AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #1 Del Skrevet 30. desember 2024 I samlivet dukker det opp ting man vil snakke om som plager en, dette er jo varierende tema, men det jeg trenger råd om er følgende. når det er noe ved han som plager meg, enten noe han gjør, har sakt ect så blir han fort sint og går veldig ofte i forsvar. Jeg er konfliktsky av natur om det er lov å si som da ofte fører til jeg bærer på ting lengre enn nødvendig. Når det kommer da ut for en dag blir det ofte heftigere krangel enn hva det kanskje hadde trengt å vær fordi jeg har gått å irritert meg alt for lenge (små og store ting). Han går i forsvar og blir sint.. det skal sies at vi finner alltid en løsning på relativt kort tid, snakker om det når ting roer seg og ting ordner seg. Men kjenner jeg er litt «lei» (finner ikke bedre ord) at han alltid blir sint og går i forsvar. Det er første reaksjon uansett. Han skal få lov å bli sint han altså og av og til så er det sikkert helt rettferdig reaksjon også, det vet jeg også. Men så har man andre ganger hvor han kanskje burde reagere på en helt annen måte, kanskje innrømme at han gjor noe dumt eller kunne løst det på en bedre måte. Dette skjer nesten aldri, om det skjer tar det lang tid.. noen som har innspill å komme med? Har oppriktig vurdert parterapi fordi vi begge har ting vi kunne blitt bedre på. vet liksom ikke hva jeg skal gjør med dette, det endre jo med at jeg holder inne ting mye lengre fordi jeg er redd for relasjonen hans. tips? Anonymkode: 1ae31...e3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #2 Del Skrevet 30. desember 2024 Du er jo ikke noe bedre når du går og gnager på ting for så å angripe han, du må jo lære deg å si ifra før ting går for langt. Anonymkode: e9b24...a3e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 30. desember 2024 #3 Del Skrevet 30. desember 2024 Det kommer jo litt an på hvordan du legger fram ting og ikke minst hva slags ting du tar opp. Du sier du går og bærer på ting lenger enn nødvendig, så hvis det betyr at du til slutt eksploderer eller legger fram ting i en anklagende tone, er det ikke så rart at han reagerer negativt. Samme hvis det er bagateller du kommer med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #4 Del Skrevet 30. desember 2024 Kommer an på hva han gjorde / sa . Det er forskjell på å glemme legge ned do- setet og at han kalte deg stygge ting ( psyk/ materiell el fysisk vold). Mange " fryser' til å klarer ikke ta til motsvar når de blir utsatt for krenkende adferd fra partner.Ta det opp i fredstid er det beste. Og er dere voksne mennesker så går det an å ta en samtale saklig. Du skal ikke måtte lære han å regulere seg selv / drive oppdragelse og " korrigeringe " dårlig oppførsel. Han er ikke en hund. Er dette et gjentagende problem ( alt etter hva han sa/ gjorde) så må du kanskje innse at du blir gaslighta/ blir manipulert. Anonymkode: ed007...83a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå