AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #1 Del Skrevet 30. desember 2024 Tidligere tålte håret mitt all elendig behandling og så allikevel sunt ut, nå ser jeg at jeg må ta tak for å kunne få tilnærmet likt hår. Skal stusse håret regelmessig litt en gang i mnd, har sluttet med bruk av strikk som jeg har skjønt at knekker hårene, bare frisørshampo og balsam, ingen varmebehandling. Noen andre tips? Har nå skulderlangt hår med fall og tynne hårstrå med en del hår etter en stor klipp, ønsker å få spart litt mer lengde på en sunn måte. Anonymkode: 6efff...9d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #2 Del Skrevet 30. desember 2024 Jeg klarte aldri å spare da jeg gikk ofte til frisøren for jevnlig stuss. Håret vokser vel omlag en cm i måneden, og det ble da kuttet vekk. Anonymkode: 3476f...734 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #3 Del Skrevet 30. desember 2024 Ville ellers vært mer nøye med vitaminer og mineraler, samt sjekket stoffskifte. Har mer å si enn sjampo og balsam. I tillegg er det heller ikke slik at all frisørsjampo og -balsam er bedre enn fra butikk. Anonymkode: 3476f...734 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #4 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg klarte aldri å spare da jeg gikk ofte til frisøren for jevnlig stuss. Håret vokser vel omlag en cm i måneden, og det ble da kuttet vekk. Anonymkode: 3476f...734 Ser den, jeg tror jeg gjør det de første mnd hvertfall, og så kanskje trapper til hver tredje eller så, er redd for å gå tilbake til den elendige hårkvaliteten jeg hadde før den store klippen nå. Har ikke hastverk med å spare, men vil altså gjerne på sikt få en del lenger hår igjen. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ville ellers vært mer nøye med vitaminer og mineraler, samt sjekket stoffskifte. Har mer å si enn sjampo og balsam. I tillegg er det heller ikke slik at all frisørsjampo og -balsam er bedre enn fra butikk. Anonymkode: 3476f...734 Spiser sunt og tar blodprøve annethvert år, det så fint ut sist så er vel bare at håret mitt krever mer nå enn i sin ungdom. Ts Anonymkode: 6efff...9d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #5 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ville ellers vært mer nøye med vitaminer og mineraler, samt sjekket stoffskifte. Har mer å si enn sjampo og balsam. I tillegg er det heller ikke slik at all frisørsjampo og -balsam er bedre enn fra butikk. Anonymkode: 3476f...734 Har du noen merker du anbefaler? Anonymkode: 6efff...9d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #6 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Har du noen merker du anbefaler? Anonymkode: 6efff...9d8 Nå tenkte jeg mest på at det ikke er all frisørsjampo som er bra, har selv vært veldig misfornøyd med f.eks. redken. Føler meg som en kråke på håret etter å ha brukt redken. Samtidig har jeg vært godt fornøyd med aussie og tester nå ut dove. Av frisørsjampo er jeg godt fornøyd med wella sp og av produktene liker jeg best kms. Men, jeg har veldig tykt hår, så sånn sett har vi kanskje ulikt utgangspunkt? Anonymkode: 3476f...734 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #7 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Nå tenkte jeg mest på at det ikke er all frisørsjampo som er bra, har selv vært veldig misfornøyd med f.eks. redken. Føler meg som en kråke på håret etter å ha brukt redken. Samtidig har jeg vært godt fornøyd med aussie og tester nå ut dove. Av frisørsjampo er jeg godt fornøyd med wella sp og av produktene liker jeg best kms. Men, jeg har veldig tykt hår, så sånn sett har vi kanskje ulikt utgangspunkt? Anonymkode: 3476f...734 Jeg har middels tykt hår med en del fall (altså ikke typisk nordisk hår), men med tynne hårstrå. Anonymkode: 6efff...9d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #8 Del Skrevet 30. desember 2024 Man må ta vare på hodebunn for å få optimal hårvekst. Bruke oljekur eksoliering og hygiene og ikke gå for mangen dager uten å vaske håret da kan man få en sopo som øker håravfall. og en god bslsam til hodebunnen etter shampo for fukt. Man skal behandle hodebunnen som huden på resten av ktoppen fordi det påvirker håret. Anonymkode: 73d70...8cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #9 Del Skrevet 30. desember 2024 Du må finne produkter som passer akkurat ditt hår, hjelper ikke at det er bra for andre hvis de har forskjellig hår fra deg. Sov med flette, du kan også bruke sateng putetrekk. Anonymkode: 3fa3b...e91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadasikkert29 Skrevet 30. desember 2024 #10 Del Skrevet 30. desember 2024 Sjekk ut håroljing! Det har hjulpet meg masse å gjøre det en gang i uken. Sover også med flette (løs flette), bruker bare hårstrikk av silke, kurer håret mitt en gang i uken, bruker litt hårolje i tuppene hver kveld, bruker varmebeskyttelse og ikke minst leave in spray som pleier etter hver dusj. Spør frisøren din om tips om hva ditt hår trenger! Hun/han vet sikkert også hvilken type produkter som passer til deg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #11 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du må finne produkter som passer akkurat ditt hår, hjelper ikke at det er bra for andre hvis de har forskjellig hår fra deg. Sov med flette, du kan også bruke sateng putetrekk. Anonymkode: 3fa3b...e91 Jeg har jo skrevet hvordan hår jeg har, vet ikke selv noe mer enn dette da jeg ikke har tatt særlig vare på håret mitt tidligere. Er vel type 2A ser det ut som utifra bilder. Bruker ikke frisør. Ts Anonymkode: 6efff...9d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 30. desember 2024 #12 Del Skrevet 30. desember 2024 (endret) Jeg vil anbefale hodebunnsolje og hårolje. Det har gjort underverker på mitt tynne nordiske hår. Jeg har også begynt å bruke hårhåndkle annerledes enn jeg har gjort før og eliminert frissen i håret med 90%. Istedet for å ha knappen i nakken, har jeg nå knappen på håndkleet over panna og ruller håndkleet med hårets retning istedetfor imot retninga. Det gjør også at jeg slipper å måtte gre ut håret etter dusjen, det kan bare lufttørke. Om jeg må gre det, så bruker jeg bare fingrene. Endret 30. desember 2024 av Bålkaffe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #13 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Tidligere tålte håret mitt all elendig behandling og så allikevel sunt ut, nå ser jeg at jeg må ta tak for å kunne få tilnærmet likt hår. Skal stusse håret regelmessig litt en gang i mnd, har sluttet med bruk av strikk som jeg har skjønt at knekker hårene, bare frisørshampo og balsam, ingen varmebehandling. Noen andre tips? Har nå skulderlangt hår med fall og tynne hårstrå med en del hår etter en stor klipp, ønsker å få spart litt mer lengde på en sunn måte. Anonymkode: 6efff...9d8 Jeg går etter økologisk, plantebasert natur shampo så ofte jeg kan. Går på helsekosten/vita, det har reddet håret mitt som nå vaskes hver 10 dag. Klipper tupper 5 ganger i året, bruker ingen varmebehandling og har ingen farge i det. Det ser sunt ut og er nå helt ned til rompa. Anonymkode: 8760a...232 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 30. desember 2024 #14 Del Skrevet 30. desember 2024 Noen ganger har man ikke noe valg. Økonomi spiller en rolle. Jeg var så heldig, billigste shampo var godt for håret mitt. Jeg blomstret. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 30. desember 2024 #15 Del Skrevet 30. desember 2024 Det jeg vil si, er du fattig, du har ikke valg. Jeg måtte la håret vokse da jeg ikke hadde råd til frisør. Det vokste. Jeg er ikke konfertsbel med å ha lenhgrr hår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #16 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har jo skrevet hvordan hår jeg har, vet ikke selv noe mer enn dette da jeg ikke har tatt særlig vare på håret mitt tidligere. Er vel type 2A ser det ut som utifra bilder. Bruker ikke frisør. Ts Anonymkode: 6efff...9d8 Du kan gå innom en frisørsalong og få anbefalt produkter til ditt hår. Anonymkode: 3fa3b...e91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #17 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du kan gå innom en frisørsalong og få anbefalt produkter til ditt hår. Anonymkode: 3fa3b...e91 Det har jeg også gjort i forhold til shampo og balsam. Anonymkode: 6efff...9d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #18 Del Skrevet 31. desember 2024 Det har funket for meg å stusse håret 3 ganger i året (for eksempel i januar, mai og oktober), samt sørge for å holde hodebunnen ren. Tørrsjampo sluttet jeg å bruke for lenge siden. Jeg må vaske håret daglig på grunn av fet hodebunn, og håret mitt ser sunnere og friskere ut enn noen gang. Når jeg prøvde å "fikse" den fete hodebunnen ved å ikke vaske det for ofte opplevde jeg håravfall og dårligere kvalitet på håret. Så følg med på hodebunnen, bruk pleiende produkter i blant, men ingen grunn til å bruke det ofte. En hårkur her og der. Ikke varmebehandling. Jeg føner håret mitt kanskje halvparten av gangene jeg vasker det, men syns ikke det sliter på håret. Bruk varmebeskyttelse. Anonymkode: ba195...db1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #19 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det har funket for meg å stusse håret 3 ganger i året (for eksempel i januar, mai og oktober), samt sørge for å holde hodebunnen ren. Tørrsjampo sluttet jeg å bruke for lenge siden. Jeg må vaske håret daglig på grunn av fet hodebunn, og håret mitt ser sunnere og friskere ut enn noen gang. Når jeg prøvde å "fikse" den fete hodebunnen ved å ikke vaske det for ofte opplevde jeg håravfall og dårligere kvalitet på håret. Så følg med på hodebunnen, bruk pleiende produkter i blant, men ingen grunn til å bruke det ofte. En hårkur her og der. Ikke varmebehandling. Jeg føner håret mitt kanskje halvparten av gangene jeg vasker det, men syns ikke det sliter på håret. Bruk varmebeskyttelse. Anonymkode: ba195...db1 Frank&Gunnar shampoo reddet hodebunnen min. Anonymkode: 8760a...232 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå