AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #1 Del Skrevet 29. desember 2024 Trenger litt tips til hvor man kan kjøpe fine smykker. Er så lei Glitter osv, synes de har litt kjedelig utvalg. Og noen som har noe formening om hva som er best av for eksempel forgylt sølv eller gullbelagt rustfritt stål? Ser rustfritt stål selges mer og mer av og alle sier det er så bra da man kan dusje osv med det uten at det blir stygt etter er par gangers bruk 🫠 Tar gjerne i mot tips til både gullsmykker og annet gøy! Anonymkode: e94c8...b20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #2 Del Skrevet 29. desember 2024 Før handlet jeg så og si alle smykkene mine fra Safira, men synes prisene der har blitt veldig stive i det siste🙄 Fikk opp en del annonser om en nettbutikk som heter beadee.no for en stund tilbake så bestilte noen armbånd og øredobber derfra. Det meste der er håndlaget perlesmykker, så om det er noe for deg kan du sjekke det ut. Anonymkode: e94c8...b20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #3 Del Skrevet 29. desember 2024 Enamel Copenhagen ❤️ Anonymkode: e17df...c2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #4 Del Skrevet 29. desember 2024 Jeg har kjøpt flere smykker hos Mestergull, har bla levert inn gammelt gull og kjøpt med dyre smykker som dette. Armbånd Flerfarget gull | Mestergull.no Har kjøpt det for noen år siden for 40000 og nå kan kan jeg selge det på finn for mer enn jeg ga for det. Jeg har kjøpt billige smykker på Maanesten, de er fine synes jeg men alt ryker jo. De har ingen reell verdi og jeg liker kvalitet. Anonymkode: 013cb...1b0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #5 Del Skrevet 30. desember 2024 Illum, Companys eller lignende. Som regel gullbelagt sølv, ganske billige smykker. De holder noen år før de er utslitt (og umoderne). Kjøper ikke ofte smykker. Har klassiske smykker i gull fra gullsmed også, men det er litt kjedelig i lengden. Anonymkode: 5b43e...afc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #6 Del Skrevet 30. desember 2024 Har sett litt på de fra Maanesten, er fine Anonymkode: 54635...16c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 30. desember 2024 #7 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Trenger litt tips til hvor man kan kjøpe fine smykker. Er så lei Glitter osv, synes de har litt kjedelig utvalg. Og noen som har noe formening om hva som er best av for eksempel forgylt sølv eller gullbelagt rustfritt stål? Ser rustfritt stål selges mer og mer av og alle sier det er så bra da man kan dusje osv med det uten at det blir stygt etter er par gangers bruk 🫠 Tar gjerne i mot tips til både gullsmykker og annet gøy! Anonymkode: e94c8...b20 De har mye fint på Europris.. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marvels Skrevet 30. desember 2024 #8 Del Skrevet 30. desember 2024 Bjørklund og Gullsmed Kyrre Berg når jeg handler i fysisk butikk. Når jeg handler på nett syns jeg faktisk Zalando har mye fint, til ulike priser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #9 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Før handlet jeg så og si alle smykkene mine fra Safira, men synes prisene der har blitt veldig stive i det siste🙄 Fikk opp en del annonser om en nettbutikk som heter beadee.no for en stund tilbake så bestilte noen armbånd og øredobber derfra. Det meste der er håndlaget perlesmykker, så om det er noe for deg kan du sjekke det ut. Anonymkode: e94c8...b20 Driver du egen reklame i tråden? Siden anonymkodene er like på første og andre innlegget? Eller la du bare til noe på første innlegg? Jeg prøver mer og mer å kjøpe fra lokale gullsmeder, eller lokale bedrifter. Støtt lokalt næringsliv! Anonymkode: b6e48...77c 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #10 Del Skrevet 30. desember 2024 Kjøper kun smykker hos gullsmed. Min gullsmed selger også vintage gullsmykker som andre har levert inn, dersom man er ute etter mer budsjettvennlige alternativ. Personlig forstår jeg ikke hvorfor noen skulle ville kjøpe smykker av stål eller annet av en kvalitet som tilsier at det vil bli kastet om få år. Selv bruker jeg smykker i dag som ble kjøpt av både mine bestemødre og oldemødre, og min smykkesamling i dag kommer til å gå i arv. Anonymkode: 6d362...35c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 30. desember 2024 #11 Del Skrevet 30. desember 2024 Jeg handler mest smykker hos den lokale gullsmeden. Vedkommende er selvstendig og ikke medlem i noen kjede. Dermed står hen også fritt til å ta inn fra ulike leverandører, noe som gjør at utvalget er spennende og variert. Prisene er konkurransedyktige, også. Jeg handler også smykker i museumsbutikker og gallerier som jeg besøker i inn- og utland. En sjelden gang handler jeg hos Bjørklund eller andre kjedebutikker, men da kun hvis de har noe den lokale gullsmeden ikke kan skaffe. Jeg kjøper mest smykker i sølv og gull, men har også noe i forgylt sølv. Er egentlig ikke så glad i forgylt, da det ikke har samme holdbarhet som de "rene" metallene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marvels Skrevet 30. desember 2024 #12 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjøper kun smykker hos gullsmed. Min gullsmed selger også vintage gullsmykker som andre har levert inn, dersom man er ute etter mer budsjettvennlige alternativ. Personlig forstår jeg ikke hvorfor noen skulle ville kjøpe smykker av stål eller annet av en kvalitet som tilsier at det vil bli kastet om få år. Selv bruker jeg smykker i dag som ble kjøpt av både mine bestemødre og oldemødre, og min smykkesamling i dag kommer til å gå i arv. Anonymkode: 6d362...35c Sier meg faktisk enig i denne kommentaren 👆🏼 Jeg kjøper stort sett smykker fra gullsmeder (-og som nevnt ovenfor i tråden, Zalando, der man får kjøpt smykker i alle prisklasser fra diverse leverandører og merker). Det viktigste jeg ser etter er hva slags metall smykkene er lagd (- eller forgylt) av osv. Å kjøpe smykker som må kastes ila kort tid er jo bortkastede penger og lite bærekraftig. Jeg har selv arvede stykker som strekker seg over hundre år tilbake. Jeg ser på smykker og klær som håndverk, og har ikke noe imot å legge store summer i det, så lenge jeg vet jeg betaler for kvalitet. Smykker jeg har varierer fra hundrelapper til tredve-førti tusen. Men igjen, dette varer og er verdier som igjen kan gå i arv. Men nå er jeg over gjennomsnittet opptatt av dette, både i historisk sammenheng, men også fordi jeg er veldig glad i å pynte meg med smykker og tekstiler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #13 Del Skrevet 30. desember 2024 Marvels skrev (1 time siden): Sier meg faktisk enig i denne kommentaren 👆🏼 Jeg kjøper stort sett smykker fra gullsmeder (-og som nevnt ovenfor i tråden, Zalando, der man får kjøpt smykker i alle prisklasser fra diverse leverandører og merker). Det viktigste jeg ser etter er hva slags metall smykkene er lagd (- eller forgylt) av osv. Å kjøpe smykker som må kastes ila kort tid er jo bortkastede penger og lite bærekraftig. Jeg har selv arvede stykker som strekker seg over hundre år tilbake. Jeg ser på smykker og klær som håndverk, og har ikke noe imot å legge store summer i det, så lenge jeg vet jeg betaler for kvalitet. Smykker jeg har varierer fra hundrelapper til tredve-førti tusen. Men igjen, dette varer og er verdier som igjen kan gå i arv. Men nå er jeg over gjennomsnittet opptatt av dette, både i historisk sammenheng, men også fordi jeg er veldig glad i å pynte meg med smykker og tekstiler. Hva slags smykker liker du? Anonymkode: 013cb...1b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #14 Del Skrevet 30. desember 2024 Lokal gullsmed Anonymkode: 46faa...b44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snurk Skrevet 30. desember 2024 #15 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har sett litt på de fra Maanesten, er fine Anonymkode: 54635...16c Maanesten har fine design, men dessverre veldig dårlig kvalitet. Ville heller sett på Enamel eller Maria Black. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marvels Skrevet 30. desember 2024 #16 Del Skrevet 30. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hva slags smykker liker du? Anonymkode: 013cb...1b0 Varierer noe. Dvs. at smaken min vil jeg si er noe variert. Jeg er veldig glad i gult gult, samt diamanter og rubiner. Jeg har blant annet et vintage murstenskjede med armlenke i gult gull, som jeg har arvet. Jeg har også et gult gullsmykke i 18 karat fra Libanon (som var en gave). Jeg er veldig glad i ringer og har både rubin, diamanter og ametyst i samlingen. Det jeg har av sølv, har jeg kjøpt i London (husker dessverre ikke navnet for øyeblikket). Syns ofte de "fabrikkerte" smykkene (masseprodusert/moderne) er litt kjedelige, men kan være fine til hverdags, på jobb eller til lunsj for eksempel. Jeg setter stor pris på gamle/vintage smykker, og ser gjerne etter "second hand". Jeg har også mye gullsmykker fra Dubai, da jeg hadde en far som hadde flere jobbreiser dit, for mange år siden. Men disse vet jeg ikke mye om produsentene til. De har kun blitt verdisatt av gullsmed her i Norge i nyere tid. Jeg liker og er i eie av ganske mye forskjellig. Men som jeg nevnte ovenfor, er dette en interesse jeg har. Jeg forstår godt at andre ikke bruker like mye penger på slikt. Men om man først skal kjøpe smykker, bør man kjøpe noe skikkelig, som varer. Endret 30. desember 2024 av Marvels Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sverigeskvinne9 Skrevet 31. desember 2024 #17 Del Skrevet 31. desember 2024 Jeg foretrekker å ha spesialtilpassede smykker hvis min bekymring er livstidsgaranti og unike smykker. Det er mange alternativer for dette, noen er Onyx oslo Custom smykkeservice, nangi smykker eller din lokale gullsmed. Jeg foretrekker en designer fremfor lokal hvis jeg vil beholde smykkene for livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #18 Del Skrevet 22 timer siden snurk skrev (På 30.12.2024 den 22.29): Maanesten har fine design, men dessverre veldig dårlig kvalitet. Ville heller sett på Enamel eller Maria Black. Tusen takk for tips Anonymkode: 54635...16c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #19 Del Skrevet 22 timer siden snurk skrev (På 30.12.2024 den 22.29): Maanesten har fine design, men dessverre veldig dårlig kvalitet. Ville heller sett på Enamel eller Maria Black. Er de fra Enamel nikkelfrie? Syns de var litt billige noen av de... Anonymkode: 54635...16c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå