Gå til innhold

Bare si du ikke er intressert?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor vanskelig er det for en mann å bare si man ikke er intressert? 

Enn å snakke så bra man har det sammen osv når man er med hverandre for å så ikke ta noe kontakt etterpå, hva er problemet? 

Anonymkode: b9e70...7c1

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det samme med kvinner. Jeg er ei selv. Vanskelig for å si når jeg ikke er interessert. Vanskelig for å skuffe andre. Selv om jeg vet at skuffelsen må komme på et tidspunkt, og at de kun blir verre. Jeg gjør, som din date også gjør, viser det gjennom handling - ergo: han tar ikke kontakt. 
Forstår du irriterer deg, men det gjør nok han også: "hvorfor kan hun ikke bare ta et hint?! Jeg tar jo ikke kontakt for f***"

Anonymkode: e6fe0...45f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det samme med kvinner. Jeg er ei selv. Vanskelig for å si når jeg ikke er interessert. Vanskelig for å skuffe andre. Selv om jeg vet at skuffelsen må komme på et tidspunkt, og at de kun blir verre. Jeg gjør, som din date også gjør, viser det gjennom handling - ergo: han tar ikke kontakt. 
Forstår du irriterer deg, men det gjør nok han også: "hvorfor kan hun ikke bare ta et hint?! Jeg tar jo ikke kontakt for f***"

Jeg kontakter ikke han mer nå, MEN da han ikke tok kontakt på et par dager forrige gang så lurte han på om jeg ville komme en dag, noe raaart er det jo, virker ikke som han avslår så enkelt heller!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og han selv sa jeg skulle ikke slutte å snakke med han. Så.. jeg tenker man bare kan sende en meld å si man ikke er keen på noe som helst mer, om man ikke er 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hvor vanskelig er det for en mann å bare si man ikke er intressert? 

Enn å snakke så bra man har det sammen osv når man er med hverandre for å så ikke ta noe kontakt etterpå, hva er problemet? 

Jeg tror dette ikke nødvendigvis er knyttet ti kjønn. Det er mer knyttet til muligheter, ønsker, personlighet, konfliktsky, holde noen på gress osv.

Det blir en peronslig anekdote, men de to siste damene som takket nei (På en pen og helt grei måte btw) møtte jeg ute på dans ved en senere anlending. Begge ville danse,flørte og ha oppmerksomhet. Jeg gav dem oppmerksomheten med et smil og danset i vei med dem. Dagen etterpå sende jeg en melding og sa dette var koselig. Ingen av dem svarte. Så klart det var jeg som valgte å gi oppmerksomheten. Men jeg tenker at når man sier "nei takk, ikke interessert", kan man holde seg for god til å fiske etter oppmerksomhet fra noen man har avvist.

Så dette handler ikke om kjønn i mine øyne. Oppførselen er kjip uansett. Ta et valg folkens, ta et valg og ei det. Om du senere angrer, si det til han/henne på en fair måte. Om noen jeg like hadde senere kommet med en utstrakt hånd, og det virket ærlig og ekte, ville jeg møtt den utstrakte hånden. Særlig om hun sa til meg noe som dette "Da du tok kontakt første gangen viste jeg ikke noe om deg. Men nå xyz- uker/dager/mnd senere har jeg fått et annet inntrykk. Så om invitasjonen fremdeles står, prater jeg gjerne med deg." Personlig hadde jeg elsket det. Da hadde hun vist meg at det å bli kjent med meg er interessant nok til at hun velger å eksponere seg og være sårbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må avslutte med en nå å har prøv taktikken ikke svare, ikke åpne osv. Nå fikk jeg en mld igjen så jeg må bare få det unna nå. Har blitt ghosta selv så vil ikke gjøre det mot han heller.

Anonymkode: 3a154...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg kontakter ikke han mer nå, MEN da han ikke tok kontakt på et par dager forrige gang så lurte han på om jeg ville komme en dag, noe raaart er det jo, virker ikke som han avslår så enkelt heller!!!

Høres ut som om du er en ventejente desverre.

Anonymkode: 6c9f8...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ikke ta kontakt er da ganske tydelig beskjed? Er flere fisk i havet.

Anonymkode: d7039...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Høres ut som om du er en ventejente desverre.

Men tror ikke han har kontakt med andre jenter heller. 😅 isåfall er han stille med de også. Han er ikke så på sosiale medier for tiden, så lurer på om det er noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men tror ikke han har kontakt med andre jenter heller. 😅 isåfall er han stille med de også. Han er ikke så på sosiale medier for tiden, så lurer på om det er noe

Det vet du jo ikke, du vet ikke hvem han snakker med eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det vet du jo ikke, du vet ikke hvem han snakker med eller ikke.

Ganske sikker på han ikke snakker noe særlig med andre jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ganske sikker på han ikke snakker noe særlig med andre jenter

Hvis du ikke møter ham i det daglige, kan du ikke være sikker på dette, for man møter da folk hele tiden ute IRL. Disse kan man så møte fysisk, snakke med på mobilen, osv.

Mitt inntrykk er at han holder deg på gress, at du er grei å ha enkelte ganger, men så bryr han seg ikke resten av tiden. Sånn vil du sikkert ikke ha det, så enten konfronterer du ham med dette og sier du vil kutte kontakten, eller så bare går du videre og lar være å svare ham når han tar kontakt neste gang. Lite kontakt er egentlig synonymt med lite interesse.

Anonymkode: b82fc...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvis du ikke møter ham i det daglige, kan du ikke være sikker på dette, for man møter da folk hele tiden ute IRL. Disse kan man så møte fysisk, snakke med på mobilen, osv.

Mitt inntrykk er at han holder deg på gress, at du er grei å ha enkelte ganger, men så bryr han seg ikke resten av tiden. Sånn vil du sikkert ikke ha det, så enten konfronterer du ham med dette og sier du vil kutte kontakten, eller så bare går du videre og lar være å svare ham når han tar kontakt neste gang. Lite kontakt er egentlig synonymt med lite interesse.

Anonymkode: b82fc...ca5

☝️

Du kan faktisk ikke vite at han ikke prater med andre ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

men det gjør nok han også: "hvorfor kan hun ikke bare ta et hint?! Jeg tar jo ikke kontakt for f***"

Tenker man er passe tett om man irriterer seg over kontakt - når man selv kan avslutte det på en ordentlig måte. Da handler det ikke om å ikke ville skuffe - man skjønner at ignorering er skuffende overfor noen som er forelsket. Har man sosialisert noen mnd. med et annet menneske bør man fint kunne avslutte på en verdig måte. Klarer man ikke det bør man gå i seg selv, og tenke over om man egentlig respekterer andre menneskers følelser. 

Anonymkode: d162d...a31

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Han vil kanskje ha pause fra sosiale medier i ferien og fra dating?

Anonymkode: 7f135...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan snu på det da; Kan ikke du bare si at du ønsker noen som tar mer jevnlig kontakt? 🤷‍♀️

Noen vil ha jevnlig kontakt, noen tenker ikke så mye på det, uansett grunnlag, så når en av partene ikke får det de ønsker deg i dating fasen, så er det jo bare si fra.. 

Anonymkode: 0f216...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tenker man er passe tett om man irriterer seg over kontakt - når man selv kan avslutte det på en ordentlig måte. Da handler det ikke om å ikke ville skuffe - man skjønner at ignorering er skuffende overfor noen som er forelsket. Har man sosialisert noen mnd. med et annet menneske bør man fint kunne avslutte på en verdig måte. Klarer man ikke det bør man gå i seg selv, og tenke over om man egentlig respekterer andre menneskers følelser. 

Anonymkode: d162d...a31

Ja det tenkte jeg også, spesielt mennesker i landet her er så sky eller ikke voksne nok til å bare si man er ikke intressert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...