Gå til innhold

Menn, hva vil dere ha servert til middag på første date?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er glad og flink til å lage mat, og aner ikke hva jeg skal servere. Om det har noe å si, er vi godt voksne. 

Har dere noen gode eller dårlige erfaringer å dele?

Anonymkode: e8089...d89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hovedrett jordbær og sjokolade (fontene eller dyppet i sjokolade)

Hovedrett

Abodo.
En god hjemmelget abodo.
Og kanskje Lumpia ved siden av, shanghai style.

Ev en god umami-burger.

Ev hjemmelagde kjøttkaker i hjemmelaget saus 

Dessert
Ananasmouse
eller ananas sorbe

Anonymkode: 04caa...9e9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første date på middag hjemme hos deg? Er du gal? Tenk om du ikke liker fyren en gang? Hva med å heller ta en drink på en bar?

Uansett, ikke overdriv på første middag sammen. Det skal være laidback og hyggelig, ikke stress og «jeg prøver å imponere». Noe som kan lages ferdig, for eksempel boeuf bourgogne eller liknende.

Anonymkode: d48d5...e76

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Østers, da setter du forventningene for kvelden. 

Anonymkode: ea56a...35e

Nei, IKKE østers! Med mindre du vet at han liker det. Mange som ikke liker østers, for min del er det noe av det aller værste du kunne servert.

Anonymkode: d9b3c...950

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold det enkelt! Ikke lag noe som tar evigheter å lage eller spise, eller produserer tre tonn med oppvask.

Anonymkode: 96101...cc3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg inviterer noen hjem på middag, så liker jeg å vite om det er noe de absolutt ikke liker, eller noe de er allergisk mot, om de er vegetarianer, eller liknende. Ellers ville jeg kanskje laget noe lett fordøyelig, ikke veldig spicy, og noe som ikke så lett lager søl når man spiser (ikke suppe eller spaghetti med andre ord).

Anonymkode: d9b3c...950

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke kjenner han er det dumt å invitere hjem.

Hadde spurt hva han liker og ikke liker. Kan ha vært truet til å lage lasagne eller pizza siden det et så mange som liker det. Kanskje burger også.

Anonymkode: a025c...cd7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe enkelt men godt. Hjemmelaget pizza eller en gryte er topp.

Blir det disket opp med treretters og kompliserte retter er det heller avskrekkende spør du meg. Det bør spares til man er godt kjent og vet om det er seriøst 

Anonymkode: e7e7a...a1b

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde droppa middag på første date. 
Og evt. enn senere date med middag hadde jeg heller spandert på et restaurant besøk. Så kan daten velge mat selv. Da ser du også litt hva daten din velger.

Anonymkode: ef286...6aa

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene,  kjenner du denne fyren? Pass på deg selv! 

Hadde valgt noe lett som kylling med ost inni og bacon rundt, salat og ris ved siden av etc

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Fitte på senga!

Anonymkode: f447b...15a

Med eller uten saus? 

Anonymkode: 63992...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lagde en biffgryte som hadde fått småkoke mange timer mens jeg dusjet og ryddet klart ellers.
En god hjemmelaget lasagne kan også være en fulltreffer!

Jeg tenker det bør være noe som ikke er for krydret, ikke for komplisert spise, og ikke for overveldende.

De første gangene jeg lagde mat til daten min som nå er kjæresten, så lagde jeg noe som laget seg selv slik at vi kunne ta ett glass vin før vi spiste, uten at jeg måtte bruke tid på kjøkkenet for siste finish. I ettertid har jeg laget mye mat hvor han har holdt meg med selskap på kjøkkenet mens jeg ordner det siste :)

Anonymkode: f4309...173

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk for lasagne. Laget det på forhånd, var bare å steke det da han kom. Salat og brød er valgfritt. Lasagne er godt og kan varieres i det uendelige: rød saus, hvit saus, med eller uten kjøtt, mozzarella, riccotta, eller bare toro med norvegia. Lag nivået som passer deg. Lasagne kan lages og fryses, det kan lages og settes i kjøleskapet, det kan hel- eller halvstekes på forhånd.. det er så herlig enkelt!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Curry med scampi 🤤 hvitvin og sjokolademousse til dessert. Du hadde ikke fått meg ut av huset etter det. Men lasagne går bra om du bare vil jeg skal komme tilbake

Anonymkode: 31532...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Curry med scampi 🤤 hvitvin og sjokolademousse til dessert. Du hadde ikke fått meg ut av huset etter det. Men lasagne går bra om du bare vil jeg skal komme tilbake

Anonymkode: 31532...934

Hadde ikke likt om noen ble for maten å ikke meg. Det er en genuin skrekk å høre at noen av dere blir for bare mat eller noe annet.

Anonymkode: a025c...cd7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...