Gå til innhold

Hva kjøper dere på salg nå for å ha til jul neste år? Tenker spesielt på gaver…

Kaisamaia

Anbefalte innlegg

fugl fønix skrev (På 31.12.2024 den 10.16):

Jeg har aldri skrevet "et par stykker", tydeligvis  så leste ikke du innlegget mitt. Sic selv du.

Sic er forkortelse på latin og tyder Slik står det skrevet

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 30.12.2024 den 15.11):

Haha morsomt hvor forskjellige vi er. Jeg elsker de "nye" nissene som selges overalt nå for tiden. Syns de gammeldagse nissene er så creepy mange av de. Ekle blikk og smil. 

Anonymkode: 47162...e58

Ingen av mine "gamle" nisser er creepy, men forstår hvilke typer du mener. Men jeg takler altså ikke de med lua tredd ned over øynene.

Anonymkode: 989c3...4cb

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.12.2024 den 13.14):

Enig. 

Er det rart folk er slitne når de begynner å tenke på neste jul allerede i romjula....

Anonymkode: b0f43...8f2

Å kjøpe ting som kan gis som gaver gjennom hele året, gjerne på salg, bidrar til at jeg blir mindre sliten før jul. Det verste jeg kan tenke med er å stresse rundt på stappfulle kjøpesentre før jul og bare mååå kjøpe gaver. Siden jeg har de fleste ordnet allerede så slipper jeg nesten helt å gå i butikker før jul- det koser jeg meg med hvert år:) tror også gavene jeg gir, faller i smak - kjøper typisk (ull)undertøy, hansker, duftlys, accessoirer og bøker. Kan gi dyrere ting når de er på salg.

Anonymkode: 977d5...df3

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaisamaia skrev (4 timer siden):

Hvilket kredittkort? Jeg prøvde en stund å i alle fall bruke «viatrumf», men jeg glemmer det jo.. må jo gå via den sida for å handle da.. uansett sikkert bedre med kredittkort.. om man husker det og husker å betale 

Morrow er bra, gir 1%. TF bank med gitte rabatter. Og ikke minst DnB Saga, koster litt, men er der jeg sparer mest. Bruker Norwegian om jeg er oppe i maks på Morrow (maks 2000 spart per år), og ingen andre kort gir bedre kick back. 

Men dropp det om du sliter med å huske å betale. Da koster det raskt mye mer enn hva du sparer. 

Anonymkode: 18df7...ee8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaisamaia skrev (4 timer siden):

Du handler fra Hamleys på nett? Eller reiser dit? Det stopper for meg når jeg må regne ut toll, moms osv.. begynner med det og så.. glemt 

Og Hamleys er ikke VOEC-registrert?

Og sånne VOEC-registrerte butikker, da slipper man toll under 3000 kr, men hva med moms? Åja, det er inkludert og blir ikke toll eller hæææ? Osv osv… for mye å sette seg inn i for meg. Men tar gjerne en rask forklaring om noen orker. 💖

Reiser over. En Londontur i januar betaler seg selv om man har en gjennomarbeidet handleliste. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Reiser over. En Londontur i januar betaler seg selv om man har en gjennomarbeidet handleliste. 

Åja! Ikke aktuelt med det første her, dessverre. ☺️ Ser nå at Hamleys ikke leverer til Norge. 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan finne på å kjøpe ting jeg vet folk samler på, som service, hardangetbestikk osv. Nå pleier ikke jeg å starte med julegaver før i juni/juli vanligvis. Handler som regel litt på utenlandsreiser også

Anonymkode: 749f8...3b0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske jeg greide å planlegge så godt at jeg kjøpte gaver gjennom hele året. Men jeg er litt for mye "lever her og nå" med de positive og negative ting det fører med seg 

Anonymkode: ef194...864

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bare det er tragisk når folk med dårlig råd kjøper seg fattige i svindyre gaver til ørten fjerne tantebarn for å skjule for omverdenen at de har dårlig råd. Eller meningsfattige gaver som såper og kremer til gud og hvermann. 

Jeg gjemmer brukt gavepapir fra år til år fordi jeg synes det er vanvittig fråts å kaste det. 

Anonymkode: 372ec...7ff

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...