AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #1 Del Skrevet 30. desember 2024 Jeg har mistrives i flere jobber og begynner å lure på om det er meg det er noe galt med. Kanskje er jeg for kravstor eller kanskje jeg er for introvert. Har jobbet innen helse i mange år, på tre forskjellige steder, har en bachelorgrad innen helse. Nå skal jeg starte i en annen type jobb hvor jeg har mer selvbestemmelse, fleksibilitet, forholder meg til færre folk og mindre kaos, men med mer usikker lønn og kanskje noe ensomhet. Er så redd for å mistrives også her. Slitet i helsevesenet har gått utover selvtilliten min. Jeg føler jeg ikke fikser arbeidslivet. Jeg er så lei av hamsterhjulet med stress og mas både hjemme og på jobb. Aldri føle at det jeg gjør er bra nok, fordi man aldri rekker helt over. Kan du fortelle meg litt om hva du jobber med og hvordan du trives? Hva er avgjørende for trivselen din? Hilsen småbarnsmor Anonymkode: 7d1c6...fbc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zondaar Skrevet 30. desember 2024 #2 Del Skrevet 30. desember 2024 Jeg er utdannet førskolelærer og spesialpedagog — men jeg har sluttet å jobbe i barnehage pga dårlige rammer, flere og flere krav, men ikke ansatte og utbrenthet. Nå jobber jeg på Nasjonalmuseet og trives med det. Godt å gjøre noe helt annet og ikke minst, jeg lærer ekstremt mye om både kunstnere, kunst og jeg treffer mange flotte mennesker hver dag på jobb. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #3 Del Skrevet 30. desember 2024 Jobber som renholder og hater det! Hater at kroppen blir vondere for hver dag,hater å være nederste på rangstigen og aldri bli lagt til rette for eller sett. Og hater ensomheten! Anonymkode: 7349a...cc3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #4 Del Skrevet 30. desember 2024 Jobber som renholder på en vidergående skole og elsker det. Får være aktiv og bruke kroppen.En sittestillende jobb hadde ikke passet meg pga jeg har fibromyalgi. Det beste for meg er å være i bevegelse. Vi er en del av skolen og føler oss inkludert Anonymkode: 550b2...168 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #5 Del Skrevet 30. desember 2024 Jobber på et cruiseskip i Karibien. Klager ikke☀️ Anonymkode: 3bbd2...382 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #6 Del Skrevet 30. desember 2024 Jobber med salg, typ lignende key account. Manager, kjedelig og lei. Skal bytte beite nå i Januar. Anonymkode: 96799...392 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #7 Del Skrevet 30. desember 2024 Avdelingsleder i en stor bedrift innen olje/gass. Stortrives. Begynte i et yrke «på gulvet» og tok fagbrev og har jobbet meg oppover. Kan absolutt anbefale jobb innen industrien Anonymkode: 15782...84c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 30. desember 2024 #8 Del Skrevet 30. desember 2024 Assisterende butikksjef i en klesbutikk i dansk kjede. Elsker jobben min og stortrives. Stort sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #9 Del Skrevet 30. desember 2024 Hvis du tar med deg de negative tankene og slitet hjemmefra på jobb vil du aldri trives, uansett hvilken jobb du får deg. Kanskje det hjelper å senke forventningene. Ikke forvent å finne meningen med livet på jobb, det holder med å få lønn. Og kanskje snakke med noen så du kan få hjelp til å håndtere de negative tankene, så kan du finne mening litt senere. Akkurat nå er lønn og mat på bordet det viktigste. Anonymkode: 299c7...f52 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #10 Del Skrevet 30. desember 2024 Prosjektleder i det offentlige. Trives ikke. For mye av jobben min dreier seg om å få andre til å gjøre jobben sin. Anonymkode: e047b...288 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #11 Del Skrevet 30. desember 2024 Jobber som lege i spesialisering på stort sykehus. Misliker så og si alle aspekter ved arbeidsplassen min, bortsett fra kollegaene mine, selve faget, og de fleste pasientmøtene. Føler meg fanget inn i et system som før eller siden vil suge all livsglede ut av meg, men som jeg føler jeg har investert for mye av livet mitt i til at jeg kan slutte (som jeg forresten ikke har økonomi til heller). Nesten halvparten av inntekten min baserer seg på at jeg jobber ekstremt ukurant og mye, og jeg kommer ikke til å ha økonomi til å gå ut av vakt på veldig mange år. Anonymkode: 09b94...924 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #12 Del Skrevet 30. desember 2024 Utdannet bhglærer og jobber som pedleder på tiende året. Veldig glad i barna og godt samarbeid med kolleger og foreldre. Likevel avskyr jeg jobben min fordi den tar alle kreftene mine, både fysiske og emosjonelle. Har ikke hatt en eneste arbeidsdag i desember jeg ikke har grått av utmattelse da jeg kom hjem fra jobb. Anonymkode: bf8c3...3ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #13 Del Skrevet 30. desember 2024 Regnskapskonsulent i et stort konsern. Jobber primært med skatt og avgifter, inkl. årsregnskap og skattemelding. Helt grei jobb. Anonymkode: 4890b...947 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #14 Del Skrevet 30. desember 2024 Jobber i universitetsadministrasjon. Har truffet blink. Trives fordi jeg jobber mye selvstendig, har en raus sjef, gode kolleger, fleksibel arbeidstid og ofte interessante arbeidsoppgaver. Anonymkode: dd207...e22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
harma Skrevet 30. desember 2024 #15 Del Skrevet 30. desember 2024 Jobber som lærer og liker i utgangspunktet jobben min, men alle innskrenkninger, dårlig kommuneøkonomi og mangel på ressurser i alle ledd gjør jobben tung. Velger foreløpig å bli pga fine elever som jeg blir veldig glad i og gode kollegaer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #16 Del Skrevet 30. desember 2024 Jobber som jurist i staten. Saksbehandlingsjobb. Trives veldig godt. Er semi-introvert og trives derfor godt med at kan ha hjemmekontor 1-2 dg i uken. Blir jo mye det samme dag for dag, men ulike saker gir også ulike problemstillinger. Godt fagmiljø og gode kolleger. Grei lønn. Anonymkode: d3f61...03a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLR Skrevet 30. desember 2024 #17 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jobber som lege i spesialisering på stort sykehus. Misliker så og si alle aspekter ved arbeidsplassen min, bortsett fra kollegaene mine, selve faget, og de fleste pasientmøtene. Føler meg fanget inn i et system som før eller siden vil suge all livsglede ut av meg, men som jeg føler jeg har investert for mye av livet mitt i til at jeg kan slutte (som jeg forresten ikke har økonomi til heller). Nesten halvparten av inntekten min baserer seg på at jeg jobber ekstremt ukurant og mye, og jeg kommer ikke til å ha økonomi til å gå ut av vakt på veldig mange år. Anonymkode: 09b94...924 Tjener du ikke bra som lege 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 30. desember 2024 #18 Del Skrevet 30. desember 2024 (endret) Jeg jobber som lærer, er kontaktlærer på småskoletrinnet. Jeg elsker jobben min! Jeg valgte å gå fra finansbransjen til læreryrket for noen år siden. Det viktigste for trivselen min er at jeg elsker å jobbe med barn og mennesker, og at jeg får brukt mitt intellekt, min kløkt og mellommennskelige evner. Jeg er introvert, sjenert og innadvendt, men jeg føler så stor mestring at det er noe jeg "glemmer" når jeg tar på meg lærerhatten. Jeg liker å jobbe med de små elevene hvor jeg både fått vært omsorgsperson, pedagog, sosionom og alt annet som tilhører skolehverdagen. Det er selvfølgelig også krevende, skal sies. Jeg elsker å se mestringen og gleden hos elevene, og det gjør så godt når det du har jobbet med endelig fungerer, når en elev som ikke har det så lett plutselig mestrer noe vi har jobbet mot, eller de sterke elevene føler mestring fordi jeg klarer å tilrettelegge legge for dem også. Ja, jeg blir skikkelig sliten av jobben min, men det er noe veldig tilfredstillende og gøy over den. Det er mye ansvar som jeg føler enormt på, men det gir mye mestringsfølelse og glede. Endret 30. desember 2024 av SPOCA 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #19 Del Skrevet 30. desember 2024 Trafikklærer på tunge kjøretøy 😊 Elsker jobben min. Varierte arbeidsdager med spennende utfordringer for hver nye person inn i kjøretøyet. Litt varier med klasseromundervisning, timer i bil og noe ute på parkeringen med legg av kjetting/lastsikring osv. Ok lønn, mulighet for kortere dager ved behov og kjempe fine kollegaer🤩 Anonymkode: ca6b9...fdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #20 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jobber som lege i spesialisering på stort sykehus. Misliker så og si alle aspekter ved arbeidsplassen min, bortsett fra kollegaene mine, selve faget, og de fleste pasientmøtene. Føler meg fanget inn i et system som før eller siden vil suge all livsglede ut av meg, men som jeg føler jeg har investert for mye av livet mitt i til at jeg kan slutte (som jeg forresten ikke har økonomi til heller). Nesten halvparten av inntekten min baserer seg på at jeg jobber ekstremt ukurant og mye, og jeg kommer ikke til å ha økonomi til å gå ut av vakt på veldig mange år. Anonymkode: 09b94...924 Lønna di gjør vel at det er verdt det! Eller? Anonymkode: 8e198...84b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå