Gå til innhold

Ny kjæreste som lukter mer enn tidligere sexpartnere

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er i midten av tyveårene og har fått min første kjæreste, men jeg opplever at hun lukter mye mer nedentil enn tidligere jenter jeg hatt en greie med. Det plagde meg ikke i starten, men nå syns jeg det er vanskeligere og jeg kjenner at sexlysten daler noe pga. dette. Hun har allerede kommentert at hun tror hun er mer gira på sex enn meg og det får meg til å tenke.

Spesielt merkbart er det at jeg tidligere har elsket å slikke jenter jeg har datet, men nå så prøver jeg nærmest kun å bruke penis. Hun har typisk dusjet 1-2 timer før vi har hatt sex. Sist jeg slikket så virket det også som om det kom veldig mye fittesaft, mer enn vanlig? Var nesten litt seigt i konsistens? Kombinert med lukta så mista jeg veldig tenningen.

Det er også svært merkbar fiskelukt etter vi har hatt samleie, og det kan lukte fisk/reker 1-2 meter unna henne og jeg går som regel og vasker meg nedentil rett etterpå, for å få vekk lukten. Jeg har tidligere slitt med for tidlig utløsning med tidligere partnere, men gjør ikke det nå som jeg er komfortabel med henne, og jeg aner ikke om det kanskje rett og slett kommer mer lukt fordi vi holder på lengre enn jeg gjorde med tidligere partnere?

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Regner med jeg må si noe til henne, men hvordan? Vet at mange jenter er veldig flaue over dette med lukt, og det kan jo hende hun også er innenfor normalen men at jeg ikke er så seksuelt erfaren.

Blir også veldig nysgjerrig på hvordan andre forholder seg til lukt i sexlivet deres.

Tusen takk for alle svar!

Anonymkode: 412e5...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enten er du veldig ømfientlig for lukt, eller så har han faktisk bakteriell vaginose eller lignende. Det er ikke normalt at du skal kunne lukte henne et par meter unna. Det normale er en svak lukt når man er veldig nærme og egentlig ingen lukt når man er nydusjet. 

Anonymkode: 8bc3d...dc7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fort bli slikt med bytte av partner. Blir krasj i bakteriekultur i underlivet, så kan man ende opp med bakteriell vaginose. 

Det vil somregel gå over etterhvert/ved behandling av bakteriell vaginose. 

Anonymkode: 20ca3...804

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lukter mer etter at man har hatt samleie, det merker jeg også. Selv om begge ikke lukter i utgangspunktet, så skjer det sikkert en slags kjemisk reaksjon når saftene møtes? Men at hun lukter ekstra ellers, kan skyldes bakteriell vaginose, eller at hun ikke vasker seg skikkelig nedentil når hun dusjer, at hun kanskje bare vasker kroppen uten å vie så mye oppmerksomhet til underlivet? Det går jo også litt opp og ned hvor mye man lukter, så hvis dette er en helt ny kjæreste, så kan det hende det endrer seg til bedre etterhvert av seg selv.

Anonymkode: b5ab5...622

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Er stort sett om jeg kommer inni henne at fiskelukten oppstår, så kræsj i bakteriekultur kan nok stemme. Men er det vanlig at bakteriell vaginose også gir lukt før vi har har sex?

Hva er tankene deres rundt det å fortelle henne om dette? Syns den samtalen er veldig vanskelig å ta.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bakteriell vaginose. 

Generelt så kan kombinasjon av fittesaft og sæd være en skikkelig uheldig odør (i mi nesa i hvert fall, vært slik med alle partnere) - men det er veldig drøyt å skulle lukte den 1-2 meter unna. Man må liksom ha nesa i nærområdet... Jeg må sitte på huk for å kjenne det (gjør det når jeg dusjer etter sex). Noen ganger lukter det mer, andre ganger mindre eller ingenting.

Anonymkode: 338be...0ef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Please gi beskjed til henne, TS. Dette kommer til å ødelegge forholdet for du vil ikke holde ut. 
Si at du må fortelle noe som er litt kleint. Og bare si det. Eller skriv det på melding.

Du ville vel også visst det hvis det var du som luktet?

Dette er bakteriell vaginose, hun trenger behandling. Det er ikke alltid så lett å vite dette selv.

Anonymkode: 7d492...bd0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takker for svar. Er stort sett om jeg kommer inni henne at fiskelukten oppstår, så kræsj i bakteriekultur kan nok stemme. Men er det vanlig at bakteriell vaginose også gir lukt før vi har har sex?

Hva er tankene deres rundt det å fortelle henne om dette? Syns den samtalen er veldig vanskelig å ta.

Det ER bakteriell vaginose. Hun må til legen å få antibiotikakur, kan være du også må ha det (sjeldent menn behandles, men dersom den kommer raskt tilbake). Den lukten du kjenner forsterkes av samleie, menstruasjon osv. det er heelt vanlig å få i løpet av livet, ikke noe skammelig, kun ubalanse i normale bakterier. Det eneste skammelige er å ikke få gjort noe med det. 5 dager på vagitorier, så er problemet løst :) Dere må avstå fra sex under behandling. 

Du må bare si det til henne. Om du syns det er svært ubehagelig, så får du komme med en twist, om at du selv har reagert på en kløe eln og snakket med lege som mente detter var grunnet bakterieforstyrrelse og at hun derfor må oppsøke lege. Trenger ikke si at det lukter helvette liksom.. 

Anonymkode: 3c64b...50a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bakteriell vaginose. 

Generelt så kan kombinasjon av fittesaft og sæd være en skikkelig uheldig odør (i mi nesa i hvert fall, vært slik med alle partnere) - men det er veldig drøyt å skulle lukte den 1-2 meter unna. Man må liksom ha nesa i nærområdet... Jeg må sitte på huk for å kjenne det (gjør det når jeg dusjer etter sex). Noen ganger lukter det mer, andre ganger mindre eller ingenting.

Anonymkode: 338be...0ef

Tipper det lukter verre for folk rundt desverre 😅 Har kjent det fra andre lang vei, mens hos meg selv føler jeg at det ikke lukter på avstand. Dette er så himla sjenerende at jeg har tatt egenmelding fra jobb i 1-2 dager til antibiotikaen har tatt tak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta det opp på en forsiktig måte. Begynne med at du lukter det mest etter at dere har hatt sex f.eks, da fordeler du skyld mellom dere. Og mens du snakker med henne kan du komme inn på at du tror dere kan skape en ubalanse hos henne og spørre om dere sammen skal ta dere en tur til legen for å sjekke om dere kanskje kan ha sopp. Og så kan du jo komme inn på bakteriell vaginose etter det og da kan du si at dere begge må behandles.

Lykke til! Du virker jo som en hensynsfull type. Håper hun tar det bra.

Anonymkode: a3a06...770

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marye skrev (25 minutter siden):

Kanskje hun har bakteriell vaginose 

Ikke kanskje, 100% sikkert. Ts: hun har bakteriell vaginose. Hun må til apoteket å få noe for det, og så må hun slutte å vaske seg med vanlig dusjsåpe der nede. Det ødelegger den naturlige pH balansen i skjeden. 

Anonymkode: 8ab9c...70b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke kanskje, 100% sikkert. Ts: hun har bakteriell vaginose. Hun må til apoteket å få noe for det, og så må hun slutte å vaske seg med vanlig dusjsåpe der nede. Det ødelegger den naturlige pH balansen i skjeden. 

Anonymkode: 8ab9c...70b

Apoteket hjelper ikke uten resept. Reseptfrie midler tar ikke knekken på BV, kun kamuflerer og kan virke forebyggende. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hei! Jeg er i midten av tyveårene og har fått min første kjæreste, men jeg opplever at hun lukter mye mer nedentil enn tidligere jenter jeg hatt en greie med. Det plagde meg ikke i starten, men nå syns jeg det er vanskeligere og jeg kjenner at sexlysten daler noe pga. dette. Hun har allerede kommentert at hun tror hun er mer gira på sex enn meg og det får meg til å tenke.

Spesielt merkbart er det at jeg tidligere har elsket å slikke jenter jeg har datet, men nå så prøver jeg nærmest kun å bruke penis. Hun har typisk dusjet 1-2 timer før vi har hatt sex. Sist jeg slikket så virket det også som om det kom veldig mye fittesaft, mer enn vanlig? Var nesten litt seigt i konsistens? Kombinert med lukta så mista jeg veldig tenningen.

Det er også svært merkbar fiskelukt etter vi har hatt samleie, og det kan lukte fisk/reker 1-2 meter unna henne og jeg går som regel og vasker meg nedentil rett etterpå, for å få vekk lukten. Jeg har tidligere slitt med for tidlig utløsning med tidligere partnere, men gjør ikke det nå som jeg er komfortabel med henne, og jeg aner ikke om det kanskje rett og slett kommer mer lukt fordi vi holder på lengre enn jeg gjorde med tidligere partnere?

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Regner med jeg må si noe til henne, men hvordan? Vet at mange jenter er veldig flaue over dette med lukt, og det kan jo hende hun også er innenfor normalen men at jeg ikke er så seksuelt erfaren.

Blir også veldig nysgjerrig på hvordan andre forholder seg til lukt i sexlivet deres.

Tusen takk for alle svar!

Mye mulig at hun ikke har hatt så mye sex før deg, så når din flora fra penis blir mixet med hennes kan det forstyrre ph verdiene hennes og da svarer det med lukt. Har dere oftere sex blir dette å forsvinne.

Men hun kan også ha bakteriell vaginose, lukter det rotten fisk og hun har grådig tynt flytende utflod er det messansynelig det.

Men om det bare lukter smålig vagina som kan gi litt fiske lukt men ikke at det er stramt er det ph verdiene hennes.

Jeg ville jo snakket med henne om det i steden for å skrive her. Si at det har kommet en lukt fra underlivet hennes og du vil ikke være ekkel når du sier det men føler det er viktig å si i fra også. 

Anonymkode: 934e0...c19

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis bakteriell vaginose, evt allergi mot din sæd eller at du ikke er ren under forhud og dytter bakterier inn i henne. 

Enkleste og minst flaue måten er å si at en eks hadde dette og at du kjenner igjen lukten. Da viser du at du vet det er medisinsk og ikke hygiene, og ufarliggjør det veldig. Hun trenger medisin, og kanskje du også. Menn kan også være smittebærer, ikke alle leger vet det. 

Anonymkode: b2562...6a0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mye mulig at hun ikke har hatt så mye sex før deg, så når din flora fra penis blir mixet med hennes kan det forstyrre ph verdiene hennes og da svarer det med lukt. Har dere oftere sex blir dette å forsvinne.

Men hun kan også ha bakteriell vaginose, lukter det rotten fisk og hun har grådig tynt flytende utflod er det messansynelig det.

Men om det bare lukter smålig vagina som kan gi litt fiske lukt men ikke at det er stramt er det ph verdiene hennes.

Jeg ville jo snakket med henne om det i steden for å skrive her. Si at det har kommet en lukt fra underlivet hennes og du vil ikke være ekkel når du sier det men føler det er viktig å si i fra også. 

Anonymkode: 934e0...c19

Nei nei nei nei. Ingenting av dette som er uthevet er sant. Du kan ha mye sex og plutselig få det. Du kan få det når du er jomfru. Og du kan få det med ny partner, eller fast partner mange år inn i forholdet! Ikke spre falsk informasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...