelse av en airfryer. Det er litt sånn todelt årsak til det. Den ene er at det virker som at veldig mye av det som man typisk kan putte i en airfryer, er usunn ferdigmat slik som alt mulig av panerte ting, pommes frites osv. Den eneste "bonusen" er at man ikke får plass til en vanlig frossenpizza. Det andre er at det er en generell tommelfingerregel at hvis man skal ha et ryddig kjøkken, så må man ikke ha kjøkkenredskaper som kun oppfyller noen enkeltroller, når man har et annet mer generelt redskap som kan gjøre den samme jobben, men også oppfylle flere roller. Og det er jo nettopp her man har stekeovn. Jeg lurer likevel på, til dere som er frelst av Airfryer. Kunne dere valgt bort stekeovnen, og istedet kun hatt en airfryer, sånn hypotetisk sett? Hvilken type mat lager du i den, og svar da helt ærlig.. Det var ingen da som klarte å overbevise meg om at airfryer er så praktisk at det er verdt å ha når man allerede har stekeovn, men jeg kan se noen tilfeller hvor det kan spare noen små minutter. Jeg setter bare på stekeovnen som det aller første jeg gjør, og klargjør i mellomtiden maten. Som regel tar det såpass tid at ovnen allerede er varm. Om den da ikke er helt ferdig oppvarmet, spiller det sjelden noe stor rolle. Konklusjonen min ble at det er ingenting man "må" ha airfryer til, som ikke kan gjøres i stekeovn. Men det er mye man må gjøre i ovn, som ikke kan gjøres i airfryer. Airfryer er sikkert supert til mange ting, men for min del fremstår det litt mer som noe som blir solgt fordi el-sjappene trenger et nytt produkt å selge i et market hvor alle allerede har alt. Når det først slår an hos folket, så skal "alle", alt fra elkjøp til biltema og coop obs konkurrere om å mette markedet så fort som mulig. Anonymkode: 2a9d9...334 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:58 #25 Del Skrevet onsdag kl 18:58 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde en tråd om airfryer her tidligere og stilte da dette spørsmålet: Det var ingen da som klarte å overbevise meg om at airfryer er så praktisk at det er verdt å ha når man allerede har stekeovn, men jeg kan se noen tilfeller hvor det kan spare noen små minutter. Jeg setter bare på stekeovnen som det aller første jeg gjør, og klargjør i mellomtiden maten. Som regel tar det såpass tid at ovnen allerede er varm. Om den da ikke er helt ferdig oppvarmet, spiller det sjelden noe stor rolle. Konklusjonen min ble at det er ingenting man "må" ha airfryer til, som ikke kan gjøres i stekeovn. Men det er mye man må gjøre i ovn, som ikke kan gjøres i airfryer. Airfryer er sikkert supert til mange ting, men for min del fremstår det litt mer som noe som blir solgt fordi el-sjappene trenger et nytt produkt å selge i et market hvor alle allerede har alt. Når det først slår an hos folket, så skal "alle", alt fra elkjøp til biltema og coop obs konkurrere om å mette markedet så fort som mulig. Anonymkode: 2a9d9...334 Det kommer jo an på hvor stor matentusiast man er. Man kan lage akkurat de samme rettene i stekovn. Men resultatet blir langt fra det samme. Anonymkode: 0d0ac...988 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:02 #26 Del Skrevet onsdag kl 19:02 Utrolig rart å gi en airfryer i gave til en som ikke har ønsket seg det. Anonymkode: 45c2d...a91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:36 #27 Del Skrevet torsdag kl 13:36 Vi har også lite plass på kjøkkenet. Vi skulle gjerne brukt vår airfryer mer, men vi orker bare ikke at den tar halve benkeplassen.. Men det er helt genialt å kunne dra den frem når vi virkelig skal kokkelere, og sliter med at vi ikke har plass til alt i steikeovnen! Da drar vi den frem fra boden, Kjempegreit å ha den muligheten. Anonymkode: a25a5...e17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:28 #28 Del Skrevet torsdag kl 18:28 AnonymBruker skrev (På 30.12.2024 den 20.39): Airfryer var vårt bomkjøp dette året. Den står pent i et hjørnet på benken, og brukes nesten aldri... Så bytt den er mitt råd. Anonymkode: 071e9...7ba Snakk for deg selv. Vi bruker den til alle måltider. Beste kjøp ever! Anonymkode: 177e6...c26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet torsdag kl 18:32 #29 Del Skrevet torsdag kl 18:32 Har en på hytta, den brukes endel. Er står den i en hylle og kan lett tas frem. Kjøpte en for å ha hjemme også, den har stått på boden i over ett år og har ikke vært i bruk. Alt for tungvint når jeg ikke har plass til å ha den på benken eller lett tilgjengelig i nærheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:35 #30 Del Skrevet torsdag kl 18:35 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Det kommer jo an på hvor stor matentusiast man er. Man kan lage akkurat de samme rettene i stekovn. Men resultatet blir langt fra det samme. Anonymkode: 0d0ac...988 Hvilken mat kan jeg ikke lage med ovn, mener du? Kan bake, frityrsteke osv med vanlig stekeovn. Anonymkode: c5197...87b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:39 #31 Del Skrevet torsdag kl 18:39 Bruker min masse😀 Elsker airfryeren min Anonymkode: 0e933...e40 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:45 #32 Del Skrevet torsdag kl 18:45 Mannen liker å bruke den, men jeg gjør det sjelden. Unntaket er fish and chips. Den er god på rundstykker også. Anonymkode: 3baf6...2d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:49 #33 Del Skrevet torsdag kl 18:49 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvilken mat kan jeg ikke lage med ovn, mener du? Kan bake, frityrsteke osv med vanlig stekeovn. Anonymkode: c5197...87b Alternativet er som jeg sier frityrsteker, eller panne med olje, det er mye mer usunt. Her har du mitt første innlegg i tråden, om hva som blir best, og sunnest, i airfyrer; Den lager enkelte retter mye bedre enn hva som går i stekovnen, uten bruk av olje. Panerer fisk i alle varianter, eller battered fisk - for eksempel til fish tacos. Lager crispy kylling til taco eller bao, cordon bleu, kyllingvinger (rå, med ulike marinder, og battered). Falafler blir veldig godt i airfryer. Sprøstekt svin i sursøt saus. Også grønnsaker. Crispy grønnkål. Blomkål. Rosenkål. Blooming onion med dipp er en favoritt. Skiver med hvitløksbrød lages raskt. Skiver brød, legger i, gnir med hvitløk, strør litt parmasan, varmes litt til. Papadums når vi skal ha indisk - og slipper bruk av olje på disse. Fredag skal vi ha bao buns med ribberester. Da lager jeg ribbeskiver i airfryer, det gjør den skikkelig crispy, men samtidig saftig. Anonymkode: 0d0ac...988 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet torsdag kl 18:56 #34 Del Skrevet torsdag kl 18:56 Ja det må du Airfryer er fin til lette måltider gull verdt 😉 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:06 #35 Del Skrevet torsdag kl 19:06 De som sier de lager bedre mat i airfryer enn i stekeovn er rett og slett ikke spesielt gode til å lage mat i utgangspunktet. Airfryer er gull hvis du ikke er spesielt interessert i matlaging siden den er omtrent idiotsikker og lager ok resultat hver gang. Vet du hva du driver med på kjøkkenet og hvor viktig fett er for smak og tekstur så sender du den til en du kjenner som ikke er interessert i matlaging. Anonymkode: f9640...9d2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:44 #36 Del Skrevet fredag kl 08:44 AnonymBruker skrev (13 timer siden): De som sier de lager bedre mat i airfryer enn i stekeovn er rett og slett ikke spesielt gode til å lage mat i utgangspunktet. Airfryer er gull hvis du ikke er spesielt interessert i matlaging siden den er omtrent idiotsikker og lager ok resultat hver gang. Vet du hva du driver med på kjøkkenet og hvor viktig fett er for smak og tekstur så sender du den til en du kjenner som ikke er interessert i matlaging. Anonymkode: f9640...9d2 Jeg har to stekeovner, og en dampovn. Lager all mat fra bunnen. Og har en stor interesse for mat generelt. Det er enkelte retter som blir bedre i airfryer enn i vanlig stekeovn. Selv min, som har en verskjon med ekstra varmeelement rundt viften som sikrer at luften sirkuleres er oppvarmet. Det vil også gå mye raskere. Vi kombinerer derfor ofte bruk av airfryer, og stekeovnene. Særlig er det retter som krever en sprø overflate, der du ønsker å bruke lite fett. Battered og panert. Eller grønnsaker du vil crispe godt. Anonymkode: 0d0ac...988 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:48 #37 Del Skrevet fredag kl 08:48 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Alternativet er som jeg sier frityrsteker, eller panne med olje, det er mye mer usunt. Her har du mitt første innlegg i tråden, om hva som blir best, og sunnest, i airfyrer; Den lager enkelte retter mye bedre enn hva som går i stekovnen, uten bruk av olje. Panerer fisk i alle varianter, eller battered fisk - for eksempel til fish tacos. Lager crispy kylling til taco eller bao, cordon bleu, kyllingvinger (rå, med ulike marinder, og battered). Falafler blir veldig godt i airfryer. Sprøstekt svin i sursøt saus. Også grønnsaker. Crispy grønnkål. Blomkål. Rosenkål. Blooming onion med dipp er en favoritt. Skiver med hvitløksbrød lages raskt. Skiver brød, legger i, gnir med hvitløk, strør litt parmasan, varmes litt til. Papadums når vi skal ha indisk - og slipper bruk av olje på disse. Fredag skal vi ha bao buns med ribberester. Da lager jeg ribbeskiver i airfryer, det gjør den skikkelig crispy, men samtidig saftig. Anonymkode: 0d0ac...988 Jeg har som sagt ingen problemer med å lage alt dette med vanlig stekeovn. Skjønner virkelig ikke hypen rundt air fryere. Anonymkode: c5197...87b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:51 #38 Del Skrevet fredag kl 08:51 Airfryer og micro med grill er det som brukes, stekovn brukes kun om det er noe som er for stort. Alt av middagsrester, smørbrød osv det aller meste blir bedre i en airfryer. Har god plass på kjøkkenet men om noe måtte vekk ville jeg fjernet smoothie maskin, brødbaker og slow cooker (selv om den gir veldig god mat når man orker å bruke den.) Anonymkode: 56f6d...e36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:54 #39 Del Skrevet fredag kl 08:54 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har som sagt ingen problemer med å lage alt dette med vanlig stekeovn. Skjønner virkelig ikke hypen rundt air fryere. Anonymkode: c5197...87b Det har ikke jeg heller, det var slik jeg gjorde det i 15 år, før jeg fikk min første airfryer. Men mange retter blir bedre i air fryer. Kombinerer derfor airfryer og ovn når vi lager rettene som nevnes i innlegget mitt. Og så er det jo selvfølgelig det bekvemmelige med å bare lage opp noe i full fart. Har fryst ned noen retter, som eggmuffins, quiche, panert fisk, med mer. Da er det ti minutter fra man plukker det ut av fryser, til det er klart. Anonymkode: 0d0ac...988 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:55 #40 Del Skrevet fredag kl 08:55 Fant80 skrev (På 30.12.2024 den 23.21): Bruker den til alt annet en pizza. Den er basicly som en mye raskere stekeovn for min del. Airfryer er jo perfekt til pizza da. Anonymkode: d4edd...b4c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå