Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Daisy R skrev (7 minutter siden):

Jeg tenkte helst på innleggene om FNs lykkeindeks. Det var ikke brukerdebatt der. Det med solkongen tar jeg til etterretning 🫣

Den debatten ble fjernet da innelegget inneholdt debatt rundt en bruker og ikke en brukers ytringer. Å tillegge brukere meninger og å diskutere deres valg som ikke har noe med debatten å gjøre går under brukerdebatt og er en av tingene som det har blitt ytret tidligere om at det ikke er ryddet godt nok for. 

Som jeg har nevnt tidligere, rapporter blir gått over i etterkant av ryddinger for å dobbeltsjekke så disse har ikke noe med utfallet med ryddingen av tråden i dag da jeg ikke har fått sett på de enda. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Betyr det at hvis noen driver grov feiltolking av feks statistikk, kan man ikke  kommentere  det?

• Liker 5
Skrevet
pøbelsara skrev (6 minutter siden):

Betyr det at hvis noen driver grov feiltolking av feks statistikk, kan man ikke  kommentere  det?

Hvis noen misoppfatter noe er det ikke noe galt å rette på dette nei. Varer det over veldig lang tid vil det såklart bli en avsporing fra trådens tema. 

Gjest Daisy R
Skrevet (endret)
Forumansvarlig skrev (39 minutter siden):

Den debatten ble fjernet da innelegget inneholdt debatt rundt en bruker og ikke en brukers ytringer. Å tillegge brukere meninger og å diskutere deres valg som ikke har noe med debatten å gjøre går under brukerdebatt og er en av tingene som det har blitt ytret tidligere om at det ikke er ryddet godt nok for. 

Som jeg har nevnt tidligere, rapporter blir gått over i etterkant av ryddinger for å dobbeltsjekke så disse har ikke noe med utfallet med ryddingen av tråden i dag da jeg ikke har fått sett på de enda. 

Dette forstår jeg ikke. Jeg møtegikk innholdet i en lenke som ble postet som dokumentasjon for påstander i et innlegg, og det var ingen sammenheng mellom innlegget og lenken. Derfor tillot jeg meg å si at vedkommende ikke kunne ha lest lenken.

Endret av Daisy R
  • 3 uker senere...
Skrevet

Kanskje på tide at moderatorene ser litt på denne tråden nå? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
enkefru skrev (1 time siden):

@Forumansvarlig er godt informert om hva som foregår i både denne og den andre tråden.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
enkefru skrev (17 timer siden):

Tråden er gått over nå. Jeg var innom og sjekket ved 17 tiden, da var det siste innlegget fra torsdag så hadde ikke forventet så mye nye innlegg på kort tid. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
  • 3 uker senere...
Skrevet

På tide å gå over tråden igjen. Brukerdebatt, persondebatt og ryktespredning står igjen på menyen.

• Liker 6
Skrevet

Selv om fellesferien er over, er det åpenbart flere som trenger mer ferie.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Rev. Revenge skrev (16 timer siden):

På tide å gå over tråden igjen. Brukerdebatt, persondebatt og ryktespredning står igjen på menyen.

Alt dette + spekuleringer og herskerteknikk. Generelt en rimelig ufin tone i tråden som ingen er tjent med.
Edit: avsporinger! Utallige innlegg om debattanters studietilværelse… 

Endret av enkefru
  • Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Se på tråden. Det er ikke bra det som foregår der nå.

Gjest TrineTrollet
Skrevet

Det er et tre stykker som ser ut til å ha det morsomt omkring et tema, noe som ligner åpenbar latterliggjøring. 
Jeg går utifra at reglene gjelder? Jeg foreslår at reaksjoner kan skjerpes for å bedre etikken og hvordan man oppfører seg. Hets og mobbing er ikke voksne verdig. 

Sitat

Fjernet slettet sitat - Forumansvarlig

Jeg ber Forumansvarlig om å se på harseleringen som pågår, angivelig for å lette opp stemningen, ifølge den samme bruker. 

Skrevet
TrineTrollet skrev (17 minutter siden):

Det er et tre stykker som ser ut til å ha det morsomt omkring et tema, noe som ligner åpenbar latterliggjøring. 
Jeg går utifra at reglene gjelder? Jeg foreslår at reaksjoner kan skjerpes for å bedre etikken og hvordan man oppfører seg. Hets og mobbing er ikke voksne verdig. 

Helt enig med deg. Reaksjonene bør skjerpes, ingen tvil om det.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
TrineTrollet skrev (16 timer siden):

Det er et tre stykker som ser ut til å ha det morsomt omkring et tema, noe som ligner åpenbar latterliggjøring.
Jeg går utifra at reglene gjelder? Jeg foreslår at reaksjoner kan skjerpes for å bedre etikken og hvordan man oppfører seg. Hets og mobbing er ikke voksne verdig,

Sitat

Jeg ber Forumansvarlig om å se på harseleringen som pågår, angivelig forså lette opp stemningen, ifølge den samme bruker. 

Her er jeg enig med deg, hets og mobbing er unødvendig av voksne mennesker. 

Som påstandene om MM humør og tanker på denne paparazzi videoen fra flyplassen "down under". Eller påstandene og spekulasjonene om MM sykdom og helse. Latterliggjøringen av MM interesse for veving og strikking, unødvendig og tåpelig.

Harseleringen av IA er virkelig unødvendig av voksne mennesker. Som kommentarer om skitne buksebein, innhold i lommene og forferdelse over at hun bærer noen flasker vin i en eske. Kommentarer om IA kropp og klær er ikke "voksne verdig". Det samme kan sies om raljeringen om hennes valg om studiested,

Voksne mennesker bør vel klare bedre enn dette, ikke sant?

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Sitat

Jeg ber Forumansvarlig om å se på harseleringen som pågår, angivelig for å lette opp stemningen, ifølge den samme bruker. 

Jeg har ikke harselert eller latterliggjort noens meninger. Jeg la ut en munter drikkeemoji (denne: :skål:) som kommentar til at prinsessen ble betegnet som partyprinsesse og fordi det var fredag. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Og når det gjelder etikken, kan jeg opplyse om at jeg ikke har skrevet nedsettende karakteristikker av verken medlemmer av kongefamilien - eller andre, navngitte deltakere i debatten. 
i motsetning til andre, som tillater seg å gjøre begge deler. 

• Liker 5
Skrevet

Innlegget du hadde kopierte er slettet og dermed også slettet fra ditt sitat til info.

I tilfelle når det gjelder de to innleggene med emoji ble de sett på som en respons til at det skulle bli en diskusjon hver fredag fremover om party aka to følgende innlegg med emojier som var relatert til dette. Disse kunne nok vært tatt som avsporinger, men ble stående, videre diskusjon om dette ble derimot slettet som avsporing. 

• Liker 5
Skrevet
Forumansvarlig skrev (37 minutter siden):

Innlegget du hadde kopierte er slettet og dermed også slettet fra ditt sitat til info.

I tilfelle når det gjelder de to innleggene med emoji ble de sett på som en respons til at det skulle bli en diskusjon hver fredag fremover om party aka to følgende innlegg med emojier som var relatert til dette. Disse kunne nok vært tatt som avsporinger, men ble stående, videre diskusjon om dette ble derimot slettet som avsporing. 

Og det er pga slikt som dette, at man sitter igjen med en følelse av at brukere forskjellsbehandles

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Junijulia skrev (1 minutt siden):

Og det er pga slikt som dette, at man sitter igjen med en følelse av at brukere forskjellsbehandles

En avsporing er når en debatt forsvinner ut fra sitt originale tema. Er det to-tre innlegg som dermed går inn på trådens tema (som her) så blir det såklart stående, hvis ikke hadde vi ryddet alt for mye og det ønsker vi faktisk ikke. Resten av debatten som kom etter det gikk helt utenfor tema og ble dermed slettet. 

Det har også tidligere i tråden vært avsporinger hvor de første 2-3 innleggene har blitt stående, men resten av debatten slettet fordi det også har vært innlegg som har fått det tilbake på temaet. 

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor stenges tråden den 20. August?

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...