Gå til innhold

Produkter/frisyrer til krøllete hår i 50-årene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen andre som har erfaring med krøllete hår og er i 50 årene? 

Har alltid hatt krøllete hår, men håret mitt har forandret seg mye de siste årene. Det er sikkert vanlig siden overgangsalderen står og banker på døra, kanskje den også har en fot innenfor.

Produktene jeg brukte før fungerer ikke slik de har gjort. Frisyren jeg har hatt ser ikke så bra ut lenger.

Noen med erfaring/tanker om produkter og frisyrer til krøller som passer til damer i 50-årene??

Anonymkode: 0701f...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Har alltid hatt krøllete hår, men håret mitt har forandret seg mye de siste årene. Det er sikkert vanlig siden overgangsalderen står og banker på døra, kanskje den også har en fot innenfor.

Hvis håret ditt tar forandret seg siste årene så har du mest sannsynlig vært i overgangsalderen like lenge. 

Anonymkode: 9ba3a...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis håret ditt tar forandret seg siste årene så har du mest sannsynlig vært i overgangsalderen like lenge. 

Takk for opplysningen 😊

Om jeg ønsket å vite om jeg var i overgangsalderen eller ikke hadde jeg muligens formulert innlegget annerledes 😀

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i 40-årene, men hatt krøller siden puberteten. Synes Maria Nila sin Curlicue-krem (rosa krukke) er den beste, men den er dyr. Normal har en slags gelé fra Curl Girl som jeg bruker til hverdags. Felles for dem begge er å ha i produktet i vått hår (ikke håndkletørt, bare vri opp håret). Så fordeler du produktet forsiktig inn uten å dra for mye i krøllene, klem det forsiktig inn. Lufttørk eller bruk softstyler/diffuser på hårføneren. 

Anonymkode: fc5d7...ef0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Om jeg ønsket å vite om jeg var i overgangsalderen eller ikke hadde jeg muligens formulert innlegget annerledes 😀

For all del. Jeg mener du burde droppet å dra inn overgangsalderen og røpe at du vet så lite om den, i samme åndedrag som du sier at håret er endret. I alle fall hvis du ikke ønsker å høre at dette handler om overgangsalderen.

Dette handler 95% sikkert om overgangsalderen, hør gjerne med en gynekolog om du ikke tror meg. De resterende 5% bør du uansett få sjekket ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

For all del. Jeg mener du burde droppet å dra inn overgangsalderen og røpe at du vet så lite om den, i samme åndedrag som du sier at håret er endret. I alle fall hvis du ikke ønsker å høre at dette handler om overgangsalderen.

Dette handler 95% sikkert om overgangsalderen, hør gjerne med en gynekolog om du ikke tror meg. De resterende 5% bør du uansett få sjekket ut. 

Det er klart jeg tror deg. Tusen takk for gode råd som jeg skal følge 😊.

Så over til det andre jeg lurer på. Er det noen der ute som har erfaring med krøllete hår i 50-årene som har noen tips til frisyrer og hårprodukter ( om gynekologen jeg skal gå til selv har krøller og er på min alder, så skal jeg huske å spørre henne om det samme😊 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Redken Extreme Anti Snap Treatment har vært gull for mitt tørre, krøllete 50+ hår.

Anonymkode: b9559...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Redken Extreme Anti Snap Treatment har vært gull for mitt tørre, krøllete 50+ hår.

Den der leave in sprayen, altså 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Takk for tips, den skal jeg teste ut 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags hårtype og hvilken sveis har du i dag? 

Jeg er i midten av førtiårene og har foreløpig ikke merket noen endring på håret - utenom at det blir grått. 

Jeg har tynne hårstrå, men mye av de, håret mitt er mykt og jeg har vanskelig for å finne produkter som gir nok hold.

Jeg liker godt produkter fra Innersense. De er dyre og jeg vet bare om en norsk nettbutikk som selger de, men jeg synes de er verdt prisen.

https://curlsbybrown.no/collections/innersense-organic-beauty

Anonymkode: 2e2fd...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hva slags hårtype og hvilken sveis har du i dag? 

Jeg er i midten av førtiårene og har foreløpig ikke merket noen endring på håret - utenom at det blir grått. 

Jeg har tynne hårstrå, men mye av de, håret mitt er mykt og jeg har vanskelig for å finne produkter som gir nok hold.

Jeg liker godt produkter fra Innersense. De er dyre og jeg vet bare om en norsk nettbutikk som selger de, men jeg synes de er verdt prisen.

https://curlsbybrown.no/collections/innersense-organic-beauty

Frisyren min er "hestehale/topp"😊. Har jeg det utslått er det ganske krøllete og litt tørt, jeg synes fort jeg ser "gammel" ut når det henger ned.
Hårstråene er tynne og mange, jeg har "kommune farge" (en mellomblond/litt kjedelig farge). Er ikke grå i håret ennå, men et par hårstrå her og der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Frisyren min er "hestehale/topp"😊. Har jeg det utslått er det ganske krøllete og litt tørt, jeg synes fort jeg ser "gammel" ut når det henger ned.
Hårstråene er tynne og mange, jeg har "kommune farge" (en mellomblond/litt kjedelig farge). Er ikke grå i håret ennå, men et par hårstrå her og der. 

Det høres ut som vi har ganske likt hår da.

Jeg går med det stort sett i hestehale /topp hjemme, men har det utslått på jobb og andre steder der jeg skal se litt mer stelt ut.

Mitt er langt (til midt på ryggen) og er klippet i lag og en buet form nederst. Det blir klippet tørt av en frisør som kan krøller. I motsetning til deg synes jeg at jeg ser yngre ut med utslått hår enn med hestehale. Kanskje det er klippen/formen på ditt som gjør at du føler at du ser gammel ut med utslått hår?

Klippen min er ganske lik denne:

IMG_2221.thumb.webp.942de48dc17f5a2997037f03ac7c950b.webp

Kilde: https://therighthairstyles.com/layered-wavy-hair/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...