Gå til innhold

Hormonell akne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen har tips mot spesifikt hormonell akne?

Har hatt akne siden jeg var 17 år, og nå er jeg 29. Har gått på isotretinoin 2 ganger. En gang da jeg var 19 år og en gang da jeg var 22 år. Men aknen kommer tilbake. 
Har prøvd forskjellige prevansjonsmidler for å se om det kan hjelpe, men det gjør det ikke. 

Aknen har vært borte i svangerskap og ved amming. 

Nå er det 2 år siden sist svangerskap, og aknen er værre enn noen gang. Har ikke gått på noe prevansjon disse 2 årene. 

Nese og panne er helt fint uten en prikk. Men alt av kviser er på kjeve og kinn. Har skjønt at det da ofte er hormonell akne. 

Spiser mye grønnsaker, frukt, rent kjøtt og fisk. Drikker bare vann, kaffe, farris og te. Drikker aldri brus, saft og enrgidrikke da jeg ikke liker det. Men stort sett litt sukker hver dag i form av en sjokoladeknekk. Drikker 2 glass vin fredager og lørdager. Har prøvd både helt milde og enkle renseprodukter, samt sterke og aktive ingredienser anbefalt av hudpleier.. blir sprø.. 

Er det eneste som funker enda en iso-kur??? 

Anonymkode: 64522...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk det av et usunt forhold. Med det samme jeg var over han, forsvant det for godt. Eksen hans hadde opplevd akkurat det samme.

Anonymkode: e1a0e...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å spis melkefritt. Noen reagerer på hormoner i kumelk som kræsjer med ens egne hormoner. Det betyr ikke at du har allergi for melk altså, men kun at noen opplever bedring av melkefritt kosthold. Dette fikk jeg info om av min hudlege.

Anonymkode: b5244...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg fikk det av et usunt forhold. Med det samme jeg var over han, forsvant det for godt. Eksen hans hadde opplevd akkurat det samme.

Anonymkode: e1a0e...797

Ja, jeg har opplevd omsorgssvikt og aknen kom da det stormet som værst hjemme.. Nå bor jeg med en skikkelig snill og god mann og har det fint, men har jo selvsagt en del i bagasjen pga barndommen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Prøv å spis melkefritt. Noen reagerer på hormoner i kumelk som kræsjer med ens egne hormoner. Det betyr ikke at du har allergi for melk altså, men kun at noen opplever bedring av melkefritt kosthold. Dette fikk jeg info om av min hudlege.

Anonymkode: b5244...8e3

Det har jeg faktisk ikke prøvd, men kan være verdt et forsøk. Ver du hvor lenge evt før man kan oppleve bedring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...