Gå til innhold

Hvilken bil med tre bakovervendte barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjelp! Vi venter vårt tredje barn på litt over tre år. Per nå har vi en Audi A4 stasjonsvogn og en VW Golf. Vi får plass til tre barn når ene sitter fremme (uten airbag!), men da er det en voksen det ikke er plass til, for vi får ikke plass i midten med to seter bak. Attpåtil er samboeren min 196 cm høy, så det må være god plass til beina hans når han kjører. Skulle helst hatt plass til alle på en gang. Prisklasse opp til 500 000, men gjerne mye rimeligere også! Noen som har noe å anbefale?

Anonymkode: a27a5...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med et så lavt budsjett så kan dere hvert fall ikke gå for ny bil. Ikke med 3 bakovervendte barn + mann på 2 meter. Hadde gått for en pent brukt 7 seters.

Anonymkode: 678fd...8fe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde absolutt kikket på vw id4. Vi har den, og den har skikkelig god plass i baksetetet og romslig foran til tross for at vi foreløpig har en svær roterbar isofixstol bak. Har også hatt beltemontert bakovervendt og svær isofix med grei plass til en voksen bak. Så jeg skulle tro det går veldig fint med f.eks. to minikid 4 og en BeSafe stretch eller motsatt. Men du kan selvsagt ikke ha isofixstoler med mindre du f.eks. monterer babystolen med isofix foran (uansett varer jo BeSafe stretch/minikid 4 mye lengre). Også god plass i bagasjerommet, vi har grei plass til en labrador på 30kg som tar halve bagasjerommet og en Emmaljunga nxt90. Det er også isofix-feste på passasjersetet foran. 

Anonymkode: adbaa...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volkswagen sharan. Superpraktisk og god plass med tre fullstendige seter i midterste rad, som også kan stilles i lengderetning. Også to ekstra seter som kan slås opp bakerst, men god nok plass til at jeg på 174 kan sitte der. Masse bagasjeplass når de er slått ned, god nok plass til en ordentlig handlerunde når de er oppe. 

Anonymkode: 8636f...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Med et så lavt budsjett så kan dere hvert fall ikke gå for ny bil. Ikke med 3 bakovervendte barn + mann på 2 meter. Hadde gått for en pent brukt 7 seters.

Anonymkode: 678fd...8fe

Well hello captain obvious

Takk for svar! Vi får vel bestille prøvekjøring.

Anonymkode: a27a5...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde god plass til tre bakovervendte i 7 seter Touran, baksetene kan også stilles i lengderetningen og dermed stilles ulikt. Men det er tre fulle bakseter, og det er det som teller. Vi har hatt 4 barn og to voksne i den og, samt hundebur og turstasj. Både jeg og mann er lange. 

Anonymkode: e6509...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kjøpte Ford S-Max da vi hadde samme utfordring. Vært kjempefornøyde🤩

Anonymkode: 94ec0...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercedes EQB kan muligens være et alternativ?

Har en kollega med 3 unger som kjøpte det for et par år siden og hun er i hvertfall veldig fornøyd.

Ungene hennes er dog litt større enn dine, da tvillingene hennes var 2 år og eldste 5 år.

Overraskende god plass i denne bilen og kjekt med 7 seter om ungene skal ha med en venn eller to.

https://www.finn.no/mobility/item/385138729?ci=1

Anonymkode: bb304...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi kjøpte Ford S-Max da vi hadde samme utfordring. Vært kjempefornøyde🤩

Anonymkode: 94ec0...046

Kjenner flere med mange barn, og mange barneseter, som har Ford S-Max og er veldig fornøyd :) 

Anonymkode: 61f3e...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Volkswagen sharan. Superpraktisk og god plass med tre fullstendige seter i midterste rad, som også kan stilles i lengderetning. Også to ekstra seter som kan slås opp bakerst, men god nok plass til at jeg på 174 kan sitte der. Masse bagasjeplass når de er slått ned, god nok plass til en ordentlig handlerunde når de er oppe. 

Enig (vi har en selv). Dere trenger tre fullverdige seter på midterste rad, og da holder ikke en vanlig femseter. Dere må likevel måle nøye når dere velger ut setene. Vær også obs på at beltestoler faktisk er et større problem enn bakovervendte stoler, for de beltestolene er veldig brede.

Bakerste rad i en Sharan kan faktisk brukes komfortabelt av voksne, og det gjelder ikke alle sjusetere akkurat. 

Anonymkode: 878f7...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere ikke har noe imot en litt «eldre» bil: VW Sharan. 

Det er tre fulle seter i midtraden, samt to fleksible seter bak (som for vår del stort sett ble brukt til bagasjerom for stor tvillingvogn i starten, nå er det genialt for når venner av eldste skal sitte på). Var null problem å få plass til alle tre unger med bakovervendte seter. 

Kupeen er romslig nok til at man (relativt) lett får satt ungen som eventuelt skal sitte i midten). Men det er isofix på alle seter i midten og bak, så for mannen din sin skyld kan man også plassere en eller to unger bakerst og la han ha fri plass bak sitt sete. 

Anonymkode: 32dd9...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.12.2024 den 15.28):

Enig! Men om det er god plass bakerst kommer veldig an på! Jeg er to centimeter høyere enn deg, men har store problemer med å sitte bak der, jeg har riktig nok veldig lange bein da.

Anonymkode: 6b1d4...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...