Gå til innhold

Hvor tidlig fikk dine barn den første tanna?

Anbefalte innlegg

Gjest Lompa
Skrevet

KAN de få tenner allerede rundt tre måneder? Alexander er veldig sutrete for tida, sikler og gnager på alt han får tak i. Når jeg prøver å gi ham smokken, spytter han den ofte ut og tar tak i hånda mi for å gnage på fingrene mine istedet. Det virker helt klart som om han klør i gommene. jeg synes også ofte at han virker litt ekstra varm på kvelden, og han har skikkelig "rennemage". Han bæsjer bare en gang eller to om dagen, men da er det som regel skikkelig tyntflytende, og ofte så det tyter ut av bleia, real gjørme.

har fortalt mamma om det og hun synes det virker mistenkelig som tannplager. Men synes egentlig det er aaaltfor tidlig....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sin var som din rundt 3 månedersalder da vi trodde tenner var på gang . Han tygget på alt han kom over, var rød i tannkjøttet, hadde en voldsom spytt-produksjon, litt feber etc. Men først da han var 5,5 mnd brøt begge tennene nede gjennom.. Spurte om dette på helsestasjonen, og helsesøster mente at det ikke var umulig at det var tenner på gang fra 3 mnd, og sa også at i få tilfeller er det babyer som faktisk er født med tenner!

Eneste som har hjulpet mot tanntrøbbelet her er "Dentonox" (tror det er noe slikt det heter, kjøpes på apotek), biteringer og tannpuss.

Gjest Maddy
Skrevet

Eldste jenta mi var 6 mnd når første tann kom og minsten på 8 mnd har ikke antydning til riskorn ennå.

Har ei venninne som fødte en gutt og han hadde tenner :overrasket:

Skrevet

Sønnen vår var 8 måneder da den første tanna kom, men fetteren hans fikk den første ved 4 måneder, så det varierer veldig!

Skrevet

Jenta vår var nesten 5 mnd då ho fekk den første tanna si. Så kom de på rad og rekke, no e ho 16 mnd og har 17 tenner.

Skrevet

Min gutt var 4,5 mnd da den første tanna kom. Men han tygde og siklet en god stund i forkant :)

Skrevet

Barnet fikk sin første tann da han var 4,5 mnd og sin 12. da han var 11,5 mnd.

Skrevet

Jeg fikk ifølge pappa min første tann 3mnd gammel.

Lillemor begynte å klå i 2mnd alderen og første tanna kom da hun var 11mnd.

Pondus begynte også å klå tidlig (2-3 mnd), men han var 5.5 mnd når første tanna kom.

Skrevet

Snuppa var 4 mnd da hun fikk sin første tann. Som ditt barn siklet hun mye og klødde i gommene fra hun var rundt tre måneder. Det varierer mye og noen er tidlig ute. Nå er hun snart et år og har fått sin første jeksel.

Jeg anbefaler Dentinox og biteringer du kan kjøle ned i fryser/kjøleskap - synes den med nøkler fra Nuby er genial. Mange biteringer er så store at de som får tenner tidlig nesten ikke får dem inn i munnen.

Gjest Gjest
Skrevet

Eldstejena var 3 mnd da hun fikk tenner-hun var den eneste med tenner da hun ble døpt litt over 3 mnd og 2 tenner-Hun fikk dem på rekke å rad.hadde de fleste da hun var 1 år.Minstejenta fikk første tanna uka før hun var 6 mnd.kom litt etter hvert der også,men med litt mer grining og feber da de kom.

Gjest Lompa
Skrevet

Takk for mange kjappe og gode svar. Nå lurer jeg enda mer på om kanskje mamma har rett. Han er fornøyd akkurat nå, ligger på teppet på gulvet nybadet og deilig, og sutter på smokken sin i beste Maggie Simpson-stil. Får visst forte meg med flaska, det ser jammen ut som han sovner snart!

Skrevet

Jenta mi fikk første tann når hun var 5mnd. Hun er nå 10mnd og har 4 tenner. :)

Skrevet

Sønnen min begynte å gnage på gommene og sikle når han var litt over 3mnd. Nå er han 7 mnd og det har ennå ikke kommet noen tenner. I mitt tilfelle tror jeg gommene lager seg til og tennene begynner å røre på seg langt nedi der, men hos sønnen min tar det tid før det kommer igjennom tydeligvis.. Jeg venter og venter i spenning..

Noen "gamle" signal... sier hvis tennene kommer tidlig kommer neste baby kjapt.. hø... sier jeg, tror man blir påvirket til å lage nestemann kjapt :ler:

Skrevet

Gutten min gnagde på alt, siklet og hadde "rennarræv" fra han var i underkant av 3 mnd gammel. Han fikk derimot sin første tann 3 mnd etter.

Gjest Gjest
Skrevet

*GULP!*

Skalhan, og vi, ha det sånn i flere måneder? Hope not, særlig for hans del. Vil ikke at han skal ha det vondt....

Gjest Gjesta
Skrevet

Datteren min var 3.5 mnd når hun fikk sin første tann.

Det finnes et stoff du kan smøre på gommene som kan lindre litt, de har det på apoteket uten resept.

Skrevet

Min niese fikk sine to første tenner da hun var en tre-fire månder, men har ikke fått noen flere siden og er 7-8 månder. Tror jeg da, for jeg har ikke sett henne siden midt i januar.

Piglet

Gjest Gjest
Skrevet

eldstemann var 14 mnd og andremann 3-4 mnd

Gjest Gjesta
Skrevet

Det finnes et stoff du kan smøre på gommene som kan lindre litt, de har det på apoteket uten resept.

Det heter Dentinox :)

Noen barn er født med tenner, andre får dem sent. Mine var rundt åtte mnd gamle (heldigvis) Det vanlige er et det dukker opp en tann før halvtårsdagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...