Gå til innhold

Gruppeintervju

Gjest Leanan

Anbefalte innlegg

Gjest Leanan

Hei! Skal på et såkalt gruppeintervju på mandag for en sommerjobb på et museum, men lurer på hva det er. Har aldri vært på det før, og det høres interessant ut. Er det noen som har noen erfaringer fra dette? Evt. noen tips jeg kan ta med meg. Hva kan jeg forvente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg har vært på et gruppeintervju, og syntes det gikk bra. Vi måtte først presentere oss foran de som var tilstede. Deretter løste vi noen oppgaver i grupper, og tilsist diskusjon i plenum. De kandidatene som da var aktuelle ble da innkalt til et vanlig individuelt intervju. vet ikke om det er slik ditt itnervju vil foregå, men slik var det altså der jeg var.

Du må nesten bare opptre som deg selv. Forsto i etterkant at det ikke nødvendigvis er de mest brautende, selvsikre og velformulerte som er mest interessante. Noen av deltagerne var mer opptatt av å framheve seg selv enn å jobbe for gruppa. Det er ikke positivt. Selv tenkte jeg at jeg kanskje ikke turte å ta ordet ofte nok, men det trenger altså ikke være negativt. (ja, jeg fikk jobben :) )

Fordelen med gruppeintervju er at de har muligheten til å innkalle flere, flere får altså sjansen til å vise hvem de er utover den søknaden de sender. Dessuten får du hilst på de andre søkerne til jobben. Og så er det gjerne flere tilstede fra ledelsen i bedriften, så du får et bedre inntrykk av miljøet på arbeidsplassen.

Lykke til, dette går helt sikkert bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...