Gå til innhold

Hva kjøper dere på salg nå for å ha til jul neste år? Tenker spesielt på gaver…

Kaisamaia

Anbefalte innlegg

Hva kjøper dere på salg nå til neste jul? Jeg kjøper gavepapir. Og tenkte å kjøpe noe fra apotek eller interiørbutikk… til de som skal ha «små gaver» og ikke har noe spesielt ønske. 

Disse kan jo da ikke byttes, men alt må vel ikke ha byttelapp på seg?

Hva med såper, kremer, osv.. så lenge det er uåpnet, så er det fint til neste jul??

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøper alltid gavepapir og etiketter, og julepynt i romjul eller januar. 

Duftlys, lego, malebøker, perlesett, gode oljer.. I fjor plukket jeg også med fint redskapssett til kjøkken i tre. 

Handler mye i utland, da, når ting er på salg. En tur til London i Januar med gjennomtenkt handleliste gjør nesten at turen betaler seg selv. 

Anonymkode: 18df7...ee8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å høre om søstera mi mangler noe til det serviset hun samler på. Og kjøper vel litt smågaver til de jeg vet kommer til å sette pris på det. 

Anonymkode: 41e98...4b8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper ting som jeg vet familiemedlemmer ønsker seg, som lang rød duk fra Kid, julepapir, julelys, deler til servise til de som ønsker seg det, røykelse og andre småting fra apotek. Tenker at alt trenger ikke å ha byttelapp, mottaker må gjerne re-gifte for min del om de ikke liker det jeg kjøper. Kjøper ikke interiør-ting som jeg ikke vet om faller i smak, da vi er ulike. Jeg liker ikke julenissene som selges i dag og gir hver eneste en til Fretex eller andre om jeg får i gave.

Anonymkode: 989c3...4cb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. Det er et år til neste jul. Det kommer til å være salg på absolutt alt mange ganger innen da. Jeg kjøpte faktisk en gave i august for å være tidlig ute, den la jeg på et lurt sted og den dukket aldri opp igjen.

Og innen neste jul er det plutselig noen som foreslår at vi dropper gavene. Eller faktisk ønsker seg noe. Det hadde ikke falt meg inn å begynne å tenke på gaver igjen nå som jeg endelig er ferdig. 

Anonymkode: c950f...954

• Liker 19
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ingenting. Det er et år til neste jul. Det kommer til å være salg på absolutt alt mange ganger innen da. Jeg kjøpte faktisk en gave i august for å være tidlig ute, den la jeg på et lurt sted og den dukket aldri opp igjen.

Og innen neste jul er det plutselig noen som foreslår at vi dropper gavene. Eller faktisk ønsker seg noe. Det hadde ikke falt meg inn å begynne å tenke på gaver igjen nå som jeg endelig er ferdig. 

Enig. 

Er det rart folk er slitne når de begynner å tenke på neste jul allerede i romjula....

Anonymkode: b0f43...8f2

• Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøper sånne gavesett med såpe/deo som vi kan gi bort eller bruke selv. 

Gavepapir, særlig om det er en som er nøytral i mønsteret.

Apotekvarer: ullsokker, ullsinglet, ullsokker osv som vi kan bruke selv eller gi bort 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte julepynt på 70% salg, ting jeg uansett trengte/ønsket meg. Julepapir burde vi kanskje også kjøpt, men har fortsatt igjen fra i fjor 😄 Gaver kjøper jeg stort sett under Black Week i november, prøver å unngå byen i desember.

Anonymkode: 4ca39...b88

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt ull på 50% til alle tanteungene til neste år. Det trenger de alltid, kjøper alltid opp en størrelse fra i år. Kjøpt ostefat med kniver fra apoteket til venninne gaver i år og decubal sett på 50%. 
Kjøpte krydder og olje sett til 70% på apoteket til en gave kurv jeg skal lage til ei som blir 60 nå i januar…så mye kjekt å kjøpe hvis en er tidlig ute 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Takk for innspill. ☺️ 

Ja, enig i det at det er salg mange ganger før neste jul, men jeg har liksom litt tid i romjula til å kjøpe noen gaver på nett. Har gaveskap, så det forsvinner ikke. ☺️ 

Hvis noen (takk gud om de gjør det) foreslår å droppe gaver, så får jeg sørge for å ha kjøpt noe som vi kan bruke selv eller gi bort på annet vis. 

Jeg hater julegaver, derfor vil jeg gjerne bli ferdig med en del nå, når jeg har tid, så kanskje neste desember blir litt bedre enn den var i år. ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Enig. 

Er det rart folk er slitne når de begynner å tenke på neste jul allerede i romjula....

Anonymkode: b0f43...8f2

Kanskje det er nøkkelen til å ikke bli sliten..? Jeg vet ikke, har ikke prøvd konsekvent før. Blir hvertfall sliten om gaver til gud og hvermannsen skal bestilles i desember når det skjer så mye annet. Romjula er liksom litt rolig. ☺️ 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Her har du hele poenget vårt.

Vi slipper at dette er noe vi må være "endelig ferdig med". 

Det er lystbetont gjennom året. Og når desember kommer er alt på stell, og vi kan heller nyte rolige førjulstider. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

luxifine skrev (36 minutter siden):

Kjøper sånne gavesett med såpe/deo som vi kan gi bort eller bruke selv. 

Gavepapir, særlig om det er en som er nøytral i mønsteret.

Apotekvarer: ullsokker, ullsinglet, ullsokker osv som vi kan bruke selv eller gi bort 

Jeg har vanligvis kuppet noen adventskalendere til veldig rabattert pris. Mange gode produkter. Men i år er det dårlig med slikt. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg kjøper ting som jeg vet familiemedlemmer ønsker seg, som lang rød duk fra Kid, julepapir, julelys, deler til servise til de som ønsker seg det, røykelse og andre småting fra apotek. Tenker at alt trenger ikke å ha byttelapp, mottaker må gjerne re-gifte for min del om de ikke liker det jeg kjøper. Kjøper ikke interiør-ting som jeg ikke vet om faller i smak, da vi er ulike. Jeg liker ikke julenissene som selges i dag og gir hver eneste en til Fretex eller andre om jeg får i gave.

Anonymkode: 989c3...4cb

Så bra! Alt vi får har heller ikke byttelapp og re-gifting er vel en grei ting det. Gjør det jo selv av og til. Jeg liker heller ikke de fleste nissene som selges i dag. 😆🩷

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. Har fått kremer og såpe som åpenbart er kjøpt på salg året før uten byttelapp. Det virker som det stort sett er for fet hud igjen, så mye gaveesker fra apotek og farfymeri jeg med tørr hud har liggende 😅 

Anonymkode: 05907...d7a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ja! Det er slik at kosmetikk/kremer/såpe vil holde seg fint i 1 år så lenge det ikke er åpnet, eller? Har sett at noen  uåpnede neglelakker har blitt stygge inni flaska, men det er jo noen år siden jeg kjøpte de nå da…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingenting. Har fått kremer og såpe som åpenbart er kjøpt på salg året før uten byttelapp. Det virker som det stort sett er for fet hud igjen, så mye gaveesker fra apotek og farfymeri jeg med tørr hud har liggende 😅 

Anonymkode: 05907...d7a

Haha okei. Kanskje styre unna det litt, med mindre jeg vet de er «altbrukende» de jeg gir til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper gavepapir, gavelapper og bånd, lys og servietter.

Ellers om det er noe annet av julepynt jeg ønsker meg. Har kjøpt noen flere av Favorittnissene på Europris, - liker de så godt! Det er fortsatt salg på sjokolade og julebakst/smultringer, så har blitt litt av det.

Gaver venter jeg med, og satser på noe salg seinere. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adventslys, de fire søndagene kjøper jeg nå klart til kommende advent 😅

Anonymkode: ac1cd...ff6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaisamaia skrev (37 minutter siden):

Men ja! Det er slik at kosmetikk/kremer/såpe vil holde seg fint i 1 år så lenge det ikke er åpnet, eller? Har sett at noen  uåpnede neglelakker har blitt stygge inni flaska, men det er jo noen år siden jeg kjøpte de nå da…

Det kommer an på hva det er, ikke alt vil holde seg bra. Men hva det vil gå bra med og ikke kommer an på hva det er men også hvordan det lagres.

Anonymkode: 2ee55...b29

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...