Gå til innhold

Lukter vondt nedentil uansett hva jeg gjør 😞

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg forstår virkelig ikke hva som feiler underlivet mitt. Uansett hvor mye eller lite jeg vasker meg, med eller uten såpe, så lukter det vondt. Jeg har ikke noe særlig utflod, og den som er, er ikke tykk og er ikke noen spesiell farge på. Har testet negativt for bakteriell vaginose og andre seksuelt overførbare sykdommer. Har også tatt kur i tilfelle. Har heller ikke sopp i underlivet. Har forsøkt med canesten til tross for det, men ingen forskjell på lukt. Klør og ikke, og er heller ikke noe rød. Legen min vet ikke hvordan hun skal hjelpe meg heller. Lukten er sjenerende og jeg føler den blir verre og verre jo eldre jeg blir. Nå er jeg 30 år og gravid og gruer meg nesten til å føde bare på grunn av lukten... Det begynner å lukte etter bare en halv dag. Jeg svetter ikke noe særlig i underlivet heller. Er liksom bare som sekret som ligger mellom indre og ytre kjønnslepper og bare lukter jævlig ekkelt. 

Er det noen som har/har hatt problemer med det samme, og hvordan ble dette løst? Kan det kanskje være verdt å teste noe melkesyrebakterier eller lignende?

Anonymkode: b66f2...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du forsøkt med Vivag pluss - kapsler? Det hjalp meg. Tar det dag 1 og 2 etter menstruasjon og når behov. 

Anonymkode: ccfd2...4dc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du forsøkt med Vivag pluss - kapsler? Det hjalp meg. Tar det dag 1 og 2 etter menstruasjon og når behov. 

Skal settes i skjeden, for ordens skyld. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, men kan alltids prøve det.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg forstår virkelig ikke hva som feiler underlivet mitt. Uansett hvor mye eller lite jeg vasker meg, med eller uten såpe, så lukter det vondt. Jeg har ikke noe særlig utflod, og den som er, er ikke tykk og er ikke noen spesiell farge på. Har testet negativt for bakteriell vaginose og andre seksuelt overførbare sykdommer. Har også tatt kur i tilfelle. Har heller ikke sopp i underlivet. Har forsøkt med canesten til tross for det, men ingen forskjell på lukt. Klør og ikke, og er heller ikke noe rød. Legen min vet ikke hvordan hun skal hjelpe meg heller. Lukten er sjenerende og jeg føler den blir verre og verre jo eldre jeg blir. Nå er jeg 30 år og gravid og gruer meg nesten til å føde bare på grunn av lukten... Det begynner å lukte etter bare en halv dag. Jeg svetter ikke noe særlig i underlivet heller. Er liksom bare som sekret som ligger mellom indre og ytre kjønnslepper og bare lukter jævlig ekkelt. 

Er det noen som har/har hatt problemer med det samme, og hvordan ble dette løst? Kan det kanskje være verdt å teste noe melkesyrebakterier eller lignende?

Hvordan er kostholdet ditt? 

Dette er ikke et spørsmål med noe som helst vonde intensjoner. Bakgrunnen for spørsmålet er at diverse mat (da spesielt sammensatt kosthold og livsstil) kan påvirke ph-balansen i underlivet. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du truseinnlegg? Det ga meg en ille lukt der nede, og det hjalp å kutte det ut.

Anonymkode: 874a9...1b4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lukter det hele tiden?

Anonymkode: 4e68a...fc5

Ikke rett etter jeg har vasket meg. Sekretet, altså det som fukter slimhinnene lukter. Føler også det ble verre etter jeg ble gravid.

Marvels skrev (1 minutt siden):

Hvordan er kostholdet ditt? 

Dette er ikke et spørsmål med noe som helst vonde intensjoner. Bakgrunnen for spørsmålet er at diverse mat (da spesielt sammensatt kosthold og livsstil) kan påvirke ph-balansen i underlivet. 

Helt normalt sunt norsk kosthold. Lager det meste fra bunnen, og veldig sjelden junkfood. Spiser minst mulig ultraprosessert, og er normalt aktiv og driver med hund. Har dog lagt på meg endel under svangerskapet, mye grunnet inaktivitet pga bekkenløsning, men det har ikke så mye med det du spør om å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bruker du truseinnlegg? Det ga meg en ille lukt der nede, og det hjalp å kutte det ut.

Anonymkode: 874a9...1b4

Av og til, merker ingen forskjell om jeg bruker truseinnlegg eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ts

Det har hjulpet meg, en gang hadde jeg ikke tilgang til det, da smurte jeg yoguet naturell oppover i skjeden så langt det gikk, det hjalp også til jeg fikk kjøpt igjen. De her hjelper meg veldig

https://www.farmasiet.no/catalog/intim-og-underliv/irritasjon-kloe-og-sopp/lactal-balance-vagitorier,5000867?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI-7mzlqPQigMVPgqiAx2xAhIQEAQYAiABEgKIY_D_BwE

Anonymkode: 6653f...5e4

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ts

Ja anbefaler det. Tar bort vond lukt. For min del er det ubalanse i skjeden. Tok en «kur» i begynnelsen, men nå etter et år så tat jeg kun etter menstruasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan oppleve sterk lukt om jeg bruker stringtruse som ikke er bomullsstoff. Bruker du bomullstruser? Lar du kjønnsorganet ditt lufte seg? (F.eks. at du sover truseløs en gang i blant/ går uten truse under morgenkåpe/nattkjole en gang i blant?) 

håper virkelig du finner ut av det for jeg skjønner at det ikke er noe behagelig å ha det sånn. Og i forbindelse med fødsel tror jeg ikke du trenger bekymre deg veldig. Jordmødre ser alt fra urene underliv til sprutdiaré under fødsel så de er nok veldig herdet på lukt. Selv lukter svetten min helt GRUSOMT når jeg er gravid og jeg svetter helt ekstremt i lysken/rundt underlivet. Det lukter som om en gjeng med fjortiser har vært på fotballkamp og aldri har blitt fortalt hva en dusj er. Helt grusomt. 

Anonymkode: 02b1f...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være mannen? (regner med at du har en partner siden du er gravid?)

Jeg møtte på en flott fyr noen år siden, og underlivet mitt begynte å lukte vondt mens jeg var sammen med han. Spermen hans (?) ødela pH nivåene mine der nede (tror jeg). Har hørt om andre kvinner som har møtt på en mann eller to som gjør at underlivet absolutt stinker.

Eller så kan det jo være noe du spiser. Prøv å kutte ut matvarer du vanligvis spiser hver dag. Begynn med melkeprodukter (det er mye hormoner i melk som kan påvirke hormonene i kroppen, så jeg hadde kuttet det ut i et par uker først, også gå over til neste matvare du spiser hver dag om det ikke er noen endringer). 

Anonymkode: 25572...ad7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker du såpe med feil PH? 

Et underliv med feil PH lukter både ren og skitten.

Anonymkode: 1d5eb...1ed

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ikke rett etter jeg har vasket meg. Sekretet, altså det som fukter slimhinnene lukter. Føler også det ble verre etter jeg ble gravid.

Helt normalt sunt norsk kosthold. Lager det meste fra bunnen, og veldig sjelden junkfood. Spiser minst mulig ultraprosessert, og er normalt aktiv og driver med hund. Har dog lagt på meg endel under svangerskapet, mye grunnet inaktivitet pga bekkenløsning, men det har ikke så mye med det du spør om å gjøre. 

Uff, så kjedelig. Høres ikke noe greit ut å ha det slik. Anbefaler deg å ta deg en tur til gynekolog (privat), der du først kan sette deg ned og bruke tid på å diskutere problemet med en spesialist og deretter få sjekket underlivet nøye. Mulig det er lurt å ta blodprøver for å sjekke om dette kan være hormonelt? 

Lykke til. Håper det ordner seg for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja anbefaler det. Tar bort vond lukt. For min del er det ubalanse i skjeden. Tok en «kur» i begynnelsen, men nå etter et år så tat jeg kun etter menstruasjon. 

Takk, skal prøve. Såg det kunne brukes under graviditet også, så det er bra!

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg kan oppleve sterk lukt om jeg bruker stringtruse som ikke er bomullsstoff. Bruker du bomullstruser? Lar du kjønnsorganet ditt lufte seg? (F.eks. at du sover truseløs en gang i blant/ går uten truse under morgenkåpe/nattkjole en gang i blant?) 

håper virkelig du finner ut av det for jeg skjønner at det ikke er noe behagelig å ha det sånn. Og i forbindelse med fødsel tror jeg ikke du trenger bekymre deg veldig. Jordmødre ser alt fra urene underliv til sprutdiaré under fødsel så de er nok veldig herdet på lukt. Selv lukter svetten min helt GRUSOMT når jeg er gravid og jeg svetter helt ekstremt i lysken/rundt underlivet. Det lukter som om en gjeng med fjortiser har vært på fotballkamp og aldri har blitt fortalt hva en dusj er. Helt grusomt. 

Anonymkode: 02b1f...515

Bruker stort sett bomullstruser ja. Stringtruser bruker jeg knapt da jeg syns det blir verre med det. Kunne nok blitt flinkere til å la fiffi lufte seg, skal jeg ærlig innrømme. 

Neida, er selv sykepleier, så vet de har sett det meste. Kommer nok neppe til å bry meg med det der og da under fødsel, men akkurat nå tenker jeg jo over det.

Tenkte jeg skulle be legen sjekke magnesiumnivået mitt - vet at de som har lav magnesium kan ha værre svettelukt enn andre. Kanskje det gjelder annen kroppslukt også? Bare tips til deg i forhold til svettelukt viss du fortsatt sliter med det😊

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kan det være mannen? (regner med at du har en partner siden du er gravid?)

Jeg møtte på en flott fyr noen år siden, og underlivet mitt begynte å lukte vondt mens jeg var sammen med han. Spermen hans (?) ødela pH nivåene mine der nede (tror jeg). Har hørt om andre kvinner som har møtt på en mann eller to som gjør at underlivet absolutt stinker.

Eller så kan det jo være noe du spiser. Prøv å kutte ut matvarer du vanligvis spiser hver dag. Begynn med melkeprodukter (det er mye hormoner i melk som kan påvirke hormonene i kroppen, så jeg hadde kuttet det ut i et par uker først, også gå over til neste matvare du spiser hver dag om det ikke er noen endringer). 

Anonymkode: 25572...ad7

Tviler på at det er mannen. Har alltid luktet vondt nedentil, også da jeg var singel. 

Ellers var ikke det så dumt meg matvarene - kan jo teste om det kan være melkeprodukter eller gluten etc. 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Bruker du såpe med feil PH? 

Et underliv med feil PH lukter både ren og skitten.

Anonymkode: 1d5eb...1ed

Bruker intimsåpe eller ingen såpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...