AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #1 Del Skrevet 30. desember 2024 Hvor lang tid tar det før man ser effekt av magnesium glycinate? Har blitt rådet til å forsøke det mot mine søvnvansker. Tar 4 kapsler hver kveld. Anonymkode: 3fc68...30f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #2 Del Skrevet 30. desember 2024 Hvorfor tenker du at du har magnesiummangel? Har du en sykdom som gir mangel? Er du underernært, feilernært, har du Chrons eller dårlig kontrollert diabetes? Hvem har rådet deg til å ta magnesium mot søvnvansker? Jeg ville forholdt meg til det legen din sier, eventuelt søk råd på apoteket. Vær svært forsiktig med å ta langt over anbefalt daglig dose i lang tid, det vil kunne være skadelig. Anonymkode: 8c462...982 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #3 Del Skrevet 30. desember 2024 Det kommer helt an på hvor mye magnesium kroppen mangler, hvor lenge det har vært mamngel, og om du i det hele tatt mangler. Det kan ta uker og mnd hvis du ha gått lenge med for lite. Ikke alle søvnproblemer er relatert til magnesiummangel, det kan like gjerne være b12, visse aminosyrer, eller ting som ikke er relatert til næringsstoffer i det hele tatt. 4 kapsler er forøvrig det som er normaldose for glysinat og det som står på pakken. Antar du tar fra Solaray e.l? Har du andre symptomer på magnesiummangel enn søvn? Anonymkode: db2b1...2f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #4 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kommer helt an på hvor mye magnesium kroppen mangler, hvor lenge det har vært mamngel, og om du i det hele tatt mangler. Det kan ta uker og mnd hvis du ha gått lenge med for lite. Ikke alle søvnproblemer er relatert til magnesiummangel, det kan like gjerne være b12, visse aminosyrer, eller ting som ikke er relatert til næringsstoffer i det hele tatt. 4 kapsler er forøvrig det som er normaldose for glysinat og det som står på pakken. Antar du tar fra Solaray e.l? Har du andre symptomer på magnesiummangel enn søvn? Anonymkode: db2b1...2f5 Hva kan symptomer være? Anonymkode: 3fc68...30f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #5 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hva kan symptomer være? Anonymkode: 3fc68...30f Magnesium er viktig for mange ting, og for lite kan gi alt fra angst til kalde føtter/hender til kramper/leamus, utmattelse, unormal hjerterytme, kvalme, osteoporose, og høyt blodtrykk. Anonymkode: db2b1...2f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #6 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hva kan symptomer være? Anonymkode: 3fc68...30f https://www.vitusapotek.no/livsstil-og-kosthold/vitaminer-og-mineraler/magnesiummangel/a/A242013 Spoiler Symptomer på magnesiummangel Tap av matlyst Kvalme Brekninger Slapphet Svakhet Enkelte opplever nummenhet, prikking i armer og ben, muskelspenninger, muskelkramper, epileptiske anfall og personlighetsendringer Anonymkode: 8c462...982 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #7 Del Skrevet 30. desember 2024 Jeg tar magnesium fordi jeg sliter med urolige bein om kvelden/når jeg er trøtt og sliten hvis jeg ikke tar det. Merker effekt ganske fort dersom jeg dropper det en periode og så begynner igjen. Skal det ha effekt på ren søvn også? Altså, det hjelper for søvnen min fordi jeg ikke kribler i beina, men visste ikke at det hadde effekt om man ikke slet med det eller lignende. Anonymkode: b8f43...8b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #8 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg tar magnesium fordi jeg sliter med urolige bein om kvelden/når jeg er trøtt og sliten hvis jeg ikke tar det. Merker effekt ganske fort dersom jeg dropper det en periode og så begynner igjen. Skal det ha effekt på ren søvn også? Altså, det hjelper for søvnen min fordi jeg ikke kribler i beina, men visste ikke at det hadde effekt om man ikke slet med det eller lignende. Anonymkode: b8f43...8b3 Magnesium glycinate har beroligende egenskaper og kan bidra til å redusere stress og angst. Magnesium er muskelavslappende og kan gjøre deg trøtt. Derfor er det ofte best å spise mat med masse magnesium på ettermiddag/kveld. Anonymkode: 777fe...a5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #9 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Skal det ha effekt på ren søvn også? Altså, det hjelper for søvnen min fordi jeg ikke kribler i beina, men visste ikke at det hadde effekt om man ikke slet med det eller lignende. Anonymkode: b8f43...8b3 Nei, egentlig ikke. TS vil jo ikke si hvem som har anbefalt henne magnesium mot søvnvansker... Det er jo noen som påstår at man kan kurere nesten hva som helst med kosttilskudd, selv om det er bevist igjen og igjen at det er å kaste penger ut av vinduet for de aller, aller fleste. Anonymkode: 8c462...982 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #10 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Nei, egentlig ikke. TS vil jo ikke si hvem som har anbefalt henne magnesium mot søvnvansker... Det er jo noen som påstår at man kan kurere nesten hva som helst med kosttilskudd, selv om det er bevist igjen og igjen at det er å kaste penger ut av vinduet for de aller, aller fleste. Anonymkode: 8c462...982 Hvorfor spiller det en rolle hvem som har anbefalt TS det, og hvorfor antar du at det henne og ikke han? Magnesium kurerer ikke alt, ingen har sagt det. Burde være allmennkunnskap at det er vanskelig å måle mengde med magnesium i kroppen per blodprøver siden det aller meste av magnesiumet er i beina og ikke i blodet. Så derfor ser man det i sammenheng med symptomer, og magnesium er noe som har effekt på flere for bedre søvn. Men som sagt, det vil ikke fungere hvis det ikke er magnesium som er problemet. Men det er ikke skadelig å prøve det 1-2 mnd, med mindre man har f.eks nyreproblemer av den art at man kke skal ta magnesiumtilskudd. Anonymkode: db2b1...2f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #11 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvor lang tid tar det før man ser effekt av magnesium glycinate? Har blitt rådet til å forsøke det mot mine søvnvansker. Tar 4 kapsler hver kveld. Anonymkode: 3fc68...30f Den som har innbilt deg at magnesium er bra for søvnvansker sitter nok og ler av deg nå. Med et så voldsomt inntak står du i fare for å blir forgiftet, så dette må du slutte med. Kjøp deg heller melatonin på apoteket. Det er bevist å skulle ha effekt mot søvnvansker. Anonymkode: cb1a2...f96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #12 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Den som har innbilt deg at magnesium er bra for søvnvansker sitter nok og ler av deg nå. Med et så voldsomt inntak står du i fare for å blir forgiftet, så dette må du slutte med. Kjøp deg heller melatonin på apoteket. Det er bevist å skulle ha effekt mot søvnvansker. Anonymkode: cb1a2...f96 4 kapsler magnesium glysinat er ikke voldsomt inntak. Det er forskjell på glysinat og citrat, 4 kapsler er helt normal dose av akkurat denne formen for magnesium. Det at du ikke en gang vet dette, gjør at du kan la være å uttale deg. Melatonin er ikke gitt å hjelpe alle for søvnvansker, med mindre man faktisk mangler melatonin. I tillegg er det mange som ikke tåler å ta hormoner, og blir dårlige av det. Det er helt feil at det er helt uten bivirkninger. Anonymkode: db2b1...2f5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 30. desember 2024 #13 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Den som har innbilt deg at magnesium er bra for søvnvansker sitter nok og ler av deg nå. Med et så voldsomt inntak står du i fare for å blir forgiftet, så dette må du slutte med. Kjøp deg heller melatonin på apoteket. Det er bevist å skulle ha effekt mot søvnvansker. Anonymkode: cb1a2...f96 Magnesium Glycinate fra Solaray har doseringforslag på fire kapsler hver dag. Tror neppe at Solaray har tatt denne doseringen rett ut av løse luften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #14 Del Skrevet 30. desember 2024 Ulven skrev (3 minutter siden): Magnesium Glycinate fra Solaray har doseringforslag på fire kapsler hver dag. Tror neppe at Solaray har tatt denne doseringen rett ut av løse luften. Riktig. Det samme gjelder fra Biolife. Magnesium Citrat derimot, har lavere dosering. Forskjellige typer magnesium, forskjellig anbefalt dose for virkning. Anonymkode: db2b1...2f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå