AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #1 Del Skrevet 30. desember 2024 Her har samboer sovet til 11-12 hver dag hele juleferien, som han har frem til 6 januar. Vi har barn, dyr, ting må ordnes, men det er jeg som står med det hver bidige morgen. Er det virkelig innenfor at en voksen mann og familiefar sover bort halve dagen hver dag? Anonymkode: 2969b...8ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Voyeur Skrevet 30. desember 2024 #2 Del Skrevet 30. desember 2024 (endret) Nei. Når man har barn og dyr, overlater man det ikke til den andre i huset hele jula. Hva med din tid? Lurt å snakke med han, og si at du forventer noe annet resten av jula. Eventuelt lukke dyr og barn inn på soverommet med han, og låse døra.. Edit: høres forresten ut som min eks. Det er en grunn til at han er en eks. Endret 30. desember 2024 av Voyeur 5 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #3 Del Skrevet 30. desember 2024 Selvsagt ikke. Send ungene inn til ham 😄 Anonymkode: 1af50...5ba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #4 Del Skrevet 30. desember 2024 Voksen mann? forvokst drittunge mener du vel? NEI- Det er ikke innafor Anonymkode: c772e...087 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #5 Del Skrevet 30. desember 2024 Hva synes du? Det er viktige her. Med mindre det finnes en kontekst som forklarer og gir mening, ville ikke jeg akseptert det. For egen del har jeg to barn, en syk mann og jobber 100 % - jeg er hjemme hos min mor i jula som står opp med ungene - og jeg ligger å drar meg til både ni og ti de dagene det er rom for det. Leser til "langt på natt", eller ser på to (!) episoder av en serie før jeg legger meg. Dette trenger jeg virkelig, å puste ut litt og få litt fri fra ansvar. Anonymkode: c092b...f8a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #6 Del Skrevet 30. desember 2024 Nei!!! Ville stått opp, lagd meg en kaffekopp og sagt til ungene at «nå går vi opp å vekker pappa». Under god og varm dyne, med masse iskalde barneføtter på ryggen hans Anonymkode: 47b70...51f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #7 Del Skrevet 30. desember 2024 Er ikke halve dagen det da, du kan la han sove til 11 siden det er ferie for han. Så får dere fordele oppgavene med å være effektive også Anonymkode: a72eb...099 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #8 Del Skrevet 30. desember 2024 Har du snakket med han? Anonymkode: 3dc81...779 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #9 Del Skrevet 30. desember 2024 Hva skjer om han vekkes? Blir han sint, lager dårlig stemning? Anonymkode: 70eeb...5c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #10 Del Skrevet 30. desember 2024 Mann er han vel ikke når han oppfører seg som barn på 16 år. nei det er ikke innafor. Burde sjekkes med legen om han har søvnproblemer. Anonymkode: 79535...59c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #11 Del Skrevet 30. desember 2024 Selvfølgelig ikke. Anonymkode: 09b74...ead Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #12 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Her har samboer sovet til 11-12 hver dag hele juleferien, som han har frem til 6 januar. Vi har barn, dyr, ting må ordnes, men det er jeg som står med det hver bidige morgen. Er det virkelig innenfor at en voksen mann og familiefar sover bort halve dagen hver dag? Anonymkode: 2969b...8ed Snakker du med han om det da, eller bare lar du han sove? Anonymkode: 1ba45...74d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #13 Del Skrevet 30. desember 2024 NEI! Anonymkode: 75826...7b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #14 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er ikke halve dagen det da, du kan la han sove til 11 siden det er ferie for han. Så får dere fordele oppgavene med å være effektive også Anonymkode: a72eb...099 Men hun skal aldri få sove? Barn og dyr kan ikke vente. Anonymkode: 9dccd...00c 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #15 Del Skrevet 30. desember 2024 Vi har barn i skolealder og hunder, og jeg er den som står opp enten det er helg eller ferie. Fordi jeg liker det. Elsker å ha morgenen med meg, og står gjerne opp klokka 5 i helgene. Vi har hatt det slik i mange år og det er ei ordning vi er enige om. Ofte har jeg luftet hundene, vasket klær og ordnet frokost før han er oppe. Så for MIN del ville dette vært helt innafor, hvis vi ikke skulle noe spesielt. Men så kommer det jo an på hva du føler er innafor hos dere, for her er man jo ulike. Jeg er A menneske, han er B menneske, så dette fungerer i vårt hjem. Mannen her ønsker å vekkes 9.30, så da gjør vi det. Men for min del skulle han bare sovet lengre. Anonymkode: 7229f...c4f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #16 Del Skrevet 30. desember 2024 Hadde ikke gått her i huset. Vi har felles frokost kl 10 i jul og helger. Da vi hadde småbarn, sto vi opp annenhver morgen. Om du ikke vil sove lenge på dine dager, så kan du ligge lenger med en kopp kaffe og en bok, eller bruke lang tid på badet i fred og ro 🙂. Annenhver dag i ferien er det eneste rettferdige. Anonymkode: f02d5...0b5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 30. desember 2024 #17 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er ikke halve dagen det da, du kan la han sove til 11 siden det er ferie for han. Så får dere fordele oppgavene med å være effektive også Anonymkode: a72eb...099 Det er vel ikke å fordele oppgavene hvis mor tar barna hver morgen? Hvorfor skal bare far nyte ferien? 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #18 Del Skrevet 30. desember 2024 Tja, vil jeg si... Vil du også sove? Hva krever hund og barn disse timene? Hvordan er han resten av dagen? Tar han mye av kveldsskiftet? Selv er jeg a-menneske. Elsker alenetid morgen, så TV-tid og kos, tid til å bake brød, lage til god mat. Pusle litt i huset. Sitte litt her for meg selv. Har ingenting i mot at han sover litt frempå (ikke til 12, da..vil ut av huset og finne på litt sammen) På ettermiddag/kveld kan jeg ta en joggetur, logge av familielivet litt, han tar unna i huset, vasker opp etter middag, og har generelt mer energi enn meg. Anonymkode: b0e9b...b57 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #19 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hadde ikke gått her i huset. Vi har felles frokost kl 10 i jul og helger. Da vi hadde småbarn, sto vi opp annenhver morgen. Om du ikke vil sove lenge på dine dager, så kan du ligge lenger med en kopp kaffe og en bok, eller bruke lang tid på badet i fred og ro 🙂. Annenhver dag i ferien er det eneste rettferdige. Anonymkode: f02d5...0b5 Det er jo individuelt Jeg er stort sett oppe 6 hver dag. Da vil jeg ut av seng, begynne å pusle på kjøkken og i huset, eller sitte litt her. Så morgenskift og kveldsskift fungerer helt utmerket for oss. Anonymkode: b0e9b...b57 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #20 Del Skrevet 30. desember 2024 Det er ikke greit! I min familie er jeg veldig a-menneske og mannen veldig b-menneske. Jeg tar stort sett alle morgener i helger og ferier, men mannen står opp senest kl 9 om jeg ikke vekker han før (jeg trenger ikke noen grunn, han står opp når jeg ønsker). Våre barn våkner mellom 7 og halv 8, så det er ikke noe stort offer for meg. Og til gjengjeld så tar han det meste av nattevåk, og i jula har han også tatt vesentlig mer enn meg på dagtid fordi jeg har vært syk hele jula. Vi har en enighet om fordeling som funker bra, og jeg tar gjerne hver morgen for å kunne sove gjennom natta. Men hadde mannen sovet til 11-12, hadde jeg satt ned foten. Anonymkode: a8656...bee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå