AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #1 Del Skrevet 30. desember 2024 Er norske nyhetskanaler helt ærlige eller er det saker de holder tilbake fordi de ønsker ikke å skape "mediestorm" eller at oss skal våkne opp? Anonymkode: cd674...f92 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #2 Del Skrevet 30. desember 2024 Tja. Ærligere enn såkalte alternative medier, i hvert fall. Selvfølgelig skal man være sunt skeptisk også til tradisjonelle medier, og man skal utvise kildekritikk som bare det. Utviser man god kildekritikk vil man likevel raskt se at "alternative medier" farer med langt mer piss enn f.eks. NRK gjør. Anonymkode: cc2f5...635 2 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #3 Del Skrevet 30. desember 2024 Nei, bare se på hvordan mediene dekker konfliktene i Gaza, Libanon og Syria. Dekningen av visse typer kriminalitet i Norge er også veldig merkelig, enkelte fakta og opplysninger blir ikke opplyst om. Anonymkode: 592b6...90b 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #4 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tja. Ærligere enn såkalte alternative medier, i hvert fall. Selvfølgelig skal man være sunt skeptisk også til tradisjonelle medier, og man skal utvise kildekritikk som bare det. Utviser man god kildekritikk vil man likevel raskt se at "alternative medier" farer med langt mer piss enn f.eks. NRK gjør. Anonymkode: cc2f5...635 Liker du din egen post? "skrevet for et minutt siden" så hvem andre skulle få tid like posten din? For meg er det helt motsatt som du sier. Jeg føler noe helt annet. Det er mye de skjuler. Jeg har også opplevd en del. Anonymkode: cd674...f92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #5 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, bare se på hvordan mediene dekker konfliktene i Gaza, Libanon og Syria. Dekningen av visse typer kriminalitet i Norge er også veldig merkelig, enkelte fakta og opplysninger blir ikke opplyst om. Anonymkode: 592b6...90b Sant... Sannhet i modifikasjoner. De deler innimellom noe, men utelater en del. Anonymkode: cd674...f92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #6 Del Skrevet 30. desember 2024 Sluttet å se på NRK. Desverre fokuserer dem altfor mye på krigen i Gaza. Mulig det er grunnet at det har blitt over 50 prosent muslimer i den kanalen. Misforstå meg rett, krigen der er helt forferdelig, men dem sluttet helt å si noe om en annen krig som vårt naboland er i, som er i Europa. Anonymkode: 68b4e...625 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #7 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, bare se på hvordan mediene dekker konfliktene i Gaza, Libanon og Syria. Dekningen av visse typer kriminalitet i Norge er også veldig merkelig, enkelte fakta og opplysninger blir ikke opplyst om. Anonymkode: 592b6...90b Eg veit ikkje kva for typar kriminalitet i meiner er merkeleg, kanskje du vil fortelje meir om dette? Men når det gjeld Gaza, Libanon og Syria så synst eg dekninga har vore veldig god. Balansert og forsøker å dekke dei ulike sidene (det er nemleg fleire enn to). Reportaren i Syria ramsa feks opp alle dei ulike politiske, millitære og religiøse gruppene og korleis dei er i konstellasjon til kvarandre og til eksterne aktørar. Då vart eg imponert! Anonymkode: 8b1c5...cbe 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #8 Del Skrevet 30. desember 2024 jeg synes den tabloide vinklingen nrk har er forkastelig. Fatter ikke at det ikke kreves mer seriøsitet av en statskanal Anonymkode: d0e8e...479 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #9 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sluttet å se på NRK. Desverre fokuserer dem altfor mye på krigen i Gaza. Mulig det er grunnet at det har blitt over 50 prosent muslimer i den kanalen. Misforstå meg rett, krigen der er helt forferdelig, men dem sluttet helt å si noe om en annen krig som vårt naboland er i, som er i Europa. Anonymkode: 68b4e...625 At dei har slutta med nyheiter frå Ukraina er verkeleg ikkje sant. "Problemet" i Ukraina no er at frontane er fastlåste og det ikkje er store bevegelsar, då er det også mindre å rapportere om og vi får reportasjar frå den norske reportaren på toget, koseleg med jul i Kiev, språkopplæring i ukrainsk språk osv Anonymkode: 8b1c5...cbe 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #10 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): jeg synes den tabloide vinklingen nrk har er forkastelig. Fatter ikke at det ikke kreves mer seriøsitet av en statskanal Anonymkode: d0e8e...479 Kva er det du tenker er tabloid? Har du døme? Anonymkode: 8b1c5...cbe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #11 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Liker du din egen post? "skrevet for et minutt siden" så hvem andre skulle få tid like posten din? For meg er det helt motsatt som du sier. Jeg føler noe helt annet. Det er mye de skjuler. Jeg har også opplevd en del. Anonymkode: cd674...f92 Nei, det gjør jeg ikke. Ser ikke helt relevansen, men det gjør jeg selvfølgelig ikke. Og det må du gjerne føle. All faktasjekk viser nå også at "alternative medier" er langt mindre etterrettelige enn de tradisjonelle mediene er. Men da mener konspiranoiagjengen gjerne at faktasjekkene også er løgn og fjas. Så kommer man aldri i mål. For min del vil det å gå på akkord med rene faktaopplysninger aldri være bare "annerledes" enn å legge dem til grunn. Anonymkode: cc2f5...635 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #12 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Liker du din egen post? "skrevet for et minutt siden" så hvem andre skulle få tid like posten din? For meg er det helt motsatt som du sier. Jeg føler noe helt annet. Det er mye de skjuler. Jeg har også opplevd en del. Anonymkode: cd674...f92 Når du betviler at noen har likt posten etter et minutt på et av Norges største diskusjonsforum, så ser man veldig lett at du er spesielt mottagelig for oppkonstruert "skepsis". Skepsis som følge av påvirkning fra konspirasjonsteoretikere og annen humbug-kilder. Anonymkode: 3b3f6...374 5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #13 Del Skrevet 30. desember 2024 Det er uansett lurt å få nyheter fra flere kilder. Alle nyhetskanaler har begrenset tid for sin egen formidling og (økonomisk og personell) midler og egne interesser i hva de selv tar fram i sine kanaler. Anonymkode: 1b637...7c3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #14 Del Skrevet 30. desember 2024 NRK er ikke perfekt, men den er iallfall bedre enn omtrent alt av alternativer. DB har blitt i overkant mye tulleoverskrifter ("Absolutt ikke sant", "Tapte" og "Dropper" as we speak), og VG har jeg selv kontaktet et par ganger for å korrigere faktafeil og skjev dekning, uten å få gehør. Finansavisen, DN og Klassekampen er kanskje partiske, men oppfatter dem som ganske ryddige. Anonymkode: 225c6...cdd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #15 Del Skrevet 30. desember 2024 "Se så grusomt det er i andre land og her er en norsk elg som har gått seg bort" Anonymkode: 877d1...8d0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 30. desember 2024 #16 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): at oss skal våkne opp? Anonymkode: cd674...f92 "oss skal våkne opp" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #17 Del Skrevet 30. desember 2024 NRK har tapt seg grundig og er veldig venstrevridd. Har mistet mye respekt for kanalen og tviler på kanalens integritet og kritiske sans. Anonymkode: 0f996...415 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #18 Del Skrevet 30. desember 2024 NRK er ikke perfekte nei, men de er det ærligste jeg vet om per dags dato. Resten handler mye om klikk og mindre om fakta. Overskrifter som er misvisende for å gjøre folk enten nysgjerrige, kåte, redde eller sinte. Anonymkode: 3562f...050 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #19 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): At dei har slutta med nyheiter frå Ukraina er verkeleg ikkje sant. "Problemet" i Ukraina no er at frontane er fastlåste og det ikkje er store bevegelsar, då er det også mindre å rapportere om og vi får reportasjar frå den norske reportaren på toget, koseleg med jul i Kiev, språkopplæring i ukrainsk språk osv Anonymkode: 8b1c5...cbe Det har skjedd en god del både i Russland og Ukraina som ikke blir nevnt med ett ord hos NRK på dems hovedsending. Men Gaza nevner dem daglig. Men helt greit, andre steder enn NRK å få nyheter fra. Så får dem dekke hver eneste minste fis fra Gaza. Anonymkode: 68b4e...625 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #20 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når du betviler at noen har likt posten etter et minutt på et av Norges største diskusjonsforum, så ser man veldig lett at du er spesielt mottagelig for oppkonstruert "skepsis". Skepsis som følge av påvirkning fra konspirasjonsteoretikere og annen humbug-kilder. Anonymkode: 3b3f6...374 Ja, det er sånn sett ganske illustrerende. Viser hvordan man, når man allerede er godt nedsyltet i konspiranoia, er helt manisk opptatt av å se sammenhenger og forklaringer der de ikke finnes. Noen liker, etter et minutts tid, et kjempekort innlegg i en tråd som ligger øverst på et stort forum. Selvfølgelig både helt normalt og helt betydningsløst. Likevel konstruerer man sine egne teorier om årsaken, nekter å la teoriene passere gjennom en eneste nervebane eller et eneste filter av rasjonalitet og foreviger det hele på nett. Det må være slitsomt. Anonymkode: cc2f5...635 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå