AnonymBruker Skrevet 1. januar #21 Del Skrevet 1. januar Jeg fikk sjekket livmorhalsen med ultralyd mange ganger gjennom siste svangerskapet. Når jeg skulle føde kom jeg inn med 7 cm og kan ikke huske at jeg kjente at de sjekket. Anonymkode: 2f1a3...67b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #22 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (16 timer siden): Enig i at det er grusomt vondt. Men hvorfor sjekker derE så ofte? Jeg har kun sjekket ifm fødsel. Altså etter innleggelse og det nærmer seg baby. Anonymkode: 5033d...32d Jeg har forklart det litt over din kommentar her☺️ Anonymkode: 3fc0f...521 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #23 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (18 timer siden): Enig i at det er grusomt vondt. Men hvorfor sjekker derE så ofte? Jeg har kun sjekket ifm fødsel. Altså etter innleggelse og det nærmer seg baby. Anonymkode: 5033d...32d Jeg syntes ikke det gjorde vondt, men ble sjekket noen ganger før fødsel pga overtid. Ble satt i gang. Jeg hadde også kjempelang fødsel og det åpnet seg ikke "som normalt", så de sjekket også en del etter igangsettelsen og under fødsel. Det var like før keisersnitt etter en stund, bl.a fordi baby lå feil og jeg aldri fikk 10 cm. Når det endelig ble 10 cm, var det om å gjøre å få ut ungen fortest mulig, for da hadde fødselen vart for lenge. Så de ønsket å ha kontroll på åpningen. Anonymkode: 009e8...3af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #24 Del Skrevet 2. januar Enig!! Jeg fikk sjokk over hvor vondt det var, og ble livredd hvordan jeg skulle klare å takle riene når det var så vondt å «bare» sjekke åpning. Men det gikk bedre en forventa og kjente ingenting til sjekking av åpning når riene var i gang. Anonymkode: 03e63...6d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #25 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (På 31.12.2024 den 21.21): Enig i at det er grusomt vondt. Men hvorfor sjekker derE så ofte? Jeg har kun sjekket ifm fødsel. Altså etter innleggelse og det nærmer seg baby. Anonymkode: 5033d...32d Alle gangene jeg har blitt sjekket har vært på jordmors initiativ. Både på overtidskontroll og før igangsettelse, i forbindelse med ballonginnsettelse og noen ganger frem til 4 cm åpning. Ble sjekket jevnlig gjennom aktiv fødsel under begge fødslene mine også. Har ikke tenkt over at det bare er å si nei, for man antar jo alltid at de har en god grunn til å gjøre det. Er gravid med tredjemann og kommer til å si nei neste gang. Anonymkode: 32025...753 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #26 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Alle gangene jeg har blitt sjekket har vært på jordmors initiativ. Både på overtidskontroll og før igangsettelse, i forbindelse med ballonginnsettelse og noen ganger frem til 4 cm åpning. Ble sjekket jevnlig gjennom aktiv fødsel under begge fødslene mine også. Har ikke tenkt over at det bare er å si nei, for man antar jo alltid at de har en god grunn til å gjøre det. Er gravid med tredjemann og kommer til å si nei neste gang. Anonymkode: 32025...753 Så overraskende for meg å lese at dette skjer. Jeg har født tre ganger, aldri blitt sjekket før jeg er i gang. Kanskje fordi jeg går til fastlege og ikke jordmor i svangerskapet? Han har aldri vist interesse for å sjekke noe oppi der:) Anonymkode: 5033d...32d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #27 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Så overraskende for meg å lese at dette skjer. Jeg har født tre ganger, aldri blitt sjekket før jeg er i gang. Kanskje fordi jeg går til fastlege og ikke jordmor i svangerskapet? Han har aldri vist interesse for å sjekke noe oppi der:) Anonymkode: 5033d...32d Nei, alle gangene jeg ble sjekket var på sykehuset. Jordmor på helsestasjonen var aldri interessert i det. Anonymkode: 32025...753 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #28 Del Skrevet 3. januar Jeg syntes ikke det var vondt. Å få tøyd åpningen (i håp om å starte fødsel) var litt vondt, men bare å sjekke merka jeg ikke noe særlig. Anonymkode: 639a1...4d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #29 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Så overraskende for meg å lese at dette skjer. Jeg har født tre ganger, aldri blitt sjekket før jeg er i gang. Kanskje fordi jeg går til fastlege og ikke jordmor i svangerskapet? Han har aldri vist interesse for å sjekke noe oppi der:) Anonymkode: 5033d...32d Det er vel først og fremst under fødsel man sjekker åpning, for å sjekke progresjonen? Jeg har aldri blitt sjekka under vanlig svangerskapskontroll, kun på en overtidskontroll. Anonymkode: 639a1...4d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #30 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (På 1.1.2025 den 9.49): Jeg fikk sjekket livmorhalsen med ultralyd mange ganger gjennom siste svangerskapet. Når jeg skulle føde kom jeg inn med 7 cm og kan ikke huske at jeg kjente at de sjekket. Anonymkode: 2f1a3...67b Det må de jo ha gjort for å vite at du hadde 7 cm åpning... Anonymkode: 639a1...4d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #31 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det må de jo ha gjort for å vite at du hadde 7 cm åpning... Anonymkode: 639a1...4d3 Hun sier jo at hun ikke kjente det, ikke var vondt. Ikke at de ikke sjekket. Anonymkode: 0afb4...5c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå