Gå til innhold

Er det greit å avslutte et forhold som ikke tilfører livet mitt noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sammen med en mann som er snill, omsorgsfull og god i senga. Problemet er for det første at han overhodet ikke er kapabel til å løse problemer og utfordringer. Alt som går i dass, må jeg fikse. Jeg må også holde oversikt over økonomi, jeg må trøste, jeg må ordne, men når det røyner på for meg, så er det bare noe mumling fra ham, og jeg må igjen løse alt alene. 

Han ønsker ikke å være med på noe annet enn å se TV eller dra på butikken og handle. Uansett hva jeg foreslår, så orker han ikke. Han vil ikke gifte seg heller, selv om han vet at det er viktig for meg. Fordi det er så mye styr ifølge ham, selv en enkel seremoni på rådhuset.

Jeg er 43 år, barna er store (minste er 14), jeg klarer meg bra økonomisk, det er jeg som eier huset vi bor i. Jeg har god sexlyst, men klarer meg fint på egen hånd når jeg er singel. Det ser kanskje rart ut at jeg vurderer å dumpe en snill og kjekk mann, men forholdet tilfører meg altså ingenting lenger. Vi har ingen felles interesser, han vil ikke være med på noe som helst, han støtter ikke, trøster ikke og overlater alt som er "styr", til meg.

Hvis det blir slutt, vil jeg leve alene. Så jeg vurderer ikke å gå for å finne meg en annen mann. Føler meg egentlig helt ferdig med menn (har to mislykkede forhold bak meg fra før).

Hva tenker dere?

Anonymkode: e86e6...5a6

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

A woman needs a man like a fish needs a bicycle…

Han høres kjedelig ut. Si du vi ha en pause og se hvordan det går. 

Anonymkode: 2180a...355

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg er sammen med en mann som er snill, omsorgsfull og god i senga. Problemet er for det første at han overhodet ikke er kapabel til å løse problemer og utfordringer. Alt som går i dass, må jeg fikse. Jeg må også holde oversikt over økonomi, jeg må trøste, jeg må ordne, men når det røyner på for meg, så er det bare noe mumling fra ham, og jeg må igjen løse alt alene

Han ønsker ikke å være med på noe annet enn å se TV eller dra på butikken og handle. Uansett hva jeg foreslår, så orker han ikke. Han vil ikke gifte seg heller, selv om han vet at det er viktig for meg. Fordi det er så mye styr ifølge ham, selv en enkel seremoni på rådhuset.

Jeg er 43 år, barna er store (minste er 14), jeg klarer meg bra økonomisk, det er jeg som eier huset vi bor i. Jeg har god sexlyst, men klarer meg fint på egen hånd når jeg er singel. Det ser kanskje rart ut at jeg vurderer å dumpe en snill og kjekk mann, men forholdet tilfører meg altså ingenting lenger. Vi har ingen felles interesser, han vil ikke være med på noe som helst, han støtter ikke, trøster ikke og overlater alt som er "styr", til meg.

Hvis det blir slutt, vil jeg leve alene. Så jeg vurderer ikke å gå for å finne meg en annen mann. Føler meg egentlig helt ferdig med menn (har to mislykkede forhold bak meg fra før).

Hva tenker dere?

Når jeg leser innlegget ditt, tenker jeg vel først og fremst at dette ikke er noen "snill og omsorgsfull mann"? Du må fikse alle problemer, ordne økonomi, han trøster deg ikke, støtter deg ikke og viser ikke omsorg for deg, osv. Går du fra ham, går du jo ikke fra en snill og omsorgsfull mann, men en selvsentrert fyr som har overlatt alle problemene til deg og sugd deg tom for enveis-omsorg.

En annen ting: du skriver også at du heller vil være alene. Du er med andre ord sliten og omsorgstrett (til forskjell fra de som vurderer å gå fra partner fordi de vil ha noe yngre/penere/slankere). Omsorg må gå begge veier, men dessverre er det ikke alle menn som skjønner dette (og blir gjerne overrasket når dama vil skilles eller ender opp sur og bitter). Det er som de sier.. det er bedre å være ensom alene enn ensom i tosomhet..

Anonymkode: 04df7...157

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Har han alltid vært slik? Eller har han blitt slik? Har du forsøkt å virkelig ta tak i dette og finne løsninger sammen? 

Skrevet

Høres ut som han har gratis husholderske og lett tilgang på sex. Og bor gratis? Som plommen i egget for ham da.

Ja, det er selvfølgelig helt greit å dumpe en mann som ikke tilfører livet ditt noe positivt.

Skal en føle seg alene om alt likevel, så er det lettere og mindre jobb å faktisk bo alene.

Anonymkode: 24d45...500

• Liker 1
Skrevet

Selfølgelig er det greit å gå fra en mann dersom han ikke tilfører deg noe bra, sett bort fra akkurat delen i senga.

Det er jo egentlig ikke noe å lure på.

Anonymkode: 80f7c...6c3

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det høres ikke ut som han er den store kjærligheten for deg heller, TS. Om du ikke elsker ham så la ham gå. 

Anonymkode: 2180a...355

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er sammen med en mann som er snill, omsorgsfull og god i senga. Problemet er for det første at han overhodet ikke er kapabel til å løse problemer og utfordringer. Alt som går i dass, må jeg fikse. Jeg må også holde oversikt over økonomi, jeg må trøste, jeg må ordne, men når det røyner på for meg, så er det bare noe mumling fra ham, og jeg må igjen løse alt alene. 

Hva tenker dere?

Når du ikke ser noe dere deler i hverdagen (eller på fritid og ferier) så ser jeg ikke noe grunn hvorfor du skal være i et slikt forhold. Det er jo så mye man kan gjøre sammen,eller som man kan oppleve som at man deler hverdagen sammen. Det kan jo være så lite som matlaging,til TV serier dere deler. Er dere friluftsinteressert,så er jo turer i skog og mark hyggelig. Evt bare det å komme seg ut sammen,om det så er for Kino eller andre aktiviteter. 

Ser man ikke en partner som ønsker noe av selv de enkleste ting som blir foreslått til felles aktivitet,annet en sex da. Så ser jeg ingen grunn for at man skal være sammen!

Det er ikke sikkert gresset er grønnere på andre siden osv,men du vet jo at det kommer ikke til å bli bedre der du allerede befinner deg. Så da er jo svaret ganske enkelt egentlig. 

Endret av Fant80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...