Gå til innhold

Hvordan oppdaget du brystkreft?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer bare på prosessen å hvordan dere som har/har hatt brystkreft oppdaget det? 

Jeg har selv hatt smerter i venstre bryst. Jeg ammet minstejenta veldig lenge. Så det var hun som sa "du har en ball i puppi" Da hadde jeg hatt vondt bak i skulderbladet/ryggen på den siden en stund. Bestilte legetime å legen kunne ikke finne noe urovekkende. Fikk gå på mammografi for første gang. De fant ingenting. Heldigvis. Men nå 1 år senere er jeg så enormt øm i det brystet enda. Jeg er øm, når jeg kommer borti med brystet. Eller noen av barna ligger på meg eller jeg skal løpe så gjør det vondt. På en måte som det "stråler å pulserer" 

Fikk beskjed i brevet etter mammografien at vi skulle ta ny mammografi når jeg hadde sluttet å amme. Er 8 mnd siden jeg sluttet å amme nå. 

Jeg skal jo få meg en ny mammografi. 

Anonymkode: 80a18...001

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg oppdaget en kul i brystet. Gikk til legen, fikk henvisning til mammografi hvor det også ble tatt ultralyd og biopsi. Fikk diagnosen en uke senere.

Ta alltid symptomer på alvor og sjekk heller en gang for mye. Desverre kan dette ramme alle, også unge og småbarnsforeldre. Jeg er selv under 30 og småbarnsmor. 

Lykke til ❤️

Anonymkode: 67c70...fce

• Hjerte 1
Skrevet

Oppdaget kul i brystet. Hvis jeg så nøye etter kanskje litt endring på selve brystvorten også (litt annerledes overflate og trukket innover). Mammografi, ultralyd og biopsi, diagnosen samme dag.

Anonymkode: 1fa5a...3dc

Skrevet

Hvordan oppdager man kulen. Jeg synes det er så vanskelig å kjenne hva er hva. Føler det er så knudrete og knutete å kjenne på brystene. Føler det er "kuler overalt". 

Anonymkode: 6e32d...3f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...