Gå til innhold

Organ-donasjon; TA STILLING NÅ!

starie

Anbefalte innlegg

Har ikke donorkort foreløpig, men alle mine nære er fullt klar over hvor jeg står i dette spørsmålet. Skulle jeg bli aktuel som donor, så er det bare til å forsyne seg med det som andre måtte kunne bruke.

Er ikke blodgiver foreløpig, men planene er der. Har bestemt meg for at jeg da også vil registreres i benmargsregisteret.

Så en artikkel for litt siden (husker ikke hvor), hvor det ble argumentert veldig enkelt og greit. Hvis du selv ville ønsket å ta imot et organ som kunne reddet livet ditt, bør du også være villig til å donere av dine egne når du ikke trenger dem lenger. Sansynligheten for at du selv skal ha behov for å motta organer, er mange ganger så stor som sansynligheten for at du noen gang vil kunne være donor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk meg donorkort til lommeboka mi for en tid tilbake, hadde snakket om det i lang tid før jeg fikk ordna det.

Mannen min er informert.....regner med at det holder.

Vil oppfordre alle som har mulighet til å ta stilling til dette, da det er veldig viktig for de som trenger det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meg donorkort til lommeboka mi for en tid tilbake, hadde snakket om det i lang tid før jeg fikk ordna det.

Mannen min er informert.....regner med at det holder.

Vil oppfordre alle som har mulighet til å ta stilling til dette, da det er veldig viktig for de som trenger det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg burde vel gå og hente en ny sånn brosjyre. hadde en men den ble borte, har sagt i fra til de nærmeste, men om de husker det, det er en annen ting. Hadde barnet mitt hvert eldre når det døde hadde de nok fått ta organene derfra også, man trenger jo ikke de senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...