Gå til innhold

Dumme alkoholikere

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir helt sjokkert over hvilke unnskyldninger folk egentlig gir alkohol? Det blir omtrent bare nevnt i en bisetning i forbindelse med rakettoppskyting. Hvis det hadde vært hvilket som helst annet rusmiddel hadde det vært Den Store Synderen og hadde fått 99 % av all skylden. Men siden det er alkohol som er synderen så vil man heller forby fyrverkeri i stedet for … 🙄 blir så sykt oppgitt på alkoholikerne. Man kan jo nesten ikke gjøre en dritt på grunn av alle alkoholikerne. Kan ikke ta sparkesykkel om natten pga dem, må ta en irriterende rustest for å få lov til å kjøre med sparkesyklene også, takket være alle alkoholikerne. Holdt på å kjøre på en alkoholiker som sprang over på rød mann. De krever så syke mengder tilpasninger disse alkoholikerne. Ikke blir de flau heller, engang. De oppfører seg som Trump! 

Anonymkode: 3a214...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alkoholikere ? De som drikker? Eller de som er avhengig? 
Ellers, selv om jeg mistenker at du troller littegranne, så syns jeg du har et poeng.

Anonymkode: 70f22...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del kan både alkohol og fyrverkeri forbys. Men hvorfor skal dyr, natur osv lide hvert år, fordi folk må ha raketter? 

Anonymkode: fe78e...ffc

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men siden det er alkohol som er synderen så vil man heller forby fyrverkeri i stedet for … 🙄

ja, man gjør mange dumme ting i alkoholpåvirket tilstand. Men det med å forby privatoppskyting av fyrverkeri er faktisk til beste for dyra. Hunder, katter, fugler, rådyr... ja, alle dyrene lider ekstremt på nyttårsaftenen. 

Anonymkode: 63b3a...738

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Blir helt sjokkert over hvilke unnskyldninger folk egentlig gir alkohol? Det blir omtrent bare nevnt i en bisetning i forbindelse med rakettoppskyting. Hvis det hadde vært hvilket som helst annet rusmiddel hadde det vært Den Store Synderen og hadde fått 99 % av all skylden. Men siden det er alkohol som er synderen så vil man heller forby fyrverkeri i stedet for … 🙄 blir så sykt oppgitt på alkoholikerne. Man kan jo nesten ikke gjøre en dritt på grunn av alle alkoholikerne. Kan ikke ta sparkesykkel om natten pga dem, må ta en irriterende rustest for å få lov til å kjøre med sparkesyklene også, takket være alle alkoholikerne. Holdt på å kjøre på en alkoholiker som sprang over på rød mann. De krever så syke mengder tilpasninger disse alkoholikerne. Ikke blir de flau heller, engang. De oppfører seg som Trump! 

Anonymkode: 3a214...64e

Alkohol svekker dømmekraft og reaksjonstid, og det du prater om har ingen ting med alkoholisme å gjøre. Har du drukket alkohol selv i dag, siden du skriver et så fantastisk dumt innlegg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var et veldig rart innlegg. De aller fleste ønsker å forby privat fyrverkeri pga dyr og miljø, ikke pga alkoholikere. De bryr seg nok ikke så mye om raketter 🤷‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Alkoholikere ? De som drikker? Eller de som er avhengig? 
Ellers, selv om jeg mistenker at du troller littegranne, så syns jeg du har et poeng.

Anonymkode: 70f22...27e

Folk som drikker er alkoholikere.

Anonymkode: 3b8ee...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snodig innhold av TS, tenkte først det var en sånn pro legalisering av narskotika med den vanlige whataboutismen med alkohol, men endte opp med at hen bare er ekstremt opptatt av å kjøre sparkesykkel om natta.

Anonymkode: e28f1...833

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Folk som mener at folk som drikker er alkoholikere er det synd i.

Anonymkode: c69eb...378

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De aller fleste som drikker er selvfølgelig ikke alkoholikere. Alkoholiker har en definisjon, og det er ikke "alle som drikker alkohol, fordi atte det har jo ordet alkohol i seg ikke sant". Alkoholiker betyr, etter ordboken, en person med alkoholavhengighet. 

Jeg er for ordens skyld helt avholds. Likevel fullt i stand til å skille mellom alkoholikere og de mange som drikker alkohol uten å være alkoholikere.

Anonymkode: e5dfc...c51

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Og de som sier dumme ting er dumme.

Anonymkode: 0c775...f9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittelen «årets festbrems» går til….Deg ts! Neida. Men du virker veldig nedlatende i måten du omtaler andre mennesker på. 

Anonymkode: c59af...ce4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn er det å bo i et alt i alt ganske ansvarlig samfunn. Det finnes kule ting vi ikke kan ha, tross at de aller fleste av oss bruker ansvarlig, fordi enkelte ikke klarer å begrense seg. Jeg liker å kjøre elsparkesykkel (på vei, ikke fortau) og skulle gjerne brukt det hjem etter kl. 23, men pytt. Sånn er livet. Det går fint.

Anonymkode: e5dfc...c51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt typisk at ekstremistene ser alt i svart/hvitt. Ikke første gang jeg har hørt en avholdsgnom omtale alle som ikke er som dem, som alkoholikere. 

Anonymkode: 915f1...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen alkoholikere som gidder å bruke kr på fyrverkeri… de er det i så fall langt mellom 😂😂

Anonymkode: f4b29...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som mener at folk som drikker er alkoholikere er det synd i.

Anonymkode: c69eb...378

Vi har det veldig godt i våre alkoholfrie liv. Vi har følt på kroppen hva det vil si å "bare kose meg litt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg, som liker å nyte et glass nøye utvalgt vin til middagen, er alkoholiker? Jeg drikker vin for smakens skyld, ikke for rusen, men jeg skjønner at du har veldig dårlige erfaringer her. Lykke til og god bedring.

Anonymkode: 71d5c...0be

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.12.2024 den 17.16):

Nei de er alkohol-likere. En rimelig forskjell.

Anonymkode: 33991...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...