AnonymBruker Skrevet 6. januar #41 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det eneste er at jeg gruer meg til å grave fram bilen min i morgen. Jeg har beboerparkering i sentrum av en by. Det skal snø MYE i natt. Brøytebilen kommer til å kjøre forbi, jeg må grave frem bilen med spade, det brøytes på fortauet, jeg må grave ut der også. Hvor f skal jeg gjøre av all snøen. Kaste det ut i gata? På fortauet? Og det blir jævlig mye å børste vekk av volden også. Baaah. Anonymkode: 7b110...f5b Her hvor jeg bor brøytes aldri fortauet, tvert imot brøytes snøen opp på fortauet. Til og med sykkelstiene prioriteres høyere enn fotgjengerne. Selv om man må være bra tullerusk for å sykle nå. Anonymkode: 10a44...143 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #42 Del Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (På 30.12.2024 den 16.57): Rart det der like sikkert som snø, og is kommer ler nordlendingene av de som bor østpå. Er aldri kaos der oppe. Merkelig for det er virkelig ikke mange dagene siden jeg leste om kaos i nord. Forskjellen er vel at vi bare ikke gjør narr av de som bor i nord. Jeg er i alle fall medfølende, for alle som opplever kaos og mye vær. Og jeg er også litt medfølende til de som ikke forstår forskjellen på nord og øst, for de fremstår dessverre dumme. Jeg klarer å kjøre bil i snø, men jeg skulle ønske de som brøytet østpå kunne brøyte. Man trenger ikke å kjøre langt for å se forskjell. Nå er poenget her definisjonen av uvær, og dertil tilhørende farevarsler. Som oppvokst og hjemmehørende i Oslo, med 3 år bak meg i Nord-Norge: med respekt og melde så er ''uvær'' i nord og på Østlandet to forskjellige ting. Kan ikke sammenlignes, ikke i nærheten en gang. På det punktet er jeg hundre prosent på side med folket i Nord. Det er faktisk helt latterlig at det kan bli kaos her fordi vi får litt normalt vintervær. Anonymkode: 11785...865 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #43 Del Skrevet 7. januar Alle krisemaksimerer for klikk, også meteorologene. Anonymkode: 84394...807 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #44 Del Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå er poenget her definisjonen av uvær, og dertil tilhørende farevarsler. Som oppvokst og hjemmehørende i Oslo, med 3 år bak meg i Nord-Norge: med respekt og melde så er ''uvær'' i nord og på Østlandet to forskjellige ting. Kan ikke sammenlignes, ikke i nærheten en gang. På det punktet er jeg hundre prosent på side med folket i Nord. Det er faktisk helt latterlig at det kan bli kaos her fordi vi får litt normalt vintervær. Anonymkode: 11785...865 Det er helt latterlig å stenge skoler, innstille busser osv for at det kommer snø. Dette gjøres for at det er billigere enn å ha beredskap. Den vanlige innbyggeren er ikke de som står for rydding og brøyting av veier. Og om du ikke forstår at når 3 millioner innbyggere på sentrale delen av østlandet skal forflytte seg på speilblanke veier eller veier som ubrøytet, og ikke minst utalandske trailere som står på tvers av veiene så er det rimelig spesielt. Mye kan gjøres bedre her i sør/øst, blant annet ha beredskap. Vi har fått beskjed av kommunen at de brukte så mye penger på brøyting i fjor så i år har de ikke råd. Hva mener du innbyggere burde gjøre? Anonymkode: 8c328...2dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 7. januar #45 Del Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå er poenget her definisjonen av uvær, og dertil tilhørende farevarsler. Som oppvokst og hjemmehørende i Oslo, med 3 år bak meg i Nord-Norge: med respekt og melde så er ''uvær'' i nord og på Østlandet to forskjellige ting. Kan ikke sammenlignes, ikke i nærheten en gang. På det punktet er jeg hundre prosent på side med folket i Nord. Det er faktisk helt latterlig at det kan bli kaos her fordi vi får litt normalt vintervær. Anonymkode: 11785...865 Dette handler jo om infrastruktur. Det er ikke plass til 50-100 cm snø i Oslo slik det er nå. Det er jo ikke det at de ikke evner å brøyte, men de har ikke noe sted å legge de enorme snømengdene på allerede begrenset plass i byen. Er selv oppvokst i ei lita bygd, der var det ikke et problem med store snøfall. De brøytet de 5 veiene som var og la snøen i kanten. I Oslo kan ikke snøen legges på kanten for på kanten er fotgjengerfeltet, og på kanten av fotgjengerfeltet er det bygninger. Blir for dumt å sammenligne en by hvor over 700 000 mennesker skal komme seg frem med et tettsted med 10 000 innbyggere. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 7. januar #46 Del Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (18 timer siden): Er Oslo på den nordre delen av Østlandet da? Ellers så finns det mange traktorer i Oslo som brøyter. Men det er folk fra bygda som kommer og hjelper til. Anonymkode: 99fa4...c69 Mannen min reiste i mange år vinterstid med traktor for å brøytet. Stod i Oslo fra sept til april. Bodde ofte i brakke sammen med andre som var leid inn. Kjørte til tider i flere døgn på de værste dagene. Det som gjorde han sluttet var at så mange i Oslo ble sure når de fikk beskjed å flytte biler og ikke tok hensyn når de prøvde å få ryddet opp snø, brøyte osv 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #47 Del Skrevet 7. januar Anononyma skrev (4 timer siden): I Oslo kan ikke snøen legges på kanten for på kanten er fotgjengerfeltet Kan du gjøre Oslo kommune oppmerksom på dette? 😅 Dessverre alltid veiene og sykkelstiene som prioriteres, og fotgjengerne som blir tutet på av bilister og kjeftet på av syklister. Anonymkode: 10a44...143 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 7. januar #48 Del Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan du gjøre Oslo kommune oppmerksom på dette? 😅 Dessverre alltid veiene og sykkelstiene som prioriteres, og fotgjengerne som blir tutet på av bilister og kjeftet på av syklister. Anonymkode: 10a44...143 😂😂😂 Så sant! I dag når jeg kom ut med mini var det 1 meter snø på alle fortauene her, fordi de hadde måkt alt opp på fortauet, umulig å gå på. Måtte ut i glatt veibane med lite barn. Ikke greit i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #49 Del Skrevet 7. januar Anononyma skrev (1 minutt siden): 😂😂😂 Så sant! I dag når jeg kom ut med mini var det 1 meter snø på alle fortauene her, fordi de hadde måkt alt opp på fortauet, umulig å gå på. Måtte ut i glatt veibane med lite barn. Ikke greit i det hele tatt. Nei virkelig ikke greit, små barn syns vel knapt over snøen om de skal bakse seg frem på fortauet. Som fotgjenger er det nesten en fordel om brøytebilen ikke kommer, for da er det en meter snø på fortauet istedenfor to. Men jeg forstår meg virkelig ikke på disse bilistene som tuter og kjefter på folk som faktisk ikke har noe annet sted å gå enn i veien. Mang en gang har jeg ønsket meg et horn så jeg som fotgjenger kunne tutet på bilister som kjører opp på fortauet, for dem er det mange av. Anonymkode: 10a44...143 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #50 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 15.11): Nei virkelig ikke greit, små barn syns vel knapt over snøen om de skal bakse seg frem på fortauet. Som fotgjenger er det nesten en fordel om brøytebilen ikke kommer, for da er det en meter snø på fortauet istedenfor to. Men jeg forstår meg virkelig ikke på disse bilistene som tuter og kjefter på folk som faktisk ikke har noe annet sted å gå enn i veien. Mang en gang har jeg ønsket meg et horn så jeg som fotgjenger kunne tutet på bilister som kjører opp på fortauet, for dem er det mange av. Anonymkode: 10a44...143 Ikke all denne brøytingen som er til fordel for bilister heller. Blir jo bare holka igjen. Etter å ha kjørt 9 år med piggfritt så er bilen skodd med nye piggdekk. Ene dagen snør det dagen etter regner det for så å bli kaldt. Anonymkode: 1c4ab...8d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #51 Del Skrevet 11. januar VG spår smeltekaos 😅 Frem med vaderne. All snøen som er brøytet opp på fortauene vil nå renne ut i veien så man ikke kan gå der heller. Hurra for hjemmekontor. Jeg skulle ønske vi hadde et litt kjøligere klima i Oslo. Problemet er at vi så ofte ligger rundt nullpunktet, med mildvær på dagen og frost på natta. Selv en grad kaldere i snitt hadde antagelig gjort det mye enklere å ferdes. Anonymkode: 10a44...143 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå