Gå til innhold

Hva kjøper dere på salg nå for å ha til jul neste år? Tenker spesielt på gaver…

Kaisamaia

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kjøper ting som jeg vet familiemedlemmer ønsker seg, som lang rød duk fra Kid, julepapir, julelys, deler til servise til de som ønsker seg det, røykelse og andre småting fra apotek. Tenker at alt trenger ikke å ha byttelapp, mottaker må gjerne re-gifte for min del om de ikke liker det jeg kjøper. Kjøper ikke interiør-ting som jeg ikke vet om faller i smak, da vi er ulike. Jeg liker ikke julenissene som selges i dag og gir hver eneste en til Fretex eller andre om jeg får i gave.

Anonymkode: 989c3...4cb

Haha morsomt hvor forskjellige vi er. Jeg elsker de "nye" nissene som selges overalt nå for tiden. Syns de gammeldagse nissene er så creepy mange av de. Ekle blikk og smil. 

Anonymkode: 47162...e58

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøver å huske på å fylle på med finklær i de størrelsene som mangler. Og lego da. Den taper seg jo liksom ikke i verdi om det skulle forsvinne fra ønskelistene.  Samme med maileg mus! Kjøpte et år to sånne prinsessen på erten sett ved uhell og rakk aldri å sende det andre tilbake, la det ut på finn til halv pris nå før jul og fikk sikkert ti meldinger på under en time om at jeg burde slette annonsen og legge enn 0 bak prisen 😆

Gavepapir og sånt synes jeg er for billig til at jeg gidder å oppbevare det for å spare så lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper inn merkelapper og papir på salg. Jeg har nå papir, men er tom for merkelapper. Har også bånd, og sløyfer. Da jeg kjøper julegaver hele året, jeg pakker det inn når ting er kjøpt. Enten det er juli eller oktober. 

Da jeg har begrenset inntekt kjøper jeg gaver hele året. Men jeg kjøper gaver som kan brukes i hverdagen. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Enig. 

Er det rart folk er slitne når de begynner å tenke på neste jul allerede i romjula....

Anonymkode: b0f43...8f2

Det er vel derfor man ikke blir sliten da;)

Anonymkode: b10d3...2c1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. Det er et år til neste jul. Det kommer til å være salg på absolutt alt mange ganger innen da. Jeg kjøpte faktisk en gave i august for å være tidlig ute, den la jeg på et lurt sted og den dukket aldri opp igjen.

Og innen neste jul er det plutselig noen som foreslår at vi dropper gavene. Eller faktisk ønsker seg noe. Det hadde ikke falt meg inn å begynne å tenke på gaver igjen nå som jeg endelig er ferdig. 

Anonymkode: c950f...954

Enig.

Jeg lurer på om det der er et norsk fenomen, er jo flere utenlandske her i Norge som reagerer på at vi er så tidlig med juleting og juleforberedelser,og at vi snakker så mye om jula. Har hørt de si:       " Herregud,dere har jo jul i 1,5 måned, i vårt hjemland varer julen i bare noen få dager, og vi pynter og kjøper  gaver rett før julaften." 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaisamaia skrev (5 timer siden):

Hva kjøper dere på salg nå til neste jul? Jeg kjøper gavepapir. Og tenkte å kjøpe noe fra apotek eller interiørbutikk… til de som skal ha «små gaver» og ikke har noe spesielt ønske. 

Disse kan jo da ikke byttes, men alt må vel ikke ha byttelapp på seg?

Hva med såper, kremer, osv.. så lenge det er uåpnet, så er det fint til neste jul??

Såper, kremer etc er en eksepsjonelt dårlig gave. Såper og lignende sier kun en ting (som er: du stinker), hudpleie av ethnåvert slag sier «du er stygg, fiks det» etc.

Så du kan kun gi folk slike ting om de eksplisitt ønsker seg det. Og da ønsker de seg jo et spesifikt merke, ikke sant? Vi har alle ett eller til nød to merker vi bruker, fordi de funker for oss.

Dersom du ikke vet hva folk ønsker seg? Gi dem et gavekort. Ikke gi dem en ting du har kjøpt året før på salg. Det er jo å gi bort en gave som sier «bryr meg ikke». Og da er det jo mer rasjonelt å bruke januar til å ta praten om å kutte ut julegaver i 2025, ikke sant?

Årets største salg er uansett rett før jul. Kjøp gaver da.

Anonymkode: 26307...18c

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fugl fønix skrev (8 minutter siden):

Enig.

Jeg lurer på om det der er et norsk fenomen, er jo flere utenlandske her i Norge som reagerer på at vi er så tidlig med juleting og juleforberedelser,og at vi snakker så mye om jula. Har hørt de si:       " Herregud,dere har jo jul i 1,5 måned, i vårt hjemland varer julen i bare noen få dager, og vi pynter og kjøper  gaver rett før julaften." 

Kommer vel an på hvilke land, i Storbritannia feks åpner jo juleutstillinger i butikkene i juli ofte. 

Anonymkode: 78667...670

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kommer vel an på hvilke land, i Storbritannia feks åpner jo juleutstillinger i butikkene i juli ofte. 

Anonymkode: 78667...670

Ja ok, de her var fra sentral Europa .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kjøper dere på salg nå til neste jul? Jeg kjøper gavepapir. Og tenkte å kjøpe noe fra apotek eller interiørbutikk… til de som skal ha «små gaver» og ikke har noe spesielt ønske. 

Disse kan jo da ikke byttes, men alt må vel ikke ha byttelapp på seg?

Hva med såper, kremer, osv.. så lenge det er uåpnet, så er det fint til neste jul??

Kjøper juleby dekorasjoner  på 50 og 70% salg. 

Anonymkode: 93b90...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. 

Er det rart folk er slitne når de begynner å tenke på neste jul allerede i romjula....

Anonymkode: b0f43...8f2

Alt for å spare noen kroner, én overtidstime på jobb hadde vel dekket inn det man «sparer» og vel så det, på å gjøre det nå. 

Anonymkode: 4da06...ac7

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fugl fønix skrev (44 minutter siden):

Enig.

Nååååå ja, jeg er sammen med en fra Filippinene, og han synes det er herlig at vi ikke starter pynting i september som de gjør der. :ler: Jeg begynner å pynte smått i midten av desember.

Anonymkode: 41e98...4b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ingenting. Har fått kremer og såpe som åpenbart er kjøpt på salg året før uten byttelapp. Det virker som det stort sett er for fet hud igjen, så mye gaveesker fra apotek og farfymeri jeg med tørr hud har liggende 😅 

Anonymkode: 05907...d7a

Arrangere pakkelek med familien for å få sirkulert på de? 

Anonymkode: 2c139...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Alt for å spare noen kroner, én overtidstime på jobb hadde vel dekket inn det man «sparer» og vel så det, på å gjøre det nå. 

Det forutsetter at man har betalt overtid da, det har i hvert fall ikke jeg (har en ekstra ferieuke som kompensasjon) 😄 

Anonymkode: 4ca39...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis noen (takk gud om de gjør det) foreslår å droppe gaver, så får jeg sørge for å ha kjøpt noe som vi kan bruke selv eller gi bort på annet vis. 

Jeg hater julegaver, derfor vil jeg gjerne bli ferdig med en del nå, når jeg har tid, så kanskje neste desember blir litt bedre enn den var i år. ❤️

Hvorfor foreslår du det ikke selv? 

Eller rett og slett annonserer at 2025 blir et gavefritt år for ditt vedkommende. Ferdig basta. 

Anonymkode: 372ec...7ff

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I januar kjøpte jeg en kjempefin julekjole på 80% rabatt. Den har jeg brukt denne jula, helt supert! 

Ellers så kjøper jeg ikke julegaver til folk til neste jul nå. Om man er ute etter julegaver på tilbudspris så kan man få tak i det i forbindelse med Blackweek og det er jo ofte salg i desember også. 
Syns det er litt sært å gi bort ting man kjøpte på januarsalg som ikke kan byttes. 

Anonymkode: 7cbf1...efe

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
fugl fønix skrev (1 time siden):

Enig.

Men hvorfor lage det til et problem at noen kjøper gaver tidlig eller vil feire lenger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

😂 nei en time overtid hadde ikke dekket halvparten en gang 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såper, kremer etc er en eksepsjonelt dårlig gave. Såper og lignende sier kun en ting (som er: du stinker), hudpleie av ethnåvert slag sier «du er stygg, fiks det» etc.

Så du kan kun gi folk slike ting om de eksplisitt ønsker seg det. Og da ønsker de seg jo et spesifikt merke, ikke sant? Vi har alle ett eller til nød to merker vi bruker, fordi de funker for oss.

Dersom du ikke vet hva folk ønsker seg? Gi dem et gavekort. Ikke gi dem en ting du har kjøpt året før på salg. Det er jo å gi bort en gave som sier «bryr meg ikke». Og da er det jo mer rasjonelt å bruke januar til å ta praten om å kutte ut julegaver i 2025, ikke sant?

Årets største salg er uansett rett før jul. Kjøp gaver da.

Anonymkode: 26307...18c

Eh hæ? For meg betyr det at jeg bryr meg om hva jeg kjøper siden jeg kjøper hele året, skulle jeg kjøpt rett før jul hadde det blitt noe kjøpe bare for å kjøpe og bli ferdig , det hadde vært bryr meg ikke gave 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper juleby dekorasjoner  på 50 og 70% salg. 

Anonymkode: 93b90...8e0

Hvor har du kjøpt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...