AnonymBruker Skrevet 15. april #101 Skrevet 15. april Jeg kjenner en kristen som tror på flygende tallerkener. Hun tror på spøkelser også og er generelt lite skeptisk av natur. Jeg tror verken på guder eller romvesener, og ikke på spøkelser heller. Tror nok at alt kan ha en naturlig forklaring, bare at vi ikke har forstått alle detaljer ennå, akkurat hvordan man fikk første cellen for eksempel. Men om jeg måtte velge, så heller jeg mer mot at romvesener kan ha styrt evolusjonen litt, satt sammen noen kromosomer og lagt til rette for at vi utviklet stor hjerne og sånn. Og kanskje startet livet på jorda også. Man vet jo aldri. At det finnes guder, virker usannsynlig. Men at mennesker gamle dager kan ha oppfattet romvesener som guder er ikke så søkt egentlig. Anonymkode: d2659...55d
AnonymBruker Skrevet 16. april #102 Skrevet 16. april PKV skrev (11 timer siden): Eller la oss si det slik - at noen har fraktet oss hit - fra andre steder der ute fra. Hvorfor det da? At det f.eks har levd andre menneskeraser på jorden tidligere. Men på grunn av jordens sykluser, som bibelen beskriver det, syndefloden. Som kan være så kraftig og ødeleggende at alt som er bygget her, rett og slett blir vasket på havet. Menneskeraser også. Noah, som høyst sannsynlig kom fra rommet, kom han hit for å bygge en trebåt? Lite sannsynlig. En båt ville øyeblikkelig bli ødelagt når slike flodbølger som kanskje var flere hundre meter høye, skylte som enorme sunamier inn over land. Hva, ikke bare kunne han ha bygget, men måtte ha bygget for at de skulle stå i mot slike enorme krefter. Jeg vet svaret - pyramider. De står der fortsatt nede ved Giza utenfor Kairo. Som en advarsel om tider som har henrivet. Men husk - dette kan også komme tilbake. Jeg tror vi må studere disse vanntette pyramidene litt nøyaktig. Utenomjordisk byggeskikk så robust at vi må vurdere å kopiere dette skal vi overleve neste "syndeflod" som ganske så sannsynlig vil dukke opp igjen en gang i fremtiden. Vi har jo heller ikke sluttet å synde, men det er vel en annen sak. Hvorfor skulle man bygge pyramider som skulle stå i mot enorme mengder vann? Det er jo ikke noe særlig plass i den så oppbevaring og tilfluktsrom kunne neppe være meningen. Og utenomjordisk byggeskikk? Antyder du at pyramidene ikke er bygget av mennesker? Det er fantastiske arkitektoniske byggverk, men det er ingen indikasjoner på at andre enn mennesker står bak. Anonymkode: d2e4a...8bc 1
debatant Skrevet 16. april #103 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor skulle man bygge pyramider som skulle stå i mot enorme mengder vann? Det er jo ikke noe særlig plass i den så oppbevaring og tilfluktsrom kunne neppe være meningen. Og utenomjordisk byggeskikk? Antyder du at pyramidene ikke er bygget av mennesker? Det er fantastiske arkitektoniske byggverk, men det er ingen indikasjoner på at andre enn mennesker står bak. Anonymkode: d2e4a...8bc Pyramidene avskriver muligheten om at vi utvikler oss, og at vi kommer fra apene. De som bygde dem var tydligvis smartere enn oss.
AnonymBruker Skrevet 16. april #104 Skrevet 16. april debatant skrev (2 minutter siden): Pyramidene avskriver muligheten om at vi utvikler oss, og at vi kommer fra apene. De som bygde dem var tydligvis smartere enn oss. De var neppe smartere, men var veldig gode på å bygge pyramider. Vi kommer ikke fra apene, vi er aper. Anonymkode: d2659...55d
debatant Skrevet 16. april #105 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (28 minutter siden): De var neppe smartere, men var veldig gode på å bygge pyramider. Vi kommer ikke fra apene, vi er aper. Anonymkode: d2659...55d Du kjenner vel din egen slekt best selv..
AnonymBruker Skrevet 16. april #106 Skrevet 16. april debatant skrev (17 minutter siden): Du kjenner vel din egen slekt best selv.. Gammel kreasjonistvits den der. Hørt den før. Anonymkode: d2659...55d 1
PKV Skrevet 16. april #107 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvorfor skulle man bygge pyramider som skulle stå i mot enorme mengder vann? Det er jo ikke noe særlig plass i den så oppbevaring og tilfluktsrom kunne neppe være meningen. Og utenomjordisk byggeskikk? Antyder du at pyramidene ikke er bygget av mennesker? Det er fantastiske arkitektoniske byggverk, men det er ingen indikasjoner på at andre enn mennesker står bak. Anonymkode: d2e4a...8bc Fordi at vi skal tenke litt over dette byggverket, av hvem, når og hvorfor. Gjentar igjen; Noah bygget ikke trebåter. Han bygget i stein, og det står fortsatt. Pyramidene er mye eldre enn tidligere antatt, og ble bygget før det siste kataklysmet for ca 10 000 år siden. Det var ikke mennesker på jorden den gangen, og ble bygget av Noah og arbeidslaget hans som kom fra et annet sted der ute. Bibelen, som er en fantastisk bok som forteller om utenomjordisk aktivtet som ingen annen bok, beskriver Noah som en veldig gammel mann på 600 år eller der omkring. Så gamle blir ingen her på jorden, og derfor lett å tenke at han var ikke jordisk. Pyramidene ble derfor ikke bygget med stort rominnhold for mange mennesker, men som en ruvende statue for ting som har skjedd, og vil skje igjen. Astronomer er i dag ca 80 % sikre på at solsystemet har en usynlig ledsager der ute. Bare ikke hva, og hvordan den oppfører seg. Men den kommer. Og denne gangen kommer den katastrofalt nært jorden. Om rundt 200 - til 250 år frem i tid. Vi må etterhvert begynne å bygge flomsikre tilfluktsrom, eller pyramider.
Gjest Lawyam Skrevet 16. april #108 Skrevet 16. april PKV skrev (21 minutter siden): Fordi at vi skal tenke litt over dette byggverket, av hvem, når og hvorfor. Gjentar igjen; Noah bygget ikke trebåter. Han bygget i stein, og det står fortsatt. Pyramidene er mye eldre enn tidligere antatt, og ble bygget før det siste kataklysmet for ca 10 000 år siden. Det var ikke mennesker på jorden den gangen, og ble bygget av Noah og arbeidslaget hans som kom fra et annet sted der ute. Bibelen, som er en fantastisk bok som forteller om utenomjordisk aktivtet som ingen annen bok, beskriver Noah som en veldig gammel mann på 600 år eller der omkring. Så gamle blir ingen her på jorden, og derfor lett å tenke at han var ikke jordisk. Pyramidene ble derfor ikke bygget med stort rominnhold for mange mennesker, men som en ruvende statue for ting som har skjedd, og vil skje igjen. Astronomer er i dag ca 80 % sikre på at solsystemet har en usynlig ledsager der ute. Bare ikke hva, og hvordan den oppfører seg. Men den kommer. Og denne gangen kommer den katastrofalt nært jorden. Om rundt 200 - til 250 år frem i tid. Vi må etterhvert begynne å bygge flomsikre tilfluktsrom, eller pyramider. Du har virkelig fulgt med i historietimen når du ikke vet at mennesket er flere hundre tusen år gammelt.
AnonymBruker Skrevet 16. april #109 Skrevet 16. april PKV skrev (23 minutter siden): Fordi at vi skal tenke litt over dette byggverket, av hvem, når og hvorfor. Gjentar igjen; Noah bygget ikke trebåter. Han bygget i stein, og det står fortsatt. Pyramidene er mye eldre enn tidligere antatt, og ble bygget før det siste kataklysmet for ca 10 000 år siden. Det var ikke mennesker på jorden den gangen, og ble bygget av Noah og arbeidslaget hans som kom fra et annet sted der ute. Bibelen, som er en fantastisk bok som forteller om utenomjordisk aktivtet som ingen annen bok, beskriver Noah som en veldig gammel mann på 600 år eller der omkring. Så gamle blir ingen her på jorden, og derfor lett å tenke at han var ikke jordisk. Pyramidene ble derfor ikke bygget med stort rominnhold for mange mennesker, men som en ruvende statue for ting som har skjedd, og vil skje igjen. Astronomer er i dag ca 80 % sikre på at solsystemet har en usynlig ledsager der ute. Bare ikke hva, og hvordan den oppfører seg. Men den kommer. Og denne gangen kommer den katastrofalt nært jorden. Om rundt 200 - til 250 år frem i tid. Vi må etterhvert begynne å bygge flomsikre tilfluktsrom, eller pyramider. Eller, mer sannsynlig, Noah-historien er en gammel myte og man bør ta oppgitt alder på de gamlingene der med en klype salt. Det er også bare yngre kreasjonist-bs at det ikke var mennesker på jorden for 10 000 år siden. Det har ikke rot i virkeligheten i det hele tatt. Er du en slik som ikke stoler på noen av dateringsmetodene? Anonymkode: d2659...55d
AnonymBruker Skrevet 16. april #110 Skrevet 16. april Aliens er demoner og engler. Anonymkode: 39abc...039 1
Grüner Skrevet 16. april #111 Skrevet 16. april Maia70 skrev (På 30.12.2024 den 13.08): Bare et inntrykk jeg har fått, og jeg lurer på hvorfor... De færreste tror på det, verken troende eller ikke-troende, så har ikke med deg så mange i den klubben 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #112 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (På 30.12.2024 den 17.32): Aliens har ingenting med religion å gjøre.. Anonymkode: a1b5d...c2c Å joda, finnes alienreligioner og. Anonymkode: b9568...492
Maia70 Skrevet 16. april Forfatter #113 Skrevet 16. april Grüner skrev (53 minutter siden): De færreste tror på det, verken troende eller ikke-troende, så har ikke med deg så mange i den klubben Det stemmer nok ikke, nå tror mange flere på aliens enn før: https://www.statista.com/chart/28466/how-many-us-adults-believe-in-aliens/
PKV Skrevet 16. april #114 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Aliens har ingenting med religion å gjøre.. Anonymkode: a1b5d...c2c Prøver bare å øke forståelsen for at utenomjordisk aktivitet på jorden i tidligere epoker la grunnlaget for menneskets tilblivelse her på jorden. Som det desverre la grunnlaget for nettopp religionene våre. Enkelt forklart; når mennesket for to. tre fire tusen år siden observerte fremmede romskip og andre raser fra universet, forsto de ikke en millimeter av hva de hadde sett lande og ta kontakt med de. Dermed ble dette unøyaktig grunnet redusert kunnskap på den tiden, og dermed religiøs lektyre og historier. Når presteskapet noen hundre år etterpå bygget sin makt rundt dette, ble det til slutt umulig å forstå for ettertiden.
debatant Skrevet 16. april #115 Skrevet 16. april PKV skrev (2 timer siden): Prøver bare å øke forståelsen for at utenomjordisk aktivitet på jorden i tidligere epoker la grunnlaget for menneskets tilblivelse her på jorden. Som det desverre la grunnlaget for nettopp religionene våre. Enkelt forklart; når mennesket for to. tre fire tusen år siden observerte fremmede romskip og andre raser fra universet, forsto de ikke en millimeter av hva de hadde sett lande og ta kontakt med de. Dermed ble dette unøyaktig grunnet redusert kunnskap på den tiden, og dermed religiøs lektyre og historier. Når presteskapet noen hundre år etterpå bygget sin makt rundt dette, ble det til slutt umulig å forstå for ettertiden. Og hva er grunnlaget for påstanden din?
Maia70 Skrevet 16. april Forfatter #116 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Aliens er demoner og engler. Anonymkode: 39abc...039 Hvorfor skulle de være det? 1
PKV Skrevet 17. april #117 Skrevet 17. april debatant skrev (8 timer siden): Og hva er grunnlaget for påstanden din? Det var Ufoaktivitet i området når jeg vokste opp på 60 tallet, som jeg også husker svakt. Stedet er Aure på nordmøre. Det var så høy aktivitet disse årene, fordi folk kontektet lensmannen. Derfor er det bare Hessdalen i Trøndelag som har flere registrerte observasjoner i Norge av dette slag. Når jeg ble voksen, begynte jeg å kommunisere med dette ukjente. Jeg gjør som jeg får beskjed om, og virker kanskje derfor veldig påståelig i debattformen. Boken ligger nå ute for salg - Budskap fra Andromeda.
debatant Skrevet 17. april #118 Skrevet 17. april PKV skrev (5 timer siden): Det var Ufoaktivitet i området når jeg vokste opp på 60 tallet, som jeg også husker svakt. Stedet er Aure på nordmøre. Det var så høy aktivitet disse årene, fordi folk kontektet lensmannen. Derfor er det bare Hessdalen i Trøndelag som har flere registrerte observasjoner i Norge av dette slag. Når jeg ble voksen, begynte jeg å kommunisere med dette ukjente. Jeg gjør som jeg får beskjed om, og virker kanskje derfor veldig påståelig i debattformen. Boken ligger nå ute for salg - Budskap fra Andromeda. Ufo, betyr bare at en ikke vet hva det er. Det er mye en ikke forstår. Jeg så engang en dokumentar på nrk hvor de viste eksempler på ufoer. Det var tatt rett ut av en bok jeg fikk som barn om forklarte ufo fenomener. Som rare skyer, forsøksfly og lysbrytning er i flyvinduer osv. Å konkludere med at vi har fått besøk fra Andromeda, basert på svake minner fra 60 tallet er kreativt.
PKV Skrevet 17. april #119 Skrevet 17. april debatant skrev (4 timer siden): Ufo, betyr bare at en ikke vet hva det er. Det er mye en ikke forstår. Jeg så engang en dokumentar på nrk hvor de viste eksempler på ufoer. Det var tatt rett ut av en bok jeg fikk som barn om forklarte ufo fenomener. Som rare skyer, forsøksfly og lysbrytning er i flyvinduer osv. Å konkludere med at vi har fått besøk fra Andromeda, basert på svake minner fra 60 tallet er kreativt. Vi vet utrolig lite om verdensrommet og hva fremmede kulturer er i stand til. Hvor langt de reiser, hvilken politikk de fører, er vi på jorden fullstendig overlatt til oss selv, eller er vi underlagt en fremmed makt? Spørsmålene blir mange og svarene heller få. Men vi blir nødt til å utfordre oss selv på dette området. Vårt solsystem er en stjerne blandt milliarder andre bare i vår egen gallakse. Det er dumt å argumentere med at de ikke klarer å reise langt og raskt. Det er vi som ikke klarer det, og vi har aldri vært best på noe i denne samenheng. Selv om enkelte ynder å tenke slik. Dillemmaet blir slik; gjør vi ting her på jorden som utløser et universelt regelverk som tilsier at de må være her for å passe på? Jeg er personlig rimelig sikker på det. Jeg tenker spesielt på vår farlige teknologi som radioaktivitet, derav våpen og kjernekraft. Jeg har sterke indisier på at dette er noe som er egentlig forbudt, som ingen andre der ute tar sjansen på å bruke tid og energi på. Som igjen gjør at det skaper bekymring hos fremmede makter. Som igjen fører til et nytt spørsmål; hvilken makt/rettighet har noen eventuelt der ute i fra til å hevde overfor oss her på jorden - som vi gjør feil og ulovlig. Dette er det store kjernespørsmålet, som muligens gjør at de store atommaktene gjerne bruker voldsomme resurser på å holde utenomjordisk aktivitet skjult her på jorden. Det står alt for mye på spill.
debatant Skrevet 17. april #120 Skrevet 17. april PKV skrev (5 timer siden): Vi vet utrolig lite om verdensrommet og hva fremmede kulturer er i stand til. Hvor langt de reiser, hvilken politikk de fører, er vi på jorden fullstendig overlatt til oss selv, eller er vi underlagt en fremmed makt? Spørsmålene blir mange og svarene heller få. Men vi blir nødt til å utfordre oss selv på dette området. Vårt solsystem er en stjerne blandt milliarder andre bare i vår egen gallakse. Det er dumt å argumentere med at de ikke klarer å reise langt og raskt. Det er vi som ikke klarer det, og vi har aldri vært best på noe i denne samenheng. Selv om enkelte ynder å tenke slik. Dillemmaet blir slik; gjør vi ting her på jorden som utløser et universelt regelverk som tilsier at de må være her for å passe på? Jeg er personlig rimelig sikker på det. Jeg tenker spesielt på vår farlige teknologi som radioaktivitet, derav våpen og kjernekraft. Jeg har sterke indisier på at dette er noe som er egentlig forbudt, som ingen andre der ute tar sjansen på å bruke tid og energi på. Som igjen gjør at det skaper bekymring hos fremmede makter. Som igjen fører til et nytt spørsmål; hvilken makt/rettighet har noen eventuelt der ute i fra til å hevde overfor oss her på jorden - som vi gjør feil og ulovlig. Dette er det store kjernespørsmålet, som muligens gjør at de store atommaktene gjerne bruker voldsomme resurser på å holde utenomjordisk aktivitet skjult her på jorden. Det står alt for mye på spill. All erfaring tilsier at du opplevde noen optiske fenomener eller har hatt åndelige opplevelser. Intelligente folk har lett etter liv i rommet i tiår uten fnugg av oppmuntring i så måte. Disse har virkelig brukt store ressurser. Så å konkludere med at dine barndomsminner har sitt opphav fra Andromeda er kanskje litt drøyt. Men fortell gjerne hvor store resurser, i dollar, stormaktene bruker på å holde utenomjordisk aktivitet skjult?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå