AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #1 Del Skrevet 30. desember 2024 Er det noen her som faktisk har gjort det, eller kjenner noen som har gjort det? Har bare hatt en diskusjon med noen som sier at det skjer oftere og oftere. Ble nysgjerrig. Anonymkode: b4b46...cb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #2 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det noen her som faktisk har gjort det, eller kjenner noen som har gjort det? Har bare hatt en diskusjon med noen som sier at det skjer oftere og oftere. Ble nysgjerrig. Anonymkode: b4b46...cb6 Det er en vurdering som tas 100% individuelt og er avhengig av når på døgnet man har KS, om det er planlagt eller hasteKS, hvor raskt spinal/epidural/morfin/narkose etc er ute av kroppen, blodtap, komplikasjoner etc... Jeg hadde KS i 2022 - låg da 3 dager. Hadde KS igjen nå i oktober. Ble operert kl 13, mistet 1L med blod, låg på oppvåkning frem til kl 19. Reiste hjem dagen etter når legevisitten var over. Måtte jo da tilbake på sykehuset for nyfødtscreening 2 dager etterpå. Det "skjer" ikke oftere og oftere, men flere velger nok å reise hjem tidligere. De aller fleste sykehus praktiserer minst 3 dager liggetid ved KS. Anonymkode: 2f8a3...03c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #3 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det er en vurdering som tas 100% individuelt og er avhengig av når på døgnet man har KS, om det er planlagt eller hasteKS, hvor raskt spinal/epidural/morfin/narkose etc er ute av kroppen, blodtap, komplikasjoner etc... Jeg hadde KS i 2022 - låg da 3 dager. Hadde KS igjen nå i oktober. Ble operert kl 13, mistet 1L med blod, låg på oppvåkning frem til kl 19. Reiste hjem dagen etter når legevisitten var over. Måtte jo da tilbake på sykehuset for nyfødtscreening 2 dager etterpå. Det "skjer" ikke oftere og oftere, men flere velger nok å reise hjem tidligere. De aller fleste sykehus praktiserer minst 3 dager liggetid ved KS. Anonymkode: 2f8a3...03c Det er jeg fult klar over, har hatt haste ks selv og dro hjem etter 1,5 døgn. Men lurte på om noen her selv eller kjente noen som hadde gjort det, altså dratt hjem samme dag. Anonymkode: b4b46...cb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #4 Del Skrevet 30. desember 2024 Helt uforståelig for meg ihvertfall at det er noe sjakktrekk å skrive seg selv ut samme dag som ks. Det er en stor operasjon og det å skulle karre seg i en bil og dra hjem og gå opp trapper etc hjemme samme dag som man har skjært opp magen er da virkelig ikke lurt. Anonymkode: c48c5...5bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #5 Del Skrevet 30. desember 2024 Kanskje bare de med erfaring selv eller kjenner noen som faktisk har gjort det kan svare?? At det er så lurt og behagelig er det nok ikke, ikke anbefalt heller, det vet alle. Men om det faktisk skjer, er det mest spennende å vite, da jeg tviler på at folk faktisk gjør det. Anonymkode: b4b46...cb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #6 Del Skrevet 30. desember 2024 Jeg ble oppfordret til å dra hjem tidlig (de trengte rommet mitt, sa det rett ut). Jeg hadde hatt ks en gang før og hadde blitt fortalt av kirurgen at jeg kunne forberede meg på at det ville bli hakket vondere denne gangen pga mye arrvev. Så jeg sa at jeg kunne det, men at da kom sannsynligvis ikke barnet tilbake til nyfødtscreening før jeg var klar til ny kjøretur. Så da ba de meg bli likevel. Hadde selvsagt ikke latt være å la barnet få undersøkelser, jeg bare synes det var så sykt frekt å be meg fra sånn hjem samme dag etter ks, bare fordi jeg var flergangsfødende. Kanskje de burde tenkt at det var jeg som skulle få bli nettopp FORDI jeg var flergangsfødende? Anonymkode: ec250...897 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå