Aricia Skrevet 28. mai #41 Skrevet 28. mai oss-to skrev (5 timer siden): Er ein redd for at debatten på sida kan bli einsidig , lite kritisk når ein modererer så hardt. Tanker om kva ein prins av kongehuset skal til med, kan bidra med, er jo interessant. No verkar det vere den strengaste modererte tråden, med eigen ordstyrar på kva som er rett og galt å diskutere. Hvem er den "egne ordstyreren" i tråden, og hvorfor er det greit å gjøre vedkommende til tema i denne tråden? @Forumansvarlig 5 1 4
Kollontaj Skrevet 28. mai #42 Skrevet 28. mai oss-to skrev (6 timer siden): Er ein redd for at debatten på sida kan bli einsidig , lite kritisk når ein modererer så hardt. Tanker om kva ein prins av kongehuset skal til med, kan bidra med, er jo interessant. No verkar det vere den strengaste modererte tråden, med eigen ordstyrar på kva som er rett og galt å diskutere. Klart at forumansvarlig er ordstyrer, det er jo hen som modererer etter reglene. 3 4
oss-to Skrevet 29. mai #43 Skrevet 29. mai Aricia skrev (15 timer siden): Hvem er den "egne ordstyreren" i tråden, og hvorfor er det greit å gjøre vedkommende til tema i denne tråden? @Forumansvarlig Ris, ros og tilbakemeldinger til Rampelyset Har du tekniske spørsmål eller spørsmål om moderering? Her kan du stille spørsmål og komme med tilbakemeldinger til moderatorteamet! Denne kategorien modereres av eget Rampelysteam, Sol og Måne. 1 1
Kollontaj Skrevet 29. mai #44 Skrevet 29. mai oss-to skrev (18 minutter siden): Ris, ros og tilbakemeldinger til Rampelyset Har du tekniske spørsmål eller spørsmål om moderering? Her kan du stille spørsmål og komme med tilbakemeldinger til moderatorteamet! Denne kategorien modereres av eget Rampelysteam, Sol og Måne. Forumansvarlig modererer enkelte tråder, det vet du vel nå? Dette er f.eks. en tråd om Kongehus-tråden og hva som skjer der f.eks. om moderering. Temaet heter Ris og ros og tilbakemeldinger til moderatorteamet. Her finner du mange tråder om ulike tråder på Rampelys. Bare sånn til info. 4
oss-to Skrevet 29. mai #45 Skrevet 29. mai Kollontaj skrev (1 time siden): Forumansvarlig modererer enkelte tråder, det vet du vel nå? Dette er f.eks. en tråd om Kongehus-tråden og hva som skjer der f.eks. om moderering. Temaet heter Ris og ros og tilbakemeldinger til moderatorteamet. Her finner du mange tråder om ulike tråder på Rampelys. Bare sånn til info. Tåpelig gå inn på brukerdebatt på ei tilbakemelding/ spørsmål gitt frå meg til moderator. Moderator svarar meg , nett som intensjonen med moderatortråden er. 2 1 1
Kollontaj Skrevet 29. mai #46 Skrevet 29. mai oss-to skrev (30 minutter siden): Tåpelig gå inn på brukerdebatt på ei tilbakemelding/ spørsmål gitt frå meg til moderator. Moderator svarar meg , nett som intensjonen med moderatortråden er. Var det brukerdebatt at noen svarte deg? 🧐 Jeg mener nei. Det gjøres jo hele tiden i disse trådene. 3 5
Aricia Skrevet 29. mai #47 Skrevet 29. mai oss-to skrev (2 timer siden): Ris, ros og tilbakemeldinger til Rampelyset Har du tekniske spørsmål eller spørsmål om moderering? Her kan du stille spørsmål og komme med tilbakemeldinger til moderatorteamet! Denne kategorien modereres av eget Rampelysteam, Sol og Måne. Forumsreglene gjelder også på Ris og ros. 3 3
oss-to Skrevet 29. mai #48 Skrevet 29. mai Tilbakemelding til moderator. Er det ok? Ein slik forfølgelse burde vel være unødvendig? 2 1
Kollontaj Skrevet 29. mai #49 Skrevet 29. mai oss-to skrev (1 time siden): Tilbakemelding til moderator. Er det ok? Ein slik forfølgelse burde vel være unødvendig? Det oppfattes nok ikke som forfølgelse av moderator at du spør om noe her, hvis det var det du var redd for. 4
Aricia Skrevet 29. mai #50 Skrevet 29. mai oss-to skrev (3 timer siden): Tilbakemelding til moderator. Er det ok? Ein slik forfølgelse burde vel være unødvendig? Hvis den "egne ordstyreren" du skriver om i innlegget ditt er en annen bruker, så er det ikke ok - for det er i så fall brukerdebatt. 5 2
Anonym_2024 Skrevet 29. mai #51 Skrevet 29. mai Aricia skrev (31 minutter siden): Hvis den "egne ordstyreren" du skriver om i innlegget ditt er en annen bruker, så er det ikke ok - for det er i så fall brukerdebatt. Og du spekulerer for harde livet om hva en annen bruker mener i et innlegg, som også er brukerdebatt. Det er ikke ok. 2 2 1
Aricia Skrevet 29. mai #52 Skrevet 29. mai Anonym_2024 skrev (1 time siden): Og du spekulerer for harde livet om hva en annen bruker mener i et innlegg, som også er brukerdebatt. Det er ikke ok. Nei, jeg spør. 8 2
Anonym_2024 Skrevet 29. mai #53 Skrevet 29. mai Aricia skrev (2 timer siden): Hvis den "egne ordstyreren" du skriver om i innlegget ditt er en annen bruker, så er det ikke ok - for det er i så fall brukerdebatt. Aricia skrev (50 minutter siden): Nei, jeg spør. Hvor er spørsmålet ditt her sier du? Ser ikke noe spørsmålstegn? Eller tenker du at man skal tenke seg til/gjette at du ikke spekulerer men stiller et spørsmål? 1 1 1
Kollontaj Skrevet 29. mai #54 Skrevet 29. mai Hvis! Ingen fastslåelse eller spekulasjon. (hypotetisk setning) 4 1 4
Forumansvarlig Skrevet 30. mai #55 Skrevet 30. mai Dette underforumet er for å stille spørsmål til moderering og det er helt lov. Begge sider mener ofte at den andre siden blir ryddet mer så det er ikke noe problem å spørre slik som her slik at jeg får klarifisert hva som blir ryddet og hvorfor. Tråden er ryddet for brukerdebatt. Forumansvarlig 5
Daisy R Skrevet 30. mai #56 Skrevet 30. mai (endret) Jeg synes det er en uting å peke på andre, lett identifiserbare (og noen ganger navngitte) brukere, og be om at de skal få advarsler eller bli utestengt. Jeg ser sånne innlegg får stå i denne tråden om tråden, og ser det postes innlegg av den typen i tråden og. Det virker som folk tror det er ok? Kanskje det hjelper å slette slikt med litt hardere hånd, så det ikke blomstrer opp en ukultur der folk tror det er greitt å komme med forslag i åpent forum om hvilke konkrete personer som bør få advarsler? Endret 5. juni av Daisy R 6 2
Kollontaj Skrevet 30. mai #57 Skrevet 30. mai Daisy R skrev (24 minutter siden): Jeg synes det er en uting å peke på andre, lett identifiserbare (og noen ganger navngitte) brukere, og be om at de skal få advarsler eller bli utestengt. Jeg ser sånne innlegg får stå i denne tråden om tråden, og jeg ser det postes innlegg av den typen i tråden og. Det virker som folk tror det er ok? Kanskje det hjelper å slette slikt med litt hardere hånd, så det ikke blomstrer opp en ukultur der folk tror det er greitt å komme med forslag i åpent forum om hvilke konkrete personer som bør få advarsler? Veldig enig. Innlegget det pekes på i den forbindelse er heller ikke brukerdebatt. Hvis lista legges der, med et spørsmål til utdyping til en annen bruker, verken frekt eller useriøst, da legges den veldig lavt. 7
Rev. Revenge Skrevet 30. mai Forfatter #58 Skrevet 30. mai (endret) Daisy R skrev (58 minutter siden): Jeg synes det er en uting å peke på andre, lett identifiserbare (og noen ganger navngitte) brukere, og be om at de skal få advarsler eller bli utestengt. Jeg ser sånne innlegg får stå i denne tråden om tråden, og jeg ser det postes innlegg av den typen i tråden og. Det virker som folk tror det er ok? Kanskje det hjelper å slette slikt med litt hardere hånd, så det ikke blomstrer opp en ukultur der folk tror det er greitt å komme med forslag i åpent forum om hvilke konkrete personer som bør få advarsler? Enig. Jeg er i grunnen overrasket over at det går an å få seg til å skrive slikt om andre brukere i en tråd i det hele tatt og la det stå der i time-/ukevis uten at det blir slått raskt og hardt ned på. I tillegg blir slike innlegg "likt" som om det er greit med uthengelser av andre brukere. Det kan bidra til et enda mer aggressivt og uønsket debattklima. Endret 30. mai av Rev. Revenge 7
~ Ada ~ Skrevet 30. mai #59 Skrevet 30. mai Det eneste jeg egentlig lurer på, er om det må stå "fast inventar" på profilen min?😁. Det er hyggelig å være her, altså, - for all del, men jeg har allerede både et hjem, en fulltidsjobb og andre parallelle sysler. 6 1
Anonym_2024 Skrevet 4. juni #60 Skrevet 4. juni (endret) @Forumansvarlig vil bare gjøre deg oppmerksom på ordbruken om andre meddebattanter. Er ord som gnåling, hyling og latterliggjøring av meddebattanter ok? Det oppfordres til å diskutere kongehuset med respekt, men denne måten å ordlegge seg på, bidrar ikke til et godt debattklima eller er respektfullt ovenfor meddebattanter? Kan ikke se at andre adresserer innhold fra disse med samme ordlyd. Endret 4. juni av Anonym_2024 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå