AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #1 Del Skrevet 30. desember 2024 Jeg har ikke hatt lappen så lenge, men oppdaget nå at det er trekant på sobril-esken.. jeg har tatt sobril flere ganger (ikke fast) men jeg blir ikke slækk og svimmel og sånn. Kan jeg fremdeles kjøre da? Eller kommer det frem på en test om jeg har tatt sobril? Anonymkode: 3bbce...516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #2 Del Skrevet 30. desember 2024 Det er ikke test som er problemet. Det er at du er uegnet i trafikken. Kontakt legen så får du informasjon om din dose, eventuelle andre midler du tar i tillegg, tilvenning, og tidspunkt for når du eventuelt kan kjøre bil etter inntak. Inntil videre parkerer du bilen. Anonymkode: 5cf24...e3c 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #3 Del Skrevet 30. desember 2024 https://nhi.no/rettigheter-og-helsetjeneste/pasientrettigheter/forerkort-og-sykdom/forerkort-og-b-preparater/hvilke-grenser-er-satt Les denne og diskuter saken med legen din. Om det er ulovlig eller ikke er avhengig av fast vs. sporadisk bruk, dose, kombinasjon med andre medisiner m.m. Veiledningen for dose kan f.eks være feil om du veier lite / mye, så det er tryggest å snakke med legen. Min lege sa til meg at jeg aldri skulle kjøre samme dag som jeg tok sobril, selv om jeg tok langt under 30 mg. Det fordi man virkelig ikke ønsker å ta sjansen. Anonymkode: 8fb3c...a8d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #4 Del Skrevet 30. desember 2024 Man merker ikke selv at reaksjonsevnen er svekket før det smeller. Anonymkode: 08caf...fd7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 30. desember 2024 #5 Del Skrevet 30. desember 2024 Rød trekant betyr at man ikke skal kjøre bil og det kan slå ut på politiets instrumenter men sånt må avtales med lege 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #6 Del Skrevet 30. desember 2024 Nei, hovedregelen er at du ikke kan kjøre bil når du tar Sobril sporadisk. Den røde trekanten er der av en grunn. De fleste blir ikke slække og svimle av noen øl heller, men grensa for når man kan kjøre er ikke at man "føler seg fin". Anonymkode: 40532...f1b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stoltskeiv Skrevet 30. desember 2024 #7 Del Skrevet 30. desember 2024 Nope. Min legen sa også at jeg ikke skulle kjøre med sobril. Det er trekant på den! Selv på 10 mg merker jeg at jeg er mindre tilstede enn normalt. Men reaksjonsevnene føler jeg er vanlig, men den er ikke det😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #8 Del Skrevet 30. desember 2024 Rart at du ikke visste at man ikke skal kjøre når man har tatt Sobril. Hvis du blir stoppet i kontroll og de tar test så vil det slå ut og lappen ryker. Den sitter en god stund i kroppen. Selv om du føler deg fin når du har tatt den så er du ikke kompetent til og kjøre. Hvis du fortsatt vil har sertifikatet så må du ikke ta den når du skal kjøre. dette er grunnen til at man skal lese pakningsvedlegget. Anonymkode: b54d7...51f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #9 Del Skrevet 30. desember 2024 Om du kan kjøre avgjør legen. Ja det kommer frem på test. Anonymkode: 2c472...db3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 30. desember 2024 #10 Del Skrevet 30. desember 2024 Selvsagt skal du ikke kjøre. Apoteket opplyser deg om dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå