AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #1 Del Skrevet 30. desember 2024 Jeg jobber i en bedrift med mange ansatte. Vi er inndelt i team og har forskjellige oppgaver. Alle har travle tider og rolige tider. Men ett team må hele tiden påpeke at de har det sååå travelt hele tiden. Skal vi ha fellesmøte så kommer de inn i siste liten og sier at dette har vi egentlig ikke tid til. Men de har tid til flere pauser i løpet av dagen. Da hører vi ikke at de har det travelt. Jeg ser at flere ruller med øynene når de sier at de har det så travelt. Flere som jobber med sånne kollegaer? Anonymkode: 0fd74...c64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #2 Del Skrevet 30. desember 2024 Det er alltid de som sier sånt som kommer på jobb for å gjøre minst mulig og ikke har lyst til å få nye oppgaver! ALLE har disse kollegaene og verst av alt er at de tror vi ikke gjennomskuer dem! Anonymkode: 14401...7ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #3 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er alltid de som sier sånt som kommer på jobb for å gjøre minst mulig og ikke har lyst til å få nye oppgaver! ALLE har disse kollegaene og verst av alt er at de tror vi ikke gjennomskuer dem! Anonymkode: 14401...7ef Akkurat. Hadde de vist at de andre ler bak ryggen deres, så hadde de kanskje ikke sagt det Anonymkode: 0fd74...c64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #4 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Akkurat. Hadde de vist at de andre ler bak ryggen deres, så hadde de kanskje ikke sagt det Anonymkode: 0fd74...c64 Det er en mye verre egenskap å le av andre bak ryggen deres, enn å være lat på jobb. Anonymkode: 83b68...295 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #5 Del Skrevet 30. desember 2024 Det virker som om dere har et dårlig arbeidsmiljø. Litt "oss mot dem"-holdning. Hva kollegene mine gjør og hvordan de disponerer sin tid er ikke min sak. Anonymkode: 136fa...caa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #6 Del Skrevet 30. desember 2024 Det kan ha med at de ikke er så organiserte. Men altså, jeg kan finne på å si sånt. Og det er fordi vi har også mange teams på jobb. 5 teams. De fleste er på ett team. Gjett hvor mange jeg er på? 4-5. Og "alle" tror at jeg har det like rolig som dem. Jeg har så mange oppgaver at det er omtrent umulig å få oversikt og prioritere.. Anonymkode: adad9...fb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #7 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg jobber i en bedrift med mange ansatte. Vi er inndelt i team og har forskjellige oppgaver. Alle har travle tider og rolige tider. Men ett team må hele tiden påpeke at de har det sååå travelt hele tiden. Skal vi ha fellesmøte så kommer de inn i siste liten og sier at dette har vi egentlig ikke tid til. Men de har tid til flere pauser i løpet av dagen. Da hører vi ikke at de har det travelt. Jeg ser at flere ruller med øynene når de sier at de har det så travelt. Flere som jobber med sånne kollegaer? Anonymkode: 0fd74...c64 Ja. Det finnes ledere som også er sånn. De er uutholdelige. Anonymkode: da774...c6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #8 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ja. Det finnes ledere som også er sånn. De er uutholdelige. Anonymkode: da774...c6a Min leder er sånn.. Kommer for sent og starter alle møter med at dette har han egentlig ikke tid til, kan vi holde det litt kort. Selv om møtet er viktig og krever hans beslutning (vi skulle gjerne hatt litt råd og hjelp også, men det har vi sluttet å håpe på). Grunnen er at han kommer på kontoret i nitiden og drar rundt kl 15 hver dag. Den lille tiden han er der benyttes til masse private ting med lukket dør. Utnytter hver eneste mulighet til fri og kaller det «avspasering». Men er samtidig kjempe streng med at ansatte ikke kan ta ferie/ avspasering, og klager høylytt på folk han mener er late og/ eller udugelige. Orker snart ikke jobbe der lenger. Sånne ledere dreper all motivasjon. Om det bare er kolleger ts, så går det an å spørre hva som gjør at de er så travle? Noe spesielt som skjer? Foreslå at dere samarbeider mer på tvers for å lære av andres effektivitet? Noen mennesker er rett og slett trege, mens andre tar på seg for mye og er stresset for en grunn. Anonymkode: 79ada...e9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #9 Del Skrevet 31. desember 2024 Jeg er på et slikt team. Faktum er at vi har alt for mye jobb for de få personene vi er, og det er ikke klare retningslinjer for noen prosesser. Likevel prioriteres ressurser ril andre team - som ikke på langt nær har like mye arbeid som oss (målbart). Det er veldig urettferdig. Mitt forslag er at dere som har lite å gjøre tilbyr å hjelpe dette teamet du irriterer deg over. Anonymkode: 8b219...8f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #10 Del Skrevet 31. desember 2024 Jeg er en sånn kollega. Det er fordi alle oppgaver som faller mellom to stoler alltid havner hos meg, som har minst ressurser. Jeg må også bruke masse av min tid på jobber som tilhører en annen avdeling. Sjefen som har ansvaret i den andre avdelingen løfter ikke rumpa si av stolen sin engang, han bare roper på meg fra kontoret sitt når jeg går forbi og spør om jeg har fikset tingene hans. Spør jeg noensinne denne avdelingen om hjelp til mine oppgaver så er de veldig opptatte og jeg får jeg niks og nada hjelp. Jeg jobber ofte til klokken 20-21 på kvelden mens de går ut og spiser. Jeg har sluttet å snakke med dem, og har begynt å hevne meg i det stille... Anonymkode: 5ef7e...6cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #11 Del Skrevet 31. desember 2024 "Er der ble andre kan avlaste dere med?" "Travelt nå også, det er jo blodig urettferdig at dere har det tyngre enn andre. Jeg tror vi må foreslå en kartlegging av arbeidsmengder på neste avdelingsmøte. Dere kan jo ikke ha det sånn alltid." Altså, til de som klager. Vær oppriktig sjokkert og løsningsorientert, og de vil rakne og avsløre seg selv. Har møtt typen før. Sååå travelt med denne arbeidsoppgaven. Okei, hvor langt har dere kommet? Lag en progresjonsliste og deleger til andre, vi skal hjelpe til. Enden på visa? Det var ikke så travelt. Ender alltid opp med "Vi hadde visst bedre oversikt enn vi fryktet, vi hadde kommet lengre enn vi trodde" også mindre klaging en periode. Lærte trikset av min far. Min mor var typen til å alltid utbrodere og overdrive egne gjøremål. Om han foreslo å ta noen av oppgavene, eller at de byttet oppgave... Feks om han skulle ut og handle matvarer og kjøre broren min på fotballturnering.. Hun kunne klare å holde lange monologer om hvor travelt det blir å vaske hus, skifte gardiner på stua og attpåtil gjøre gjesterommet pent til besteforeldrene våre skulle komme, og boden må ryddes og støvet må tørkes og tror du ikke alle speil på alle bad er fulle av tannkrem-merker. Dessuten må minst fire vinduer pusses og hun kommer til å jobbe hele HELGEN. Når pappa sa "Du har rett, dette er urettferdig. Du kan handle og kjøre Fredrik, jeg skal ordne huset" så ble hun alltid litt sur, litt stille og sluttet å klage (den dagen). Eller at han foreslo at han kan ordne spesifikke ting hun listet opp. Hun ble alltid syr og avslørte at det var ikke arbeidsmengden egentlig.. Hun ville bare bli ansett som uhyre viktig og dyktig. De er skilt, som et PS. Anonymkode: 2d23b...47b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå