Gå til innhold

Barna oppe til 00 nyttårsaften

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når var barna deres våken til tolv på nyttårsaften?  Når begynte barna deres med det? Har alltid vekt de litt før 12 så de har fått se. Vi er bare hjemme så det skjer ikke noe spesielt, ellers hadde jeg nok latt de være oppe. De er 7 og 8 år. Føler 8 åringen hadde gått fint, men 7 åringen blir i utrolig dårlig humør en dag eller to om det blir lite søvn. 

Anonymkode: e72cd...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Våre barn fikk velge om de ønsket å være oppe fra skolealder ca. Yngste fikk være oppe da han var fem, men sånn er det når man har to større søsken. Vi er stort sett alltid hjemme og det skjer ikke så mye mellom god middag/dessert og fyrverkeri, så ofte så sovner de på sofaen 😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden… alltid. Da han drev med dagsoving så sov han heller en ekstra ettermiddagslur. 

Anonymkode: 1216d...6ad

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste er 10, han har fått være oppe fra han var 7 år tror jeg det var. Yngste er 6 og det skjer ikke at hun er oppe så lenge 😅 hun blir ekstremt overtrøtt og tåler det overhodet ikke. Kommer heller ikke til å vekke henne i år tror jeg.

Man må nesten bare se an barna og hvordan de tåler lite/avbrutt søvn. 

Anonymkode: 538ed...16b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts 

Trodde jeg var tidlig ute med å tenke på dette 😅 snakket med flere foreldre om dette innimellom og ingen av deres barn har fått vært oppe, ei heller vekt kl. 00. Jevngamle.. De vil jo så gjerne, kanskje vi får la de da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 og 11 åringen prøvde i fjor. De sovnet 23.30 og var grinete når de ble vekt til rakketene. Så i år blir de lagt 21 tiden og vi vekker de like før midnatt. 

Anonymkode: e1884...e81

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har alltid fått lov til å være oppe til 12. Samtidig får alle lov til å sove hvis de vil. Men ikke opplevd noe ønske om å legge seg til rett tid den dagen. Kanskje noen har tatt seg en dupp på sofaen..

Har 1åring i hus nå, og hvis hun er våken 12 får hun lov til å være med ut. Hvis ikke får hun sove 😊 Hun skjønner jo ikke oppstyret enda. Kanskje neste år.

Tenker som så at det uansett er fridag 1.januar så de får sovet utpå, også er halve morroa for barna våre at de får lov til å være våken til midt på natta og leke. Husker jeg syntes det var stas selv når jeg var lita!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldstemann var oppe til midnatt i fjor, da var han 7. Feiret med en vennefamilie og ungene tok seg en pause ettermiddag med en film på sofaen. Vi får se i morgen, han har vært kvelds trøtt denne julen, men det har en viss status når man kommer tilbake på skolen så han vil nok helst 😅

Anonymkode: df70e...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det viktig å være våken til midnatt? Hvis fyrverkeri er viktig kan dere ha fyrverki dere skyter opp før dere legger dere? Bedre å ha uthvilte barn 1.nyttårsdag enn sitrete og trøtte barn.

Anonymkode: 22071...510

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke så lenge oppe selv på nyttårsaften. Så her legges barna tio ferieleggetid, og våkner de ser vi rakettene igjennom vinduet og legger oss igjen. Feirer ikke nyttår på den måten. For meg er det kun en dag vi spiser litt god mat og spiller brettspill.

Anonymkode: ad18a...7ba

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min har ingen problemer med å holde seg våken på sånne dager, blir ikke trøtt, sur eller grinete, bare litt ekstra gira. Prøvde å legge han litt når han var 5, men han spratt opp igjen etter 5 minutter, å mente at han hadde slappet av nok. Nå er han 8, i fjor la vi oss på likt kl 00.30, han var egentlig ikke trøtt, men måtte legge seg, sovnet ganske fort da. 

Anonymkode: a59d9...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har aldri vært oppe til kl 00;00. De legger seg til vanlig tid.

Anonymkode: 477b1...d86

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lovet eldstemann på 6 år at han skal få være oppe. Blir første gang for han. Vært oppe sent noen ganger før når det har vært spesielle anledninger og det går fint. Litt grinete neste kveld, men det løser seg fint med å legge seg til vanlig tid, evt. litt tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har det siden de var gamle nok til å si noe om det selv. Å ikke la syv-åtteåringer være oppe synes jeg nesten høres litt slemt ut. Vi tenner ikke raketter, men teller ned til det nye året og koser oss ute når klokka slår.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når var barna deres våken til tolv på nyttårsaften?  Når begynte barna deres med det? Har alltid vekt de litt før 12 så de har fått se. Vi er bare hjemme så det skjer ikke noe spesielt, ellers hadde jeg nok latt de være oppe. De er 7 og 8 år. Føler 8 åringen hadde gått fint, men 7 åringen blir i utrolig dårlig humør en dag eller to om det blir lite søvn. 

Datteren min på 10 har vært oppe i flere år. 5 åringen var oppe for første gang da hun var 4 år det gikk veldig fint. 

Anonymkode: bb46c...e3e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min niåring er oppe lenger enn vanlig men ikke til midnatt, rett og slett fordi vi ikke har hatt noen å feire med og når det kun blir han og meg blir kvelden lang for han. Vi sender opp raketter og koser oss tidligere på kvelden. Håper på å finne noen barn vi kan feire med neste år sånn at det blir mer stas og kanskje gøyere å være oppe. 

Anonymkode: 42910...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...