Gå til innhold

Slitsomt med voksne barn som er hjemme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Elsker de overalt, og de hjelper til...allikevel, jeg får liksom ikke slappet av i mitt eget hjem. Føler jeg må ha ansvar for handling, planlegging, renhold osv....Gleder meg til hverdager igjen :) Bare et lite hjertesukk....

Anonymkode: 9b562...55f

• Liker 4
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordel oppgaver. «jeg må en tur på butikken, fint om du kunne vasket badet imens». Det er lov å stille krav. 

Anonymkode: c33a7...f52

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er balsam for sjela mi å ha barn hjemme i jula, jeg registerer mer husarbeid på meg, men vet at når hverdagen kommer så kan jeg "file negler igjen" hele uka.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er for en kort periode, så selv om det er mye ekstra, koser jeg meg med det ☺️

Anonymkode: 824ed...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koser meg med devoksne barna hjemme. Oppvarter de dagen lang. De drar tilbake til studiestedene sine rett over nyttår, da blir det stille igjen.

Endret av Miaminmia
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Elsker de overalt, og de hjelper til...allikevel, jeg får liksom ikke slappet av i mitt eget hjem. Føler jeg må ha ansvar for handling, planlegging, renhold osv....Gleder meg til hverdager igjen :) Bare et lite hjertesukk....

Anonymkode: 9b562...55f

Deleger oppgavene. Send en på butikken med handleliste, få den andre til å støvsuge osv.

Anonymkode: bb1db...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel ikke noe rart det er slitsomt, for man endevender på hele rutinen sin. Hadde de voksne barna plutselig bodd hjemme, så hadde det vært annerledes, og de hadde vært ute med venner, eller gjort sine egne greier. 

Nå tror jeg ikke det er altfor mange som trenger seg sammen i over en uke i jula; kun om man bor langt unna, og da er det ikke stas om man bor i en liten leilighet. Bor man stort så vil jeg tro det letter masse. 

Hadde man bodd som Nerdrum, så hadde man jo ikke merket det engang. 

Det er heller ikke alle som har et superdupert fantastisk forhold mellom foreldre og voksne barn, og det vil bli gnisninger.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er et voksent barn hjemme hos mamma. Følte meg velkommen de første 3 dagene og nå føles det bare som at hun teller ned dagene.. det gjør så vondt. Vi ses bare ca 2 ganger i året, og man kan jo synes at det burde være trivelig å få besøk av barnet sitt. Og at man kan legge fra seg alenebehovet sitt til de andre 48 ukene i året.  Men, fra nå av blir det maks helgebesøk. Supertrist, for meg i hvert fall. Og ja, jeg hjelper gjerne til med matlaging, rydding, vasking osv. men det får jeg ikke. 

Anonymkode: 1c219...af5

• Liker 1
  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en voksen og to ungdommer. Han voksne er hjemme fra studiestedet på juleferie. Slapper av med han i hus, vi har jo vært familie hele livet. Og alle må hjelpe til uansett. Ingen som blir oppvartet. Er ikke noe forskjell nå i forhold til før han dro på skole.

Anonymkode: ebf28...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt! 
Du blir vertinne 24/7 mens de er gjester. 
når man bor sammen er det annerledes så at dette er tungt er helt forståelig! 

Anonymkode: a10ea...47f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever det samme! Men her er det to tvillinger som går siste året på VGS, og en som har perm fra militæret. 

Kjenner meg som en slave i eget hjem. Og jada, jeg vet jeg kan takke meg selv fordi jeg ikke har forventet mer av dem tidligere.

Men her er jeg altså, og det er en ganske så vond følelse. Null takknemlighet, opprørske er dem også (tvillingene)

Håper det blir litt bedre til året når de kun kommer hjem på besøk i julen 🙄

Anonymkode: d2509...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er like slitsomt for oss. Jeg orker maks 3 dager. Desverre er jeg gift med en mann som vil være «hjemme» hele jula😭 jeg går på veggen får ikke slappet av. 

Anonymkode: 5b857...7fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er slitsomt OG koselig 🙂. Jeg var sikkert også slitsom de årene jeg reiste hjem til jul 😂. Og når de drar trenger huset både rydding og vask. Pluss noen maskiner med sengetøy og handduker som må vaskes.

Slitsomt, men ikke sånn at det blir ukoselig her. Det er et uttrykk som sier "det er godt når de kommer, og godt når de drar" 😃

Anonymkode: 1c1a1...588

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner hva du mener. Her er huset fullt av voksne barn, deres partnere og svigerfamilie. Jeg savner å kunne slenge meg på sofaen og ta en 5-minutt når det passer meg.. Men nå er alltid sofaen full, så ingen sjanse for det! 

Anonymkode: 8a5d1...09a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er et voksent barn hjemme hos mamma. Følte meg velkommen de første 3 dagene og nå føles det bare som at hun teller ned dagene.. det gjør så vondt. Vi ses bare ca 2 ganger i året, og man kan jo synes at det burde være trivelig å få besøk av barnet sitt. Og at man kan legge fra seg alenebehovet sitt til de andre 48 ukene i året.  Men, fra nå av blir det maks helgebesøk. Supertrist, for meg i hvert fall. Og ja, jeg hjelper gjerne til med matlaging, rydding, vasking osv. men det får jeg ikke. 

Anonymkode: 1c219...af5

Kortere besøk er løsningen. 

Anonymkode: 99ee8...745

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det voksne barn, svigerbarn og barnebarn. De hjelper litt til og rydder en del, likevel blir mesteparten på meg. Plutselig vasker vi klær for 11 personer og ikke to, handler for 11 personer og ikke to. Vet aldri hvem som skal ha middag  og vet aldri om det er tomt av noe i kjøleskapet. Det flyter med flasker her, leker der,  skittent i gangen, venner av barna står plutselig i døra i. 

De vil gjerne hjelpe til, men blir stresset når de ikke planlegger skikkelig slik mat maten blir ferdig to timer senere en tenkt og sultne småbarn går på veggen. 

I stedet for å ta en dupp i senga har noen okkupert en hel sofa, plutselig skal noen på byen så innkjøpt og planlagt middag må endres😂

Det er koselig å være samlet, men jammen godt når de reiser også. 

Anonymkode: 462eb...802

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her hjelper de til, så det går fint. Men kjenner det irriterer meg at svigersønn på 21 tar full bevertning i tre uker som en selvfølge, han spiser sinnsykt mye. Tar som en selvfølge at han bare kan være her, for det er mye hyggeligere hos oss enn egne foreldre. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere som har kåken fylt opp hele jula; bor de veldig langt unna eller hva? Tror jo det hadde vært godt for begge parter å ha litt tid hjemme for seg selv også? 

Hvorfor ikke gjøre litt om på det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, akkurat det synes jeg bare er kos. Vi sees ofte, men alltid kort, i hverdagen, så det å ha dem på besøk i jula er bare herlig. Få snakket ordentlig, "levd" litt sammen.

Men jeg setter nok også så stor pris på det nettopp fordi det kun er en kort periode, hehe, for å leve mange voksne i ett hus på ubestemt tid kunne nok lett blitt utfordrende. Men ferie? Vi trøkker oss sammen og koser oss!

Anonymkode: a31e8...364

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (10 minutter siden):

Men dere som har kåken fylt opp hele jula; bor de veldig langt unna eller hva? Tror jo det hadde vært godt for begge parter å ha litt tid hjemme for seg selv også? 

Hvorfor ikke gjøre litt om på det? 

De er studenter og bor langt unna ja.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...