Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er bare falske assosiasjoner.

• Liker 2
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her virker det som om det er dialektforskjeller som evt kan være årsaken. Ingen av disse sees på som noe negativt her jeg er fra. Gnåling er bare repetering av noe man sier, og hyling er det samme bare på ett høyere nivå.  Om den denerelle oppfattningen er at dette er negativt så må det evt bare ryddes mer, noe som er synd for da tror jeg størstedelen av tråden forsvinner siden begge sider av debatten bruker disse ordlydene. 

Forumansvarlig

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
Forumansvarlig skrev (38 minutter siden):

Her virker det som om det er dialektforskjeller som evt kan være årsaken. Ingen av disse sees på som noe negativt her jeg er fra. Gnåling er bare repetering av noe man sier, og hyling er det samme bare på ett høyere nivå.  Om den denerelle oppfattningen er at dette er negativt så må det evt bare ryddes mer, noe som er synd for da tror jeg størstedelen av tråden forsvinner siden begge sider av debatten bruker disse ordlydene. 

Forumansvarlig

Så det betyr at det er helt ok å adressere innlegg på denne måten? Det tar jeg til etterretning. 

• Nyttig 5
Skrevet

Moderatorene gjør en særdeles dårlig jobb på Kongehustråden. Tydelig partiske og bidrar til å ødelegge debatten. Nedsettende kommentarer, latterliggjøring og Brukerdebatt får stå til tross for gjentatte rapporte, men ser dessverre at det samme skjer her også. Moderatorkorpset imponerer på ingen måte!! 😡

• Liker 2
Skrevet (endret)

Til @Forumansvarlig:

Hva gjør dere med den økende bruken av KI-genererte innlegg når det gjelder vårt juridiske ansvar for innholdet, både tekst og bilder? Det skal heldigvis mye til for å få opphavsrett på KI-genererte bilder, men hva med tekst?

Jeg er møkklei av å diskutere med KI by proxy, og er derfor mindre aktiv i trådene det florerer mest i.

Endret av Rev. Revenge
  • Liker 5
Skrevet
Rev. Revenge skrev (19 minutter siden):

Til @Forumansvarlig:

Hva gjør dere med den økende bruken av KI-genererte innlegg når det gjelder vårt juridiske ansvar for innholdet, både tekst og bilder? Det skal heldigvis ganske mye til for å få opphavsrett på KI-genererte bilder, men hva med tekst?

Jeg er møkklei av å diskutere med KI by proxy, og er derfor mindre aktiv i trådene det florerer mest i.

Jeg lurer på det samme. Hvis dette skulle bli et problem på rampelys, hvordan forholder man seg til dette? @Forumansvarlig

Skrevet

Hvorfor er det stengt mulighet for å kommentere i Kongehuset-tråden? 

• Liker 2
Skrevet
Avispapir skrev (52 minutter siden):

Og MBH-tråden? 

• Liker 1
Skrevet

Kanskje "noen" har klaget til eier av kvinneguiden....

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
parmanoia skrev (3 timer siden):

Og MBH-tråden? 

Den var til moderering og nå er den stengt over pinse 

• Nyttig 1
Skrevet
Orly skrev (34 minutter siden):

Den var til moderering og nå er den stengt over pinse 

Ok. 

Gjest TrineTrollet
Skrevet (endret)

Ved å ta en liten runde i Kongehus tråden så ser det ikke oppløftende ut hva debattskikk angår. Avsporing synes å være målet for noen, og hva skjer når man velger å forlate tematikk, saklighet osv. i tråden? Jo, den stenges trolig oftere enn vanlig?
Det praktiseres en utrolig negativ innsats fra enkelte for å ødelegge mht til å fravike reglene, og jeg undrer på hvorfor? Vel, vi registrerer at tråden stenges, samt MBH tråden. 

Jeg tillater meg i denne ledning å foreslå for Forumansvarlig en skjerping av konsekvens ovenfor brukere som gjentatte ganger bryter debattreglene. Hvorfor hakkes det på skrivefeil el. lignende? Det har ingenting med tema å gjøre. De som maler på med avsporinger, trakassering osv. kan komme til å få reaksjoner som er strengere enn det å kun bli slettet? Det viser seg nemlig at ved kun sletting /«mild moderering», så er de samme brukerene innen kort tid er tilbake i samme negative modus, dessverre. Hva med å å gi reaksjoner som gir utestenging i tid, f.eks. ip-ban i 6, 12, 24 timer, og muligens lenger ved stadige gjentagende brudd, samt naturligvis ved alvorlige brudd? 

Tråden er ikke ryddet, så det er bare å titte innom. 

Endret av TrineTrollet
Skrevet

Tråden vil forhåpentligvis bli ryddet i løpet av pinsen om det er kapasitet for det.

Forumansvarlig

• Liker 1
Skrevet
Forumansvarlig skrev (8 minutter siden):

Tråden vil forhåpentligvis bli ryddet i løpet av pinsen om det er kapasitet for det.

Forumansvarlig

Burde ikke tråden være skjult for moderering slik Marius-tråden ble før moderering, når den stenges på nettopp bakgrunn av ryddebehov og det er usikkert hvorvidt man får ryddet? Eller skal rapporterte regelbrudd få stå åpent over mange dager?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Rev. Revenge skrev (På 6.6.2025 den 13.23):

Til @Forumansvarlig:

Hva gjør dere med den økende bruken av KI-genererte innlegg når det gjelder vårt juridiske ansvar for innholdet, både tekst og bilder? Det skal heldigvis mye til for å få opphavsrett på KI-genererte bilder, men hva med tekst?

Som presisert i reglene våre er det ikke lov å poste innhold fra AI/KI tjenester grunnet opphavsrett. Om det blir rapportert inn og/eller oppdaget ved gjennomlesing vil det bli slettet som regelbrudd da vi ikke ønsker dette hos oss.

Viser til regelverket:

Sitat

* Gjengivelse av tekst, bilder og annet innhold fra eksterne sider. Du er selv ansvarlig for at du har de nødvendige tillatelser til å legge ut tekst, bilder, video eller annet innhold. Ved sitering av innhold må det alltid vises til kilde, og det er her på Kvinneguiden kun tillatt med et lite utdrag på omtrent fem setninger. Unntaket er dersom det å vise til kilde identifiserer en person som ikke selv har søkt offentligheten, som for eksempel i lukkede Facebook-grupper. Vi tillater ikke at det deles hele artikler, blogginnlegg eller lignende, verken via tredjepart eller direkte postet i forumet. Når det gjelder bilder er disse omfattet av åndsverkloven, og må lenkes til. Vi tillater ikke deling av Facebook-innhold, eller innhold fra ‘’Artificial Intelligence (AI)’’-tjenester som for eksempel chatGPT o.l. 

Avispapir skrev (På 6.6.2025 den 14.12):

Trådene (Kongehuset og Marius Borg Høiby) har i den siste tiden ryddet gjentatte ganger, opp til flere ganger i døgnet grunnet brukerangrep og brukerdebatt. Altså er det lite debatt rundt verken kongefamilien eller Marius Borg Høiby som er årsaken til at trådene ryddes. Siden de fleste av våre brukere og besøkende er interessert i å lese og/eller diskutere selve temaet i tråden ble det bestemt at disse to trådene blir stengt over pinsen slik at man slipper å overvåke trådene omtrent hver 2-3 time for å passe på at regelbruddene ikke fortsetter over mange, mange sider. 

TrineTrollet skrev (På 7.6.2025 den 12.52):

Ved å ta en liten runde i Kongehus tråden så ser det ikke oppløftende ut hva debattskikk angår. Avsporing synes å være målet for noen, og hva skjer når man velger å forlate tematikk, saklighet osv. i tråden? Jo, den stenges trolig oftere enn vanlig?
Det praktiseres en utrolig negativ innsats fra enkelte for å ødelegge mht til å fravike reglene, og jeg undrer på hvorfor? Vel, vi registrerer at tråden stenges, samt MBH tråden. 

Jeg tillater meg i denne ledning å foreslå for Forumansvarlig en skjerping av konsekvens ovenfor brukere som gjentatte ganger bryter debattreglene. Hvorfor hakkes det på skrivefeil el. lignende? Det har ingenting med tema å gjøre. De som maler på med avsporinger, trakassering osv. kan komme til å få reaksjoner som er strengere enn det å kun bli slettet? Det viser seg nemlig at ved kun sletting /«mild moderering», så er de samme brukerene innen kort tid er tilbake i samme negative modus, dessverre. Hva med å å gi reaksjoner som gir utestenging i tid, f.eks. ip-ban i 6, 12, 24 timer, og muligens lenger ved stadige gjentagende brudd, samt naturligvis ved alvorlige brudd? 

Tråden er ikke ryddet, så det er bare å titte innom. 

Regelbrudd blir fulgt opp, men som sagt tidligere er ikke alle på det samme stede i advarselsrekken. Med mindre det er meget alvorlige regelbrudd følger vi i størst mulig grad den vanlige rekkefølgen når det gjelder advarsler. 

~ Ada ~ skrev (På 7.6.2025 den 13.24):

Burde ikke tråden være skjult for moderering slik Marius-tråden ble før moderering, når den stenges på nettopp bakgrunn av ryddebehov og det er usikkert hvorvidt man får ryddet? Eller skal rapporterte regelbrudd få stå åpent over mange dager?

I de tilfellene hvor disse to trådene (Kongehuset og Marius) har blitt skjult for moderering har det vært fordi det har vært større mengder spekulasjoner i trådene og dermed er det mer kritisk å få fjerne disse i påvente av moderering. I de siste ryddingene som har blitt foretatt har det i aller største grad vært brukerdebatt og/eller brukerangrep som har vært årsaken til ryddingen og da har man heller valgt å låse tråden slik at disse ikke får utviklet seg frem til ryddingen, men det gir allikevel muligheten til å lese tråden for de som ønsker dette. 

Denne tråden er samtidig blitt ryddet for gjengivelse av innlegg med regelbrudd og brukerdebatt.

• Liker 2
Skrevet
Forumansvarlig skrev (4 timer siden):

de tilfellene hvor disse to trådene (Kongehuset og Marius) har blitt skjult for moderering har det vært fordi det har vært større mengder spekulasjoner i trådene og dermed er det mer kritisk å få fjerne disse i påvente av moderering. I de siste ryddingene som har blitt foretatt har det i aller største grad vært brukerdebatt og/eller brukerangrep som har vært årsaken til ryddingen og da har man heller valgt å låse tråden slik at disse ikke får utviklet seg frem til ryddingen, men det gir allikevel muligheten til å lese tråden for de som ønsker dette. 

Veldig bra dere skjuler store mengder spekulasjoner om identifiserte personer i påvente av moderering!

• Liker 4
Gjest TrineTrollet
Skrevet

Jeg ber Forumansvarlig om å vennligst følge med på regelbrudd, igjen. Jeg forstår at tematikk absolutt kan engasjere, men det bør likevel ikke være spesielt krevende å opptre med god debattskikk, også i det å akseptere at folk faktisk har lov til å mene, med ref. til ytringsfriheten. 

Det er forstemmende å registrere brukere som ser det som sin oppgave å opptre som et slags meningspoliti, og med dertil ufin polemikk. 

Igjen så anmoder aller høfligst om at det reageres ovenfor de det gjelder. Vi har alle et åpenbart ansvar, men det synes å være enkelte som ikke respekterer meningsforskjeller, beklageligvis. 

På forhånd takk!

Skrevet
TrineTrollet skrev (21 minutter siden):

Jeg ber Forumansvarlig om å vennligst følge med på regelbrudd, igjen. Jeg forstår at tematikk absolutt kan engasjere, men det bør likevel ikke være spesielt krevende å opptre med god debattskikk, også i det å akseptere at folk faktisk har lov til å mene, med ref. til ytringsfriheten. 

Det er forstemmende å registrere brukere som ser det som sin oppgave å opptre som et slags meningspoliti, og med dertil ufin polemikk. 

Igjen så anmoder aller høfligst om at det reageres ovenfor de det gjelder. Vi har alle et åpenbart ansvar, men det synes å være enkelte som ikke respekterer meningsforskjeller, beklageligvis. 

På forhånd takk!

Med største respekt for omfattende og krevende modereringsjobb; uttrykk som «Trenger jeg å fortsette, eller kan vi fastslå at du øser deg opp over saker som mangler grunnlag i virkeligheten?» som har overlevd to ryddinger, fortsetter nærmest uavbrutt i tråden. Det skaper et fiendtlig debattklima som ikke fører til annet enn konflikt og ytterligere respektløs atferd. I min mening, meget uheldig for den offentlige debatten. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest TrineTrollet
Skrevet (endret)
TigerK skrev (2 timer siden):

Med største respekt for omfattende og krevende modereringsjobb; uttrykk som «Trenger jeg å fortsette, eller kan vi fastslå at du øser deg opp over saker som mangler grunnlag i virkeligheten?» som har overlevd to ryddinger, fortsetter nærmest uavbrutt i tråden. Det skaper et fiendtlig debattklima som ikke fører til annet enn konflikt og ytterligere respektløs atferd. I min mening, meget uheldig for den offentlige debatten. 

Korrekt, TigerK, noen blir tillagt meninger, holdninger, og til og med følelser man ikke har fra disse som velger å kjøre sitt eget regime i debattene, og på tross av reglene som er satt. De oppnår ikke konflikt i møte med meg, eller oppnår å få meg ut av kontekst, men de forsøker å ødelegge debatten med denne type usaklig og ufin polemikk. 
Jeg kan vanskelig se det annerledes enn at noen søker å få tråder stengt, og/eller slettet med en slik opptreden. Jeg mener at det bør slås hardt ned på gjentakende brudd for om mulig få stoppet/begrenset overtredelsene. 
All respekt, og takk for god moderering. 

Endret av TrineTrollet
Skrevet
TrineTrollet skrev (5 timer siden):

På forhånd takk!

TigerK skrev (5 timer siden):

TrineTrollet skrev (3 timer siden):

Korrekt, TigerK, noen blir tillagt meninger, holdninger, og til og med følelser man ikke har fra disse som velger å kjøre sitt eget regime i debattene, og på tross av reglene som er satt. De oppnår ikke konflikt i møte med meg, eller oppnår å få meg ut av kontekst, men de forsøker å ødelegge debatten med denne type usaklig og ufin polemikk. 
Jeg kan vanskelig se det annerledes enn at noen søker å få tråder stengt, og/eller slettet med en slik opptreden. Jeg mener at det bør slås hardt ned på gjentakende brudd for om mulig få stoppet/begrenset overtredelsene. 
All respekt, og takk for god moderering. 

Jeg har fått forståelsen for at den type retorikk er innenfor forumets regler? Hvis man ønsker å kalle innlegg fra meddebattanter sine innlegg for hyling, eller benevne innlegg med nedlatende begreper og ordbruk så er det lov? Det skal da gjelde alle, og ikke bare en 3-4 stykker som er pro -kongehuset?  

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...