AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:41 #41 Del Skrevet lørdag kl 15:41 Lærer på vgs, ønsker å slutte og gjøre noe annet. Jeg er nå over 50 og innser at jeg har brukt hele livet mitt på å være flink og ta valg for andre, noe som har ført til at jeg giftet meg med feil mann, bosatte meg feil sted, tok feil utdannelse og fikk feil jobb. Og så har jeg plutselig blitt så gammel at alt er for seint å gjøre noe med. Prøver å jobbe mot bitterheten og tenke på lønna, men kanskje jeg bare burde gi faen og flytte, skifte jobb, bruke de siste ti årene på noe JEG har lyst til. Anonymkode: 911d7...702 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:47 #42 Del Skrevet lørdag kl 15:47 Jeg jobber offshore og stortrives med jobben min og den livstilen jeg har pga 2-4 turnues + god lønn🤩 Jeg kan gi barna mine en god oppvekst aleine🙏🏻 Anonymkode: 310c8...116 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:28 #43 Del Skrevet lørdag kl 17:28 Jeg jobber som dokumentarfilmskaper og elsker det! Anonymkode: 2c304...6b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:59 #44 Del Skrevet lørdag kl 17:59 Saksbehandler, trives ikke. Anonymkode: d773f...978 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet lørdag kl 18:51 #45 Del Skrevet lørdag kl 18:51 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Lærer på vgs, ønsker å slutte og gjøre noe annet. Jeg er nå over 50 og innser at jeg har brukt hele livet mitt på å være flink og ta valg for andre, noe som har ført til at jeg giftet meg med feil mann, bosatte meg feil sted, tok feil utdannelse og fikk feil jobb. Og så har jeg plutselig blitt så gammel at alt er for seint å gjøre noe med. Prøver å jobbe mot bitterheten og tenke på lønna, men kanskje jeg bare burde gi faen og flytte, skifte jobb, bruke de siste ti årene på noe JEG har lyst til. Anonymkode: 911d7...702 Vet du hva du vil da? lettere sagt enn gjort å bare gi f@#n om du ikke vet hvor du skal.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:57 #46 Del Skrevet lørdag kl 18:57 Jobber som leder for en avdeling. Personalansvar for en fin gjeng på 12 stk, får jobbe med/lede de prosjektene jeg vil på siden av det - elsker virkelig hver dag på jobb. Anonymkode: 7e09e...c7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:01 #47 Del Skrevet lørdag kl 19:01 AnonymBruker skrev (På 30.12.2024 den 19.49): Timelønnen min er helt gjennomsnittlig. Jeg tjener relativt mye fordi jeg jobber nesten 2 vanlige årsverk pr år i timetall (som man ikke trenger man ikke å være lege for å oppnå). Dette inkluderer 70-timer uker hver 3. uke, helger, 24-timers tilstedevakter og røde dager. Jeg har brukt år på kompetansebygging og har i enkelte sammenhenger øverste medisinske ansvar når overlege ikke er tilstede på huset. Sammenligner man min lønn med andre bransjer i privat næringsliv med tilsvarende utdanningslengde, ansvar, spisset kompetanse og tid brukt på jobb kommer ikke jeg spesielt godt ut for å si det sånn. Det handler ikke bare om lønn, men totalpakken (fleksibilitet, mulighet for hjemmekontor, andre goder som er fraværende i offentlig helsevesen). Anonymkode: 09b94...924 De fleste vil tjene bra om de jobber to vanlige årsverk i timer ja. Og de fleste som har lange utdannelser og jobber i privat sektor har og god lønn. Anonymkode: f240a...514 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:10 #48 Del Skrevet lørdag kl 19:10 Jobber som CFO i ett stort konser. Elsker jobben min da jeg har stor frihet og styrer min egen arbeidsdag, jeg er veldig glad i å jobbe med tall og analyser og lønnen er veldig god med mulighet for bonus. Fastlønn er 2,45 mill og det ligger ann til at jeg får 850 000 kr i bonus i februar. Anonymkode: 3f0c8...138 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:32 #49 Del Skrevet lørdag kl 20:32 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jobber som CFO i ett stort konser. Elsker jobben min da jeg har stor frihet og styrer min egen arbeidsdag, jeg er veldig glad i å jobbe med tall og analyser og lønnen er veldig god med mulighet for bonus. Fastlønn er 2,45 mill og det ligger ann til at jeg får 850 000 kr i bonus i februar. Anonymkode: 3f0c8...138 2,45 millioner og 850 000 fanget all min oppmerksomhet. Anonymkode: fc296...0c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:28 #50 Del Skrevet lørdag kl 22:28 Etterforsker i politiet. Trives godt! Anonymkode: 411af...949 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:54 #51 Del Skrevet lørdag kl 22:54 Sykepleier på sykehus. Trives ok, men turnusjobbingen spiser meg opp, ønsker å gjøre noe HELT annet, men vet ikke hva. Anonymkode: 93088...3cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 23:00 #52 Del Skrevet lørdag kl 23:00 Hater jobben min. Hater sjefen. Hun hater meg også. Hater at jeg skal tilbake i jobb etter tre måneders sykmelding nå. Hater at jeg ikke får annen jobb. Helse. Fy faen. Kverk meg. Nei, trenger ikke råd. Anonymkode: cc4e4...5a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 23:12 #53 Del Skrevet lørdag kl 23:12 Jobber med IT. Lang erfaring og spesialisering. Stor fleksibilitet, trivelige kolleger og grei lønn. Det er forventet at vi koordinerer med hverandre men jeg har ikke personalansvar. Det passer meg fint. Anonymkode: 1d023...b71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:27 #54 Del Skrevet i går, 15:27 Anestesisykepleier. Jobber tredelt turnus, har en del ekstra ansvar og spesialkompetanse som få av mine kollegaer har. Dette kompenseres med nøyaktig null kroner ekstra i året. Trivst godt i jobben, veldig givende å være med å redde liv på ukentlig basis. Lønnsmessig mener jeg at jeg burde kommet bedre ut enn jeg gjør. Har landet på ca 900k de siste årene, men dette pga mye ekstravakter og forskyvninger og jobbing i jul/påske/pinse. Anonymkode: bac83...847 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:36 #55 Del Skrevet i går, 15:36 På mitt 17. år som lærer og jeg er så glad i elever, kolleger og fagene mine (matte og naturfag). Ingen dag er like og det er en betydningsfull jobb. Anonymkode: 9afa4...615 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #56 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (På 30.12.2024 den 19.28): Jobber som lege i spesialisering på stort sykehus. Misliker så og si alle aspekter ved arbeidsplassen min, bortsett fra kollegaene mine, selve faget, og de fleste pasientmøtene. Føler meg fanget inn i et system som før eller siden vil suge all livsglede ut av meg, men som jeg føler jeg har investert for mye av livet mitt i til at jeg kan slutte (som jeg forresten ikke har økonomi til heller). Nesten halvparten av inntekten min baserer seg på at jeg jobber ekstremt ukurant og mye, og jeg kommer ikke til å ha økonomi til å gå ut av vakt på veldig mange år. Anonymkode: 09b94...924 Som om jeg skulle sagt det selv. Jobben har alt for ubekvem arbeidstid, for mye ansvar og for travle dager til at lønnen er god nok. Jeg føler meg også fanget, uten mulighet for å komme ut. Anonymkode: 3dbac...320 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 minutter siden #57 Del Skrevet 23 minutter siden AnonymBruker skrev (23 timer siden): Som om jeg skulle sagt det selv. Jobben har alt for ubekvem arbeidstid, for mye ansvar og for travle dager til at lønnen er god nok. Jeg føler meg også fanget, uten mulighet for å komme ut. Anonymkode: 3dbac...320 Det finnes andre muligheter! Jeg jobber som lege i spesialisering i et laboratoriefag på et stort universitetssykehus, og elsker det! Arbeidstid 8-15:30 mandag til fredag, ingen ekstravakter, ingen nattevakter, ingen helgevakter. Masse varierte arbeidsoppgaver, dagene flyr unna og føles som jeg gjør en viktig jobb til tross for at jeg ikke har direkte pasientkontakt. Ja, merker det godt på lønnen, men har fremdeles en årslønn godt over medianen. Jobbet tidligere som lege i spesialisering både på gastrokirurgen og karkirurgen, og det var en helt annen hverdag. Skal ikke tilbake til det, selvom jeg savner å operere. Anonymkode: 10e47...a38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå