Gå til innhold

Lage krøller med rettetang

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en rettetang i julegave, som jeg vil prøve å lage krøller med. Har sett på flere tutorials, men får det bare ikke til! Det ser jo så lett ut! Jeg vasket håret, brukte godt med balsamspray med varmebeskyttelse, og lot håret tørke. Så prøvde jeg. Utgangspunktet var naturlig fall i håret og litt krøll rundt ansiktet. Når jeg prøvde med rettetangen sånn som de viser på YouTube, ble håret rettet helt ut, altså motsatt effekt av ønsket effekt. Er det virkelig så vanskelig at man må øve lenge før man får det til? Hva kan jeg gjøre feil, skal tro? Har noen gode tips til meg?

Anonymkode: d0fae...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som har erfaringer med dette? Håper på hjelp og råd, sånn at jeg kanskje får laget krøller til nyttårsaften😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det svaret du vil ha, men jeg har aldri fått det til med rettetang, endte opp med å kjøpe krøllstav i stedet. Mye enklere. 

Anonymkode: 33146...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krøller ofte med rettetang. Får du det til hvis du tester med å lage en «sving» på håret? Øvelse gjør mester, og når du kan så er det veldig lett. Husk å ikke klemme alt for hardt på tangen 

Anonymkode: bb188...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags rettetang er det? Hvis den er veldig avrundet på kantene er det vanskeligere å lage krøller. Andre feil man kan gjøre er å klemme for hardt, eller at man ikke snurrer tanga nok. Dess flere runder du snurrer tanga før du drar den nedover, dess "tightere" blir krøllene.

Vinkelen du holder tanga i er også viktig, den skal ikke ligge horisontalt. 

Anonymkode: 7c334...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva slags rettetang er det? Hvis den er veldig avrundet på kantene er det vanskeligere å lage krøller. Andre feil man kan gjøre er å klemme for hardt, eller at man ikke snurrer tanga nok. Dess flere runder du snurrer tanga før du drar den nedover, dess "tightere" blir krøllene.

Vinkelen du holder tanga i er også viktig, den skal ikke ligge horisontalt. 

Det er en Remington S8500 shine therapy, den har flate plater som går helt ut til kantene. Jeg snurret vel bare tanga 180 grader, klarte liksom ikke snurre mer, var redd for å holde for lenge på samme sted før jeg begynte å dra nedover, i forhold til potensiell varmeskade..? Og redd for å brenne meg😅 - men det skal vel godt gjøres å komme borti platene med hendene? Dette er jeg altså så grønn på😄 Tror jeg startet med den horisontalt når jeg la håret inni, skal man endre stillingen på den når man begynner å dra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg krøller ofte med rettetang. Får du det til hvis du tester med å lage en «sving» på håret? Øvelse gjør mester, og når du kan så er det veldig lett. Husk å ikke klemme alt for hardt på tangen 

Anonymkode: bb188...392

Skjønte ikke helt hva du mente med å lage en sving på håret? Mener du en runde rundt tanga før man legger håret inni? Har sett noen gjøre det i sånne tutorials, men den teknikken klarte jeg iallefall ikke, var for redd for å komme borti platene med hendene når jeg skulle legge håret inni😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er en Remington S8500 shine therapy, den har flate plater som går helt ut til kantene. Jeg snurret vel bare tanga 180 grader, klarte liksom ikke snurre mer, var redd for å holde for lenge på samme sted før jeg begynte å dra nedover, i forhold til potensiell varmeskade..? Og redd for å brenne meg😅 - men det skal vel godt gjøres å komme borti platene med hendene? Dette er jeg altså så grønn på😄 Tror jeg startet med den horisontalt når jeg la håret inni, skal man endre stillingen på den når man begynner å dra? 

Jeg legger håret mellom med tanga nesten loddrett, så snurrer jeg minst 360 g (1 hel runde), og drar tanga på skrått nedover, men fortsatt nesten loddrett. Det blir ikke varmeskade av at du bruker litt tid på å posisjonere den riktig. Det blir mer skadet av å prøve igjen og igjen 😉

Det krever litt øving, bare ikke øv på den samme lokken på nytt. Blir det ingenting så prøv på nytt et annet sted. Det kan også være lettere på ene siden av hodet enn det andre, siden man er enten høyre- eller venstrehendt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg legger håret mellom med tanga nesten loddrett, så snurrer jeg minst 360 g (1 hel runde), og drar tanga på skrått nedover, men fortsatt nesten loddrett. Det blir ikke varmeskade av at du bruker litt tid på å posisjonere den riktig. Det blir mer skadet av å prøve igjen og igjen 😉

Det krever litt øving, bare ikke øv på den samme lokken på nytt. Blir det ingenting så prøv på nytt et annet sted. Det kan også være lettere på ene siden av hodet enn det andre, siden man er enten høyre- eller venstrehendt. 

Takk for tips, jeg får prøve igjen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...